Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Yeni medyanın tanımlanması, kavramsal ve teorik çerçevesi.
|
K1 s.2-50
|
2
|
Yeni medyanın geleneksel medyadan farklılaşan yönleri
|
K2 s.33-52
|
3
|
Yeni medyayla ilişkili kavramlar (sosyal ağ, web2.0, vb)
|
K3 s.48-76
|
4
|
Yeni medyanın teknolojik altyapısı ve araçları
|
K2 s.87-107
|
5
|
Yeni medya ve teknolojik belirlenimcilik
|
K3 s.99-123
|
6
|
Yeni medya ve gündem yaratma gücü
|
K1 s.50-76
|
7
|
Yeni medya ve kurumsal iletişim
|
K1 s.120-154
|
8
|
Yeni medya ve siyasal iletişim
|
K2 s.248-288
|
9
|
Yeni medya ve sosyal hareketler
|
K3 s.118-123
|
10
|
Yeni medya ve sağlık
|
K2 s.256-258
|
11
|
Yeni medya ve etik
|
K4. s.5-34
|
12
|
Yeni medya uygulamaları
|
K1, K2, K3, K4
|
13
|
Yeni medya uygulamaları
|
K1, K2, K3, K4
|
14
|
Yeni medya uygulamaları
|
K1, K2, K3, K4
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Öğr. Gör. Dr. Semra DEMİRDİŞ
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Öztürk, M. C. (2013). Dijital İletişim ve Yeni Medya. Anadolu Üniversitesi Yayın No: 2959, Eskişehir.
K2. Yolcu, Ö. (xx) Yeni İletişim Ortamları. İstanbul Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi.
K3. Fuchs, C. (2018). Sosyal Medya Eleştirel Bir Giriş. NotaBene Yayınları, İstanbul.
K4. Binark, M., Dikmen, E. Ş. (2020). Yeni Medya Araştırmalarında Etik Bakış Açısı ve Uygulamalar. Alternatif Bilişim Derneği, Ankara.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Dersin amacı yeni medyanın geleneksel medya anlayışından farklılaşan yönlerini ortaya koyarak, öğrencilerin gelişen teknolojik altyapıyla giderek yaygınlaşan yeni medya uygulamalarını etkin biçimde kullanmalarını sağlamaktır.
|
Dersin İçeriği
|
Dersin içeriği yeni medya, geleneksel medya, yeni medya teknolojileri, yeni medyada içerik üretimi, internet kullanımı, sosyal ağlardır.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Televizyon ve sinema alanıyla ilgili kuram, yöntem, kavram ve kavramlar arası ilişkileri açıklar.
|
5
|
2
|
Televizyon ve sinema alanına ilişkin bilimsel bilginin üretimiyle ilgili süreç, yöntem ve teknikleri teşhis ve ifade eder.
|
3
|
3
|
İletişimin toplumsal, tarihsel, kültürel, siyasal ve ekonomik boyutlarını ilişkilendirir.
|
4
|
4
|
Televizyon ve sinema alanında çekim, yapım ve yapım sonrası tekniklerini etkili kullanır.
|
-
|
5
|
Medya metinlerini eleştirel bakış açısıyla yorumlar.
|
5
|
6
|
Bilişim teknolojilerini etkin olarak kullanır.
|
5
|
7
|
Sosyal bilimlerin diğer disiplinlerindeki bilgiyi kendi uzmanlık alanında kullanabileceği şekilde yeniden düzenler.
|
4
|
8
|
Bireysel ve grup içinde sorumluluk alarak, televizyon ve sinema alanıyla ilgili çalışmalar yapar.
|
-
|
9
|
Televizyon ve sinema alanıyla ilgili kuram, bilgi, yöntem ve teknolojileri takip eder.
|
4
|
10
|
Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek ilgili kişi ve kurumlara aktarır.
|
3
|
11
|
Toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket ederek televizyon ve sinema alanına ilişkin etik kodlar ile birlikte yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun çalışmalar yürütür.
|
5
|
12
|
Televizyon ve sinema alanına ilişkin kuram, yöntem, araç ve teknolojileri yetkin bir biçimde kullanır.
|
4
|