ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Dünya Sinema Tarihi II STV104 BAHAR 3+0 Z 5
    Öğrenme Çıktıları
    1-Sinemanın farklı tarihsel dönemlerde kazandığı yeni özellikleri geçmişle ilişki içerisinde tanır.
    2-Sinemanın farklı dönemlerinde ortaya çıkan anlatısal görenekleri eleştirel bir perspektifle karşılaştırır.
    3-Ülke sinemalarının karakteristik özelliklerini tanır.
    4-Sinemanın insanların dünyaya bakışını nasıl etkilediğini analiz eder.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14342
    Ödevler2011212
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3011818
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5012222
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   136
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     4,53 ---- (5)
    Dersin AKTS Kredisi   5
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Rus Yeni Dalga Sineması: Andrey Tarkovski -1 K1- s.722-734 Thaw`dan Sonra Rusya + K2- s.49-82 Tarkovski ve Rus Sineması
    2 Rus Yeni Dalga Sineması: Andrey Tarkovski -2 K2- s.144-193 Bir Filmin Yapısını Oluşturan Öğeler + K3- s.43-89 Mühürlenmiş Zaman.
    3 İran Yeni Dalga Sineması-1: Abbas Kiarostami, Mohsin Makhmalbaf. K1- s.766-772 İran Sineması + K4- s. 25-69 İranlı Bir Film Yönetmeninin Belgeseli, s.156-216 Bir Zamanlar Bir Yönetmen + K5- s.5-98 Devrime Kadar İran Sineması, s.127-150 Devrim Sinemasının Aktörü.
    4 İran Yeni Dalga Sineması-2: Mecid Mecidi, Asgar Ferhadi. K10- İran Yeni Dalga Sineması (makale)
    5 Fransız Yeni Dalga Sineması: Jean-Luc Godard-1 K1- s.652-658 Yeni Dalga + K6- s.59-117 Paris ve Sinema.
    6 Fransız Yeni Dalga Sineması: Jean-Luc Godard-2 K6- s.120-201 Yeni Dalga`nın Ekonomi-Politiği + K7- s.48-71 Anlatım
    7 Japon Klasik Sineması: Akira Kurosawa, Yasujiro Ozu Sineması. K1- 811-819 Japon Sinemasının Modernleşmesi
    8 İngiliz Sineması K8- s.856-868 İngiltere.
    9 Hint Sineması: Bollywood ve Yeni Sinema K9- s.553-566 Hindistan Sineması.
    10 1960-70`lerde Hollywood: Radikal ve Liberal Hareketler K8- s.989-1038 Değişen Amerika ve Değişen Hollywood.
    11 Kore Sineması K9- s.598-602 Kore Sineması.
    12 Kuzey Avrupa Sineması K8- s.876-889 Kuzey Ülkeleri.
    13 Sinema Tarihi Üzerine Genel Tartışma. Uygulama 1
    14 Ödevlerin ve dönemin değerlendirilmesi. Uygulama 2
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Öğretim Görevlisi Ahmet Fatih Yılmaz
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1-Nowell-Smith, G. (2003). Dünya Sinema Tarihi. İstanbul, Kabalcı Yayınları. K2-Ahmedi, B. (2016). Andrey Tarkovski Sineması. İstanbul, Küre Yayınları. K3-Tarkovski, A. (2008). Mühürlenmiş Zaman. İstanbul, Agora Kitaplığı. K4-Dabaşi, H. (2004). İran Sineması. İstanbul, Agora Kitaplığı. K5-Aktaş, C. (2005). Şark`ın Şiiri: İran Sineması. İstanbul, Kapı Yayınları. K6-MacCabe, C. (2011). Godard: Sanatçının Yetmiş Yaşında Bir Portresi. Ankara, Dipnot Yayınları. K7-Yılmaz, E. (1993). Jean-Luc Godard. Ankara, Gece Yayınları. K8- Teksoy, R. (2005). Rekin Teksoy`un Sinema Tarihi 2. İstanbul, Oğlak Yayınları. K9-Teksoy, R. (2004). Rekin Teksoy`un Sinema Tarihi 1. İstanbul, Oğlak Yayınları. K10- Uğur, U. (2017) İran Yeni Dalga Sineması ve Majid Majidi`nin Cennetin Çocukları Filmi. ODÜ SBAD. p.333-342
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı 1960`lardan 2000`lere kadar uzanan dönemdeki gelişmeleri, ülkeler, tarihsel olaylar ve farklı kültürel ortamlar çerçevesinde değerlendirmek, film, endüstri, teknoloji, seyirci ve yaratıcılık arasındaki ilişkileri açıklamak, filmsel anlatılarda ortaya çıkan farklılıkları eleştirel bir yaklaşımla tanımlamaktır.
    Dersin İçeriği Ders kapsamında ülke sinemaları ele alınmakta, farklı kültürel, sosyal ve politik oluşumların sonucunda ortaya çıkan eğilimler, akımlar, sinema yaklaşımları ve önemli sinema ustaları incelenmektedir.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Televizyon ve sinema alanıyla ilgili kuram, yöntem, kavram ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. 2
    2 Televizyon ve sinema alanına ilişkin bilimsel bilginin üretimiyle ilgili süreç, yöntem ve teknikleri teşhis ve ifade eder. 1
    3 İletişimin toplumsal, tarihsel, kültürel, siyasal ve ekonomik boyutlarını ilişkilendirir. 3
    4 Televizyon ve sinema alanında çekim, yapım ve yapım sonrası tekniklerini etkili kullanır. 1
    5 Medya metinlerini eleştirel bakış açısıyla yorumlar. 1
    6 Bilişim teknolojilerini etkin olarak kullanır. 1
    7 Sosyal bilimlerin diğer disiplinlerindeki bilgiyi kendi uzmanlık alanında kullanabileceği şekilde yeniden düzenler. 1
    8 Bireysel ve grup içinde sorumluluk alarak, televizyon ve sinema alanıyla ilgili çalışmalar yapar. 1
    9 Televizyon ve sinema alanıyla ilgili kuram, bilgi, yöntem ve teknolojileri takip eder. 2
    10 Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek ilgili kişi ve kurumlara aktarır. 1
    11 Toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket ederek televizyon ve sinema alanına ilişkin etik kodlar ile birlikte yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun çalışmalar yürütür. 1
    12 Televizyon ve sinema alanına ilişkin kuram, yöntem, araç ve teknolojileri yetkin bir biçimde kullanır. 1
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster