ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Dünya Sinema Tarihi I STV103 GÜZ 3+0 Z 4
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler20188
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3011212
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5011616
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   106
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,53 ---- (4)
    Dersin AKTS Kredisi   4
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Sinemanın doğuşundan önce yapılan çalışmalar. K1- 1.Bl. Sinemanın tarih öncesi
    2 Sinemanın tarihsel ve toplumsal gelişimi. K1- 1.Bl. Hareketin çözümlenmesi
    3 Sinemanın icadı ve Lumiere Kardeşlerin sinemayı evrensel tanıtım çabaları. Melies sineması. K1- 2.Bl. Dünyanın merkezi Avrupa + K3- s.30-42
    4 Sinemasal anlatının gelişimi ve Hollywood. K1- 3-4. Bl. Yirminci yüzyılın başında Amerika - Hollywood kendini denetliyor.
    5 Sovyetler Birliği`nde Sinema. Sovyet Montaj Sineması, Kuleshov K1- 5.Bl. Rusya`da sosyalist sinema çalışmaları. + YK1- s.51-106
    6 Eisenstein`ın kurgu kuramı ve uygulaması. Dziga Vertov`un Kameralı Adam`ı K1- 5.Bl. Feks`ten Sinema-Göz`e + YK1- s.107-131, s.133-150
    7 Alman Dışavurumculuk Akımı: Fritz Lang ve Wilhelm Murnau, Rene Clair, Carl T. Dreyer. K1- 6.Bl. Alman dışavurumculuğu ve Kammerspiel + K3- s.169-184
    8 Sinemanın Sese Kavuşması. K1- 8.Bl. Sesli sinemanın sorunları + K3- s.249-258
    9 Fransız Şiirsel Gerçekçiliği. K1- 9-10.Bl. Şiirsel gerçekçiliğe giden yol - Hitler`in iktidara gelişi.
    10 İkinci Dünya Savaşı ve İtalyan Yeni Gerçekçiliği. K1- 12.Bl. Gerçekliğin sineması + K3- s.406-415
    11 Savaş Sonrası ABD Sineması. K1- 13.Bl. İkinci dünya savaşı sonrasında yeni dünya düzeni + K3- s.513-522
    12 Yeni Dalga. K1- 15.Bl. Yeni dalga kuramı + K3- s.402-406, s.652-658
    13 1960 Sonrası Avrupa Sinemasının Yaratıcı Yönetmenleri: Bunuel, Bergman, Michelangelo Antonioni, Federico Fellini. K2- 23.Bl. + K3- s.648-649
    14 Japon Sineması. K1- 16.Bl. + K3- s.811-819
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu -
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar -
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı -
    Dersin İçeriği -
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Televizyon ve sinema alanıyla ilgili kuram, yöntem, kavram ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. 3
    2 Televizyon ve sinema alanına ilişkin bilimsel bilginin üretimiyle ilgili süreç, yöntem ve teknikleri teşhis ve ifade eder. 1
    3 İletişimin toplumsal, tarihsel, kültürel, siyasal ve ekonomik boyutlarını ilişkilendirir. 2
    4 Televizyon ve sinema alanında çekim, yapım ve yapım sonrası tekniklerini etkili kullanır. -
    5 Medya metinlerini eleştirel bakış açısıyla yorumlar. -
    6 Bilişim teknolojilerini etkin olarak kullanır. -
    7 Sosyal bilimlerin diğer disiplinlerindeki bilgiyi kendi uzmanlık alanında kullanabileceği şekilde yeniden düzenler. 1
    8 Bireysel ve grup içinde sorumluluk alarak, televizyon ve sinema alanıyla ilgili çalışmalar yapar. -
    9 Televizyon ve sinema alanıyla ilgili kuram, bilgi, yöntem ve teknolojileri takip eder. 3
    10 Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek ilgili kişi ve kurumlara aktarır. -
    11 Toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket ederek televizyon ve sinema alanına ilişkin etik kodlar ile birlikte yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun çalışmalar yürütür. -
    12 Televizyon ve sinema alanına ilişkin kuram, yöntem, araç ve teknolojileri yetkin bir biçimde kullanır. 2
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster