Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Derse giriş. Teknik Kavramlar.
|
K1 Teknik Kavramlar.
|
2
|
Sinematografiye giriş, Görüntü yönetmeninin çekim öncesi, çekim sırası, çekim sonrası, görevleri ve sorumlulukları.
|
K1 Sinematografiye giriş
|
3
|
Görüntü gramerine giriş sinemada ölçeklerin işlevsel kullanımı.
|
K1 K2 Sinemada ölçekler
|
4
|
Temel ışık ölçümü ve pozometre kullanımı. Histogram yorumlama.
|
K2 K3 Işık bilgisi ve pozlama
|
5
|
Kompozisyon, pozlama, diyafram, ISO değerleri, alan derinliği, odak uzaklıkları, lensler ve kullanım alanları.
|
K1 Kompozsiyon ve görüntü denetimi
|
6
|
Objektif ve POW çekim tanımları.
|
K3 Objektifler ve açılar
|
7
|
Üst açı, alt açı, pan, tilt, crane çekim, takip çekim, reaction shot tanımları ve kullanım alanları.
|
K3 çekim açıları ve hareketleri Uygulama 1
|
8
|
Hızlı çekim, ağır çekim, dutch çekim, açı-karşı açı, zoom, steady cam, handy cam, mezzo-point, contrast, over-exposed, re-framing tanımı ve kullanım alanları.
|
K3 Çekim açıları ve hareketleri- Uygulama 2
|
9
|
Çoklu kamera çekimleri, kameralar ve destek ekipmanları.
|
K1 Çekim açıları ve hareketleri- Uygulama 3
|
10
|
Çekim formatları ve görüntü Kalitesi
|
K1 K2 K3 Çekim formatları
|
11
|
Temel aydınlatma, üç nokta aydınlatması, high-key ışıklandırma, low-key ışıklandırma ve kullanım alanları
|
K3 Aydınlatma Türleri- Uygulama 4
|
12
|
Chiaroscuro Aydınlatması, Rembrand Aydınlatması, Cameo Aydınlatması, Silüet Aydınlatma
|
K3 Aydınlatma Türleri- Uygulama 5
|
13
|
Örnek olay aydınlatmaların ve çekimlerin incelenmesi yorumlanması.
|
K3 uygulama 6
|
14
|
Video gösterimi
|
K1, Video gösterimi 7
|
Ön Koşul
|
Fotoğrafa Giriş
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç.Dr. Ahmet DÖNMEZ
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1 Ders Kitabı: Ankaralıgil, N. (2013). Çözümleme ve Örneklerle Sinemada Görüntü Yönetimi, Tibyan Yayınları, İzmir.
K2 Brown, B. (2012). Cinematography Theory and Practice, Image Making for Cinematographers and Directors. Elsevier, Oxford.
K3 Brown B.(2014). Sinematografi, Kuram ve Uygulama, Hill Yayın, İstanbul.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Sinemasal görüntünün elde edilişi sırasındaki teknik süreçleri öğretmek, belgesel ve kurmaca filmlerde görüntü oluşturmayı ve görüntü kompozisyonunu uygulama becerisi kazandırmaktır.
|
Dersin İçeriği
|
Görüntü yönetmenliği dersi kapsamında, sinemasal kompozisyonun teknik süreçleri, aydınlatma ve estetik bir kompozisyon oluşturmak için gerekli kurallar ve uygulamalar ele alınmaktadır.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Televizyon ve sinema alanıyla ilgili kuram, yöntem, kavram ve kavramlar arası ilişkileri açıklar.
|
-
|
2
|
Televizyon ve sinema alanına ilişkin bilimsel bilginin üretimiyle ilgili süreç, yöntem ve teknikleri teşhis ve ifade eder.
|
3
|
3
|
İletişimin toplumsal, tarihsel, kültürel, siyasal ve ekonomik boyutlarını ilişkilendirir.
|
-
|
4
|
Televizyon ve sinema alanında çekim, yapım ve yapım sonrası tekniklerini etkili kullanır.
|
5
|
5
|
Medya metinlerini eleştirel bakış açısıyla yorumlar.
|
-
|
6
|
Bilişim teknolojilerini etkin olarak kullanır.
|
4
|
7
|
Sosyal bilimlerin diğer disiplinlerindeki bilgiyi kendi uzmanlık alanında kullanabileceği şekilde yeniden düzenler.
|
-
|
8
|
Bireysel ve grup içinde sorumluluk alarak, televizyon ve sinema alanıyla ilgili çalışmalar yapar.
|
4
|
9
|
Televizyon ve sinema alanıyla ilgili kuram, bilgi, yöntem ve teknolojileri takip eder.
|
5
|
10
|
Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek ilgili kişi ve kurumlara aktarır.
|
-
|
11
|
Toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket ederek televizyon ve sinema alanına ilişkin etik kodlar ile birlikte yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun çalışmalar yürütür.
|
-
|
12
|
Televizyon ve sinema alanına ilişkin kuram, yöntem, araç ve teknolojileri yetkin bir biçimde kullanır.
|
4
|