Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Sinemanın doğuşundan önce yapılan çalışmalar.
|
K1- 1.Bl. Sinemanın tarih öncesi
|
2
|
Sinemanın tarihsel ve toplumsal gelişimi.
|
K1- 1.Bl. Hareketin çözümlenmesi
|
3
|
Sinemanın icadı ve Lumiere Kardeşlerin sinemayı evrensel tanıtım çabaları. Melies sineması.
|
K1- 2.Bl. Dünyanın merkezi Avrupa + K3- s.30-42
|
4
|
Sinemasal anlatının gelişimi ve Hollywood.
|
K1- 3-4. Bl. Yirminci yüzyılın başında Amerika - Hollywood kendini denetliyor.
|
5
|
Sovyetler Birliği`nde Sinema. Sovyet Montaj Sineması, Kuleshov
|
K1- 5.Bl. Rusya`da sosyalist sinema çalışmaları. + YK1- s.51-106
|
6
|
Eisenstein`ın kurgu kuramı ve uygulaması. Dziga Vertov`un Kameralı Adam`ı
|
K1- 5.Bl. Feks`ten Sinema-Göz`e + YK1- s.107-131, s.133-150
|
7
|
Alman Dışavurumculuk Akımı: Fritz Lang ve Wilhelm Murnau, Rene Clair, Carl T. Dreyer.
|
K1- 6.Bl. Alman dışavurumculuğu ve Kammerspiel + K3- s.169-184
|
8
|
Sinemanın Sese Kavuşması.
|
K1- 8.Bl. Sesli sinemanın sorunları + K3- s.249-258
|
9
|
Fransız Şiirsel Gerçekçiliği.
|
K1- 9-10.Bl. Şiirsel gerçekçiliğe giden yol - Hitler`in iktidara gelişi.
|
10
|
İkinci Dünya Savaşı ve İtalyan Yeni Gerçekçiliği.
|
K1- 12.Bl. Gerçekliğin sineması + K3- s.406-415
|
11
|
Savaş Sonrası ABD Sineması.
|
K1- 13.Bl. İkinci dünya savaşı sonrasında yeni dünya düzeni + K3- s.513-522
|
12
|
Yeni Dalga.
|
K1- 15.Bl. Yeni dalga kuramı + K3- s.402-406, s.652-658
|
13
|
1960 Sonrası Avrupa Sinemasının Yaratıcı Yönetmenleri: Bunuel, Bergman, Michelangelo Antonioni, Federico Fellini.
|
K2- 23.Bl. + K3- s.648-649
|
14
|
Japon Sineması.
|
K1- 16.Bl. + K3- s.811-819
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Öğretim Görevlisi Ahmet Fatih Yılmaz
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Teksoy, R. (2015). Rekin Teksoy`un Sinema Tarihi 1. İstanbul, Oğlak Yayınları.
K2. Teksoy, R. (2016). Rekin Teksoy`un Sinema Tarihi 2. İstanbul, Oğlak Yayınları.
K3. Nowell Smith, G. (2003). Dünya Sinema Tarihi. İstanbul, Kabalcı Yayınları.
K4. Abisel, N. (2019). Sessiz Sinema. İstanbul, De Ki Basım Yayım
|
Yardımcı Kitap
|
YK1. Özarslan, Z. (2017). Sinema Kuramları 1. İstanbul, Su Yayınları.
YK2. Özarslan, Z. (2016). Sinema Kuramları 2. İstanbul, Su Yayınları.
|
Dersin Amacı
|
Bu ders, Dünya Sinema Tarihinin 1960 yılına kadar olan gelişimini, bu gelişim içerisinde yer alan önemli tarihsel momentleri, akımları, yönetmenleri vb süreçleri, birbirleri ile ilişkileri bağlamında, günümüz sinemasıyla bağlantılarını kurarak öğretmeyi amaçlamaktadır.
|
Dersin İçeriği
|
Sinematografın keşfine ilişkin araştırma ve buluşlar sürecinden başlayarak 1960 yılına kadar gelişimini, bu gelişim içerisinde yer alan önemli tarihsel momentleri, akımları, yönetmenleri vb süreçleri, birbirleri ile ilişkileri içermektedir.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Televizyon ve sinema alanıyla ilgili kuram, yöntem, kavram ve kavramlar arası ilişkileri açıklar.
|
2
|
2
|
Televizyon ve sinema alanına ilişkin bilimsel bilginin üretimiyle ilgili süreç, yöntem ve teknikleri teşhis ve ifade eder.
|
3
|
3
|
İletişimin toplumsal, tarihsel, kültürel, siyasal ve ekonomik boyutlarını ilişkilendirir.
|
4
|
4
|
Televizyon ve sinema alanında çekim, yapım ve yapım sonrası tekniklerini etkili kullanır.
|
1
|
5
|
Medya metinlerini eleştirel bakış açısıyla yorumlar.
|
1
|
6
|
Bilişim teknolojilerini etkin olarak kullanır.
|
-
|
7
|
Sosyal bilimlerin diğer disiplinlerindeki bilgiyi kendi uzmanlık alanında kullanabileceği şekilde yeniden düzenler.
|
-
|
8
|
Bireysel ve grup içinde sorumluluk alarak, televizyon ve sinema alanıyla ilgili çalışmalar yapar.
|
1
|
9
|
Televizyon ve sinema alanıyla ilgili kuram, bilgi, yöntem ve teknolojileri takip eder.
|
2
|
10
|
Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek ilgili kişi ve kurumlara aktarır.
|
-
|
11
|
Toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket ederek televizyon ve sinema alanına ilişkin etik kodlar ile birlikte yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun çalışmalar yürütür.
|
-
|
12
|
Televizyon ve sinema alanına ilişkin kuram, yöntem, araç ve teknolojileri yetkin bir biçimde kullanır.
|
2
|