ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Genel Sanat Tarihi I TSB105 GÜZ 2+0 Fakülte Z 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-İlkçağ toplumları ve sanatını yorumlar.
    2-Anadolu Uygarlıklarını analiz eder.
    3-Yunan ve Roma Sanatını karşılaştırır.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)12224
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4011717
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6011717
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   86
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     2,87 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Paleolitik Dönem K-1, Bölüm 1-2
    2 Mezopotamya Uygarlıkları K-2, Bölüm 1
    3 Neolitik ve Kalkolitik Dönem K-3, Bölüm 13
    4 Kalkolitik Dönem K-4, ss.15-24
    5 Eski Tunç Çağı ve Anadolu Yerleşimleri K-5, Bölüm 1
    6 Orta Tunç Çağı ve Asur Ticaret Kolonileri K-5, Bölüm 1
    7 Hitit Dönemi K-7, Bölüm 3
    8 Geç Tunç Çağı K-5, Bölüm 3
    9 Frigler Dönemi K-9, Bölüm 2
    10 Urartular Dönemi K-10, Bölüm 2
    11 Lidyalılar Dönemi K-5, Bölüm 4
    12 Yunan Kültürü ve Sanatı (Mimari) K-11, Bölüm 4
    13 Yunan Sanatı (Plastik Sanatlar) K-11, Bölüm 5-6
    14 Roma Kültürü ve Sanatı K-12, ss.119-130
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. Mustafa Gürbüz BEYDİZ
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları Öğr. Gör. Murat KALAFAT
    Kaynaklar (K-1) Lewin Roger, Modern İnsanın Kökeni, (Çev. Nazım Özüaydın), Tübitak Popüler Bilim Kitapları (K-2) Kramer Samuel Noah (1998), Tarih Sümer?de Başlar, (Çev. Muazzez İlmiye Çığ), Türk Tarih Kurumu (K-3) Ian Todd (2020), James Mellaart The Journey to Çatalhöyük, (Ed. Alan Mellaart), Arkeoloji ve Sanat Yayınları (K-4) Lloyd Seton (1997), Türkiye?nin Tarihi, (Çev. Ender Varinlioğlu), Tübitak Popüler Bilim Kitapları (K-5) Akurgal Ekrem (2017), Anadolu Uygarlıkları, Phoenix Yayınları (K-6) Alparslan Metin (2010), Eski Anadolu`da Ticaret (M.Ö.II. Binyıl), Türk Eskiçağ Bilimleri Enstitüsü (K-7) Eğilmez Mahfi (2005), Hitit Ekonomisi, Türk Eskiçağ Bilimleri Enstitüsü (K-8) Işık Fahri (2019), Uygarlık Anadolu`dan Doğdu, Akademi Kitabevi (K-9) Erdan Emre (2018), Frig Kültürü ve Uygarlığı, Arkeoloji ve Sanat Yayınları (K-10) Danışmaz Harun (2020), Urartu Krallığı Yönetim ve Organizasyon, Türk Tarih Kurumu (K-11) Boardman John (2005), Yunan Sanatı, (Çev. Yasemin İlseven), Homer Kitabevi (K-12) Bazin Germain (2015), Sanat Tarihi, Kabalcı Yayınları
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Sanatın tarihinin başlangıcından Roma dönemine kadar sanatın gelişimini değerlendirir.
    Dersin İçeriği İlkçağ kültürleri ve Anadolu Uygarlıklarını yorumlar.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Sanatın ve resim sanatının temel kavramlarını ile sorunlarını bilir 4
    2 Resim sanatının tarihsel süreci hakkında genel bilgiye sahiptir 3
    3 Resim sanatının yöntem, teknik ve araçlarını bilir ve uygular 3
    4 Farklı tarihsel dönemlerde yapılmış resimleri, farklı sanat kuramları ışığında çözümleyip karşılaştırabilir -
    5 Çağının sanatsal sorunlarını ve yeniliklerini takip edecek eleştirel kültüre sahiptir. 2
    6 Mesleki açıdan sanatsal ve kültürel projeler geliştirebilir -
    7 Disiplinler arası çalışma becerisine sahiptir -
    8 Atölye ortamının çalışma disiplinine, paylaşımına ve sorumluluğuna sahiptir. -
    9 Mesleki etiği bilir ve uygular. -
    10 Sanat yapıtı ve yaşam arasındaki bağlantıyı kuram ve uygulama bilgisiyle kurarak uygulayabilir 5
    11 Çağdaş iletişim araçlarıyla sanatsal, kültürel ve entelektüel fikirlerini sunabilir ve paylaşabilir 4
    12 Yaşam boyu öğrenme bilinci ve bunu uygulayabilme becerisine sahiptir -
    13 Özgün sanatsal yapıtları tasarlayabilir ve uygulayabilir. -
    14 Tasarımlarını paylaşacak ve sergileyecek uygulama bilgisine sahiptir. -
    15 Alanıyla ilgili araştırma, kaynağa ulaşma, bilgiyi yorumlama, değerlendirme ve kullanma becerisine sahiptir. 4
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster