Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Reklam nedir, reklamın tarihçesi ve reklam endüstrisi
|
K1 s.13-21
|
2
|
Reklamcılık ve reklam ajansları
|
K1 s.171-180
|
3
|
Reklam ajanslarının örgütlenme şeması
|
K1 s.180-183
|
4
|
Yaratıcı yazarlık ve yaratıcı süreçler
|
K1 s.100-113, K2 s.40-46
|
5
|
Storyboard kavramı ve reklamcılık
|
K3 s.106-110
|
6
|
Reklam ve yer alacağı medya
|
K4 s.43-52, K2 s.49-50
|
7
|
Reklam prodüksiyon süreçleri
|
K1 s.113-147
|
8
|
Reklam bütçelendirmesi
|
K1 s.183-184
|
9
|
Ajans ve müşteri ilişkileri; müşteri temsilcisi
|
K4 s.106-121
|
10
|
Reklamın müşteriye sunulması
|
K1 s.99-100
|
11
|
Reklam kampanyası ve stratejileri
|
K2 s.48-53
|
12
|
Reklam kampanyası ve geri dönüşler
|
K1 s.149-168
|
13
|
Ulusal reklam kampanyaları
|
K2 B3
|
14
|
Uluslararası reklam kampanyaları
|
K4 s.121-141
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Öğr. Gör. Salih KÖSE
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Kocabaş, F., Elden, M. (1999). Reklamcılık; Kavramlar, Kararlar, Kurumlar. İletişim Yayınları, İstanbul.
K2. Şimşek, S. (2006). Reklam ve Geleneksel İmgeler. Nüve Kültür Merkezi Yayınları, İstanbul.
K3. Akbulut, N. T., Balkaş, E. E. (2006). Adım Adım Reklam Üretimi Reklam Filmi Prodüksiyonu. Beta Yayınları, İstanbul.
K4. Şimşek, S. (2008). Küresal Marka Reklamları. Literatürk, İstanbul.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Temel reklamcılık bilgilerini almış öğrencilerin çeşitli reklamcılık prodüksiyonu uygulamaları yaparak mesleki deneyim elde etmelerini amaçlar.
|
Dersin İçeriği
|
Reklam, prodüksiyon, reklam yazarlığı, yaratıcı yazarlık, çekim aşamaları, çekim süreci konularını içermektedir.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Televizyon ve sinema alanıyla ilgili kuram, yöntem, kavram ve kavramlar arası ilişkileri açıklar.
|
-
|
2
|
Televizyon ve sinema alanına ilişkin bilimsel bilginin üretimiyle ilgili süreç, yöntem ve teknikleri teşhis ve ifade eder.
|
3
|
3
|
İletişimin toplumsal, tarihsel, kültürel, siyasal ve ekonomik boyutlarını ilişkilendirir.
|
-
|
4
|
Televizyon ve sinema alanında çekim, yapım ve yapım sonrası tekniklerini etkili kullanır.
|
4
|
5
|
Medya metinlerini eleştirel bakış açısıyla yorumlar.
|
-
|
6
|
Bilişim teknolojilerini etkin olarak kullanır.
|
3
|
7
|
Sosyal bilimlerin diğer disiplinlerindeki bilgiyi kendi uzmanlık alanında kullanabileceği şekilde yeniden düzenler.
|
-
|
8
|
Bireysel ve grup içinde sorumluluk alarak, televizyon ve sinema alanıyla ilgili çalışmalar yapar.
|
5
|
9
|
Televizyon ve sinema alanıyla ilgili kuram, bilgi, yöntem ve teknolojileri takip eder.
|
1
|
10
|
Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek ilgili kişi ve kurumlara aktarır.
|
-
|
11
|
Toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket ederek televizyon ve sinema alanına ilişkin etik kodlar ile birlikte yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun çalışmalar yürütür.
|
-
|
12
|
Televizyon ve sinema alanına ilişkin kuram, yöntem, araç ve teknolojileri yetkin bir biçimde kullanır.
|
3
|