ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Medyada Eleştirel Yaklaşımlar STV315 GÜZ 3+0 S 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-Eleştirel medya yaklaşımları ile ilgili kuramsal yaklaşımları bilir.
    2-Sosyal ve toplumsal konularda medyanın yaklaşımı üzerine analitik düşünce perspektifi kazanır.
    3-Medyanın toplumsal yaşam üzerinde dolaylı ve dolaysız etkilerini çözümler.
    4-Medyanın siyasi ve ekonomik dinamiklerle olan ilişkisine eleştirel yaklaşır.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14456
    Ödevler20188
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)30188
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5011212
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   126
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     4,2 ---- (4)
    Dersin AKTS Kredisi   4
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 İletişim kuramlarının kategorilendirilmesi
    2 Eleştirel kuramın ideolojik temelleri
    3 Eleştirel yaklaşımlar (Frankfurt Okulu)
    4 Eleştirel yaklaşımlar (Kültürel Çalışmalar)
    5 Eleştirel yaklaşımlar (Yapısalcılık)
    6 Eleştirel çalışmalar ve medya
    7 Eleştirel çalışmalarda araştırma yöntemleri
    8 Eleştirel çalışmalarda nicel, nitel ve alımlama çalışmalarından örnekler.
    9 Basında eleştirel yaklaşımlar
    10 Basında eleştirel yaklaşımlar
    11 Televizyon çalışmalarında eleştirel yaklaşımlar
    12 Televizyon çalışmalarında eleştirel yaklaşımlar
    13 Sosyal medyada eleştirel yaklaşımlar
    14 Sosyal medyada eleştirel yaklaşımlar
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Gökhan Demirkol
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar Slack ve Allor (1997). "Eleştirel İletişim Araştırmalarının Politik ve Epistemolojik Kökenleri", İLEF Yıllık`94, 263-274. Stevenson, N. (2008). Medya Kültürleri, Orhon, G. ve Aksoy, B. E. (çev.), Ütopya Yayınevi, Ankara Yaylagül, L. (2006). Kitle İletişim Kuramları, Dipnot Yayınları, Ankara,
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Bu ders toplumsal hayatın en önemli enformasyon kaynağı olan medyaya karşı eleştirel bir perspektif geliştirilerek, medyanın gündem belirleme ve taraflı yayıncılık anlayışına karşı bir farkındalık yaratmayı amaçlamaktadır.
    Dersin İçeriği Eleştirel kuram, sosyoloji, medya, medya çalışmaları, alımlama çalışmaları
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Televizyon ve sinema alanıyla ilgili kuram, yöntem, kavram ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. 5
    2 Televizyon ve sinema alanına ilişkin bilimsel bilginin üretimiyle ilgili süreç, yöntem ve teknikleri teşhis ve ifade eder. 5
    3 İletişimin toplumsal, tarihsel, kültürel, siyasal ve ekonomik boyutlarını ilişkilendirir. 5
    4 Televizyon ve sinema alanında çekim, yapım ve yapım sonrası tekniklerini etkili kullanır. 2
    5 Medya metinlerini eleştirel bakış açısıyla yorumlar. 5
    6 Bilişim teknolojilerini etkin olarak kullanır. 2
    7 Sosyal bilimlerin diğer disiplinlerdeki bilgiyi kendi uzmanlık alanında kullanabileceği şekilde yeniden düzenler. 5
    8 Bireysel ve grup içinde sorumluluk alarak, televizyon ve sinema alanıyla ilgili çalışmalar yapar. 3
    9 Televizyon ve sinema alanıyla ilgili kuram, bilgi, yöntem ve teknolojileri takip eder. 5
    10 Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek ilgili kişi ve kurumlara aktarır. 4
    11 Toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket ederek televizyon ve sinema alanına ilişkin etik kodlar ile birlikte yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun çalışmalar yürütür. 4
    12 Televizyon ve sinema alanına ilişkin kuram, yöntem, araç ve teknolojileri yetkin bir biçimde kullanır. 5
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster