Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Derse giriş ve tanışma. Ders hakkında ön bilgilendirme.
|
|
2
|
Reklam ve moda fotoğrafçılığına giriş
|
K1 K3 Reklam fotoğrafçılığına giriş
|
3
|
Reklam ve moda fotoğrafçılığının gelişimi,
|
K1 K3 Reklam fotoğrafçılığına giriş
|
4
|
Reklam ve moda fotoğraflarının görevi, reklam fotoğraflarının türleri
|
K1 K3 Reklam fotoğrafı türleri
|
5
|
Reklam ve moda fotoğraflarında kullanılan teknik ekipman; fotoğraf makinesi, objektifler, ışık Kaynakları vb.
|
K1 Ekipman ve teknik
|
6
|
Still-Life fotoğrafçılık, aydınlatma ve çekim teknikleri
|
K1 Aydınlatma ve Still life fotoğraf
|
7
|
Dijital teknolojilerin reklam ve moda fotoğrafçılığında kullanımı.
|
K1 K3 Dijital teknolojiler
|
8
|
Reklam ve moda fotoğraflarında görsel algılama ve yorumlama,
|
K2 Fotoğraf okuma
|
9
|
Uygulama çalışması
|
K1 K2 K3 Uygulama
|
10
|
Uygulama çalışması
|
K1 K2 K3 Uygulama
|
11
|
Uygulama çalışması
|
K1 K2 K3 Uygulama
|
12
|
Uygulama çalışması
|
K1 K2 K3 Uygulama
|
13
|
Uygulama çalışması
|
K1 K2 K3 Uygulama
|
14
|
Ödevlerin ve dönemin değerlendirilmesi.
|
|
Ön Koşul
|
STV 105 Fotoğrafa Giriş
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Dr. Ahmet DÖNMEZ
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1 Kasım M.(2005). Reklam Fotoğrafçığı, Çizgi Kitabevi, Konya.
K2 Algan E.(1999). Fotoğraf Okuma, Çözüm İletişim Hizmetleri, Eskişehir.
K3 Williamson J. (2000). Reklamların Dili, Türkçesi: Ahmet Fethi, Ütopya Yayınevi, Ankara,
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Dersin temel amacı reklam ve moda fotoğrafçılığında kullanılan teknolojiler ve ekipmanları kullanma yeteneğini geliştirmektir. Gazetelerde, dergilerde ve diğer reklam materyallerinde yayınlanan reklam fotoğraflarını analiz edebilmeleri ve reklamlarda kullanılan semiyotik, sözsüz iletişim, beden dili vb. kodlarını değerlendirebilmelerini sağlamaktır.
|
Dersin İçeriği
|
Reklam ve moda fotoğrafçılığında kullanılan teknoloji ve ekipmanlar. Görsel iletişim kodları. Fotoğrafik komposizyon unsurları dersin içeriğini oluşturmaktadır.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Televizyon ve sinema alanıyla ilgili kuram, yöntem, kavram ve kavramlar arası ilişkileri açıklar.
|
-
|
2
|
Televizyon ve sinema alanına ilişkin bilimsel bilginin üretimiyle ilgili süreç, yöntem ve teknikleri teşhis ve ifade eder.
|
-
|
3
|
İletişimin toplumsal, tarihsel, kültürel, siyasal ve ekonomik boyutlarını ilişkilendirir.
|
-
|
4
|
Televizyon ve sinema alanında çekim, yapım ve yapım sonrası tekniklerini etkili kullanır.
|
2
|
5
|
Medya metinlerini eleştirel bakış açısıyla yorumlar.
|
3
|
6
|
Bilişim teknolojilerini etkin olarak kullanır.
|
3
|
7
|
Sosyal bilimlerin diğer disiplinlerindeki bilgiyi kendi uzmanlık alanında kullanabileceği şekilde yeniden düzenler.
|
-
|
8
|
Bireysel ve grup içinde sorumluluk alarak, televizyon ve sinema alanıyla ilgili çalışmalar yapar.
|
2
|
9
|
Televizyon ve sinema alanıyla ilgili kuram, bilgi, yöntem ve teknolojileri takip eder.
|
1
|
10
|
Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek ilgili kişi ve kurumlara aktarır.
|
-
|
11
|
Toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket ederek televizyon ve sinema alanına ilişkin etik kodlar ile birlikte yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun çalışmalar yürütür.
|
-
|
12
|
Televizyon ve sinema alanına ilişkin kuram, yöntem, araç ve teknolojileri yetkin bir biçimde kullanır.
|
4
|