Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Dersin Tanıtımı: Kapsam, Gerekçe, Önem, Kural ve Yükümlülükleri.
|
K2-s.11-18
|
2
|
Belge film - Belgesel filmin tanımı ve sinema tarihindeki yeri Belgesel sinemanın doğuşu, gelişimi ve özellikleri.
Belgesel Film gösterimi: Kuzeyli Nanook (1922)
|
K1-s.23-47
|
3
|
Belgesel Hakkında Yazmak ve Belgeselleri değerlendirmek
|
k2-s.271-293
|
4
|
Belgesel sinema ve gerçeklik ilişkisinin sorgulanması.
Belgesel Film Gösterimi: Kameralı Adam(1929)
|
K2-s.21-62
K1-s.111-130
|
5
|
Avrupa Avangardı Belgeseller ve Şehir Senfonileri
Belgesel Film Gösterimi: Berlin:Büyükşehrin Senfonisi (1927)
|
K1.s-49-52
|
6
|
Belgesel ve Didaktizm: İngiliz Belgesel Sinema Okulu
Belgesel Film Gösterimi: Gece Postası (1936)
|
K1-.s.52-58
K1-s.130-148
|
7
|
Belgesel ve Propaganda. Savaş öncesi ve savaşta belgesel
Belgesel film gösterimi: Neden Savaşıyoruz Japonya (1945)
|
K1-s.61-66
|
8
|
Televizyon belgesellerinin doğuşu, işlevi ve yapısı
Belgesel film gösterimi. İnanılmaz Türk (1958)
|
K1-s.67-68
|
9
|
Belgesel ve bellek
Belgesel film gösterimi: Gece ve Sis (1955)
|
K1-s.141-181
|
10
|
İngiliz Özgür Sinema Hareketi ve Cinema Verite
Belgesel Film Gösterimi: Annem İzin Vermiyor (1955)
|
K1-s.68-73
|
11
|
Sineklerin Yükselişi Direk Sinema
Belgesel Film Gösterimi: Satıcı (1968)
|
K1-s.73-80
K2.s.190-197
|
12
|
Belgesel Katılımcı Biçem
Belgesel Film Gösterimi: Hasta (2007)
|
K1-s.217-234
K2-s.198-212
|
13
|
Belgeselin Altın Çağı
Belgesel Film Gösterimi: İnce Mavi Hat (1989)
|
K1-s.80-93
|
14
|
Öğrencilerin Belgesel Proje sunumlarının incelenmesi
|
Uygulama-1
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Dr. Tunç Boran
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Saunders, D. (2014). Belgesel, (1. Baskı). Kolektif Kitap, İstanbul.
K2. Nichols, B. (2017.) Belgesel Sinemaya Giriş.(1. Baskı). Boğaziçi Üniversitesi Yayınevi, İstanbul.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Belgesel sinemanın yapısı, özellikleri, tarihsel süreçteki gelişimi incelendikten sonra; belgesel filmde yapım öncesi, yapım aşaması ve yapım sonrası süreçler dersin kapsamında uygulamalı olarak işlenmektedir.
|
Dersin İçeriği
|
Belgesel film alanında belgeselin yapısı, doğuşu ve tanımı, tarihsel gelişim süreci, belgesel film türleri işlenmektedir. Örnek filmler izlettirilmektedir. Belgesel filmin özelliklerinin ardından, gerçeklik kavramı, belgeselin gerçeklikle ilişkisi irdelenirken dış dünyadaki gerçeklik, kameramanın gerçekliği ve alımlayan izleyicinin gerçeklik boyutu tartışılmaktadır.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Televizyon ve sinema alanıyla ilgili kuram, yöntem, kavram ve kavramlar arası ilişkileri açıklar.
|
5
|
2
|
Televizyon ve sinema alanına ilişkin bilimsel bilginin üretimiyle ilgili süreç, yöntem ve teknikleri teşhis ve ifade eder.
|
3
|
3
|
İletişimin toplumsal, tarihsel, kültürel, siyasal ve ekonomik boyutlarını ilişkilendirir.
|
3
|
4
|
Televizyon ve sinema alanında çekim, yapım ve yapım sonrası tekniklerini etkili kullanır.
|
3
|
5
|
Medya metinlerini eleştirel bakış açısıyla yorumlar.
|
5
|
6
|
Bilişim teknolojilerini etkin olarak kullanır.
|
3
|
7
|
Sosyal bilimlerin diğer disiplinlerindeki bilgiyi kendi uzmanlık alanında kullanabileceği şekilde yeniden düzenler.
|
2
|
8
|
Bireysel ve grup içinde sorumluluk alarak, televizyon ve sinema alanıyla ilgili çalışmalar yapar.
|
-
|
9
|
Televizyon ve sinema alanıyla ilgili kuram, bilgi, yöntem ve teknolojileri takip eder.
|
4
|
10
|
Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek ilgili kişi ve kurumlara aktarır.
|
-
|
11
|
Toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket ederek televizyon ve sinema alanına ilişkin etik kodlar ile birlikte yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun çalışmalar yürütür.
|
4
|
12
|
Televizyon ve sinema alanına ilişkin kuram, yöntem, araç ve teknolojileri yetkin bir biçimde kullanır.
|
4
|