ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Dünya Sinema Tarihi I STV103 GÜZ 3+0 Z 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-İcadından 1950 yılına kadar Dünya sinemasını değerlendirir.
    2-Farklı anlatım biçimlerini karşılaştırır.
    3-Dünya sinemasında klasik ve modern yaklaşımları tanır.
    4-Genel sinema yaklaşımlarını örneklendirerek karşılaştırır.
    5-Filmsel anlatıları tarihsel süreçlerle bağlantılı olarak tanır.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler20188
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3011212
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5011616
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   106
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,53 ---- (4)
    Dersin AKTS Kredisi   4
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Sinemanın doğuşundan önce yapılan çalışmalar. K1- 1.Bl. Sinemanın tarih öncesi
    2 Sinemanın tarihsel ve toplumsal gelişimi. K1- 1.Bl. Hareketin çözümlenmesi
    3 Sinemanın icadı ve Lumiere Kardeşlerin sinemayı evrensel tanıtım çabaları. Melies sineması. K1- 2.Bl. Dünyanın merkezi Avrupa + K3- s.30-42
    4 Sinemasal anlatının gelişimi ve Hollywood. K1- 3-4. Bl. Yirminci yüzyılın başında Amerika - Hollywood kendini denetliyor.
    5 Sovyetler Birliği`nde Sinema. Sovyet Montaj Sineması, Kuleshov K1- 5.Bl. Rusya`da sosyalist sinema çalışmaları. + YK1- s.51-106
    6 Eisenstein`ın kurgu kuramı ve uygulaması. Dziga Vertov`un Kameralı Adam`ı K1- 5.Bl. Feks`ten Sinema-Göz`e + YK1- s.107-131, s.133-150
    7 Alman Dışavurumculuk Akımı: Fritz Lang ve Wilhelm Murnau, Rene Clair, Carl T. Dreyer. K1- 6.Bl. Alman dışavurumculuğu ve Kammerspiel + K3- s.169-184
    8 Sinemanın Sese Kavuşması. K1- 8.Bl. Sesli sinemanın sorunları + K3- s.249-258
    9 Fransız Şiirsel Gerçekçiliği. K1- 9-10.Bl. Şiirsel gerçekçiliğe giden yol - Hitler`in iktidara gelişi.
    10 İkinci Dünya Savaşı ve İtalyan Yeni Gerçekçiliği. K1- 12.Bl. Gerçekliğin sineması + K3- s.406-415
    11 Savaş Sonrası ABD Sineması. K1- 13.Bl. İkinci dünya savaşı sonrasında yeni dünya düzeni + K3- s.513-522
    12 Yeni Dalga. K1- 15.Bl. Yeni dalga kuramı + K3- s.402-406, s.652-658
    13 1960 Sonrası Avrupa Sinemasının Yaratıcı Yönetmenleri: Bunuel, Bergman, Michelangelo Antonioni, Federico Fellini. K2- 23.Bl. + K3- s.648-649
    14 Japon Sineması. K1- 16.Bl. + K3- s.811-819
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Öğretim Görevlisi Ahmet Fatih Yılmaz
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Teksoy, R. (2015). Rekin Teksoy`un Sinema Tarihi 1. İstanbul, Oğlak Yayınları. K2. Teksoy, R. (2016). Rekin Teksoy`un Sinema Tarihi 2. İstanbul, Oğlak Yayınları. K3. Nowell Smith, G. (2003). Dünya Sinema Tarihi. İstanbul, Kabalcı Yayınları. K4. Abisel, N. (2019). Sessiz Sinema. İstanbul, De Ki Basım Yayım
    Yardımcı Kitap YK1. Özarslan, Z. (2017). Sinema Kuramları 1. İstanbul, Su Yayınları. YK2. Özarslan, Z. (2016). Sinema Kuramları 2. İstanbul, Su Yayınları.
    Dersin Amacı Bu ders, Dünya Sinema Tarihinin 1960 yılına kadar olan gelişimini, bu gelişim içerisinde yer alan önemli tarihsel momentleri, akımları, yönetmenleri vb süreçleri, birbirleri ile ilişkileri bağlamında, günümüz sinemasıyla bağlantılarını kurarak öğretmeyi amaçlamaktadır.
    Dersin İçeriği Sinematografın keşfine ilişkin araştırma ve buluşlar sürecinden başlayarak 1960 yılına kadar gelişimini, bu gelişim içerisinde yer alan önemli tarihsel momentleri, akımları, yönetmenleri vb süreçleri, birbirleri ile ilişkileri içermektedir.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Televizyon ve sinema alanıyla ilgili kuram, yöntem, kavram ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. 2
    2 Televizyon ve sinema alanına ilişkin bilimsel bilginin üretimiyle ilgili süreç, yöntem ve teknikleri teşhis ve ifade eder. 3
    3 İletişimin toplumsal, tarihsel, kültürel, siyasal ve ekonomik boyutlarını ilişkilendirir. 4
    4 Televizyon ve sinema alanında çekim, yapım ve yapım sonrası tekniklerini etkili kullanır. 1
    5 Medya metinlerini eleştirel bakış açısıyla yorumlar. 1
    6 Bilişim teknolojilerini etkin olarak kullanır. -
    7 Sosyal bilimlerin diğer disiplinlerindeki bilgiyi kendi uzmanlık alanında kullanabileceği şekilde yeniden düzenler. -
    8 Bireysel ve grup içinde sorumluluk alarak, televizyon ve sinema alanıyla ilgili çalışmalar yapar. 1
    9 Televizyon ve sinema alanıyla ilgili kuram, bilgi, yöntem ve teknolojileri takip eder. 2
    10 Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek ilgili kişi ve kurumlara aktarır. -
    11 Toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket ederek televizyon ve sinema alanına ilişkin etik kodlar ile birlikte yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun çalışmalar yürütür. -
    12 Televizyon ve sinema alanına ilişkin kuram, yöntem, araç ve teknolojileri yetkin bir biçimde kullanır. 2
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster