| 
                        Ön Koşul
                     | 
                    
                        -
                     | 
                
            
                
                    | 
                        Ders Dili
                     | 
                    
                        Türkçe
                     | 
                
            
                
                    | 
                        Dersin Sorumlusu
                     | 
                    
                        Doç. Dr. Mustafa Gürbüz Beydiz
                     | 
                
            
                
                    | 
                        Dersi Verenler
                     | 
                    
                        -
                     | 
                
            
                
                    | 
                        Ders Yardımcıları
                     | 
                    
                        Öğr. Gör. Murat KALAFAT
                     | 
                
            
                
                    | 
                        Kaynaklar
                     | 
                    
                        (K-1) Bazin Germain (2015), Sanat Tarihi, (Çev. Selahattin Hilav), Kabalcı Yayınevi
(K-2) Eco Umberto, Günlük Yaşamdan Sanata, (Çev. Kemal Atakay), Can Yayınları
(K-3) Kluckert Ehrenfried (2015), Romanesque Building Styles, Romanesque: Architecture, Sculpture, Painting, (Ed. Rolf Toman), H.F.Ullmann Publishing Gmbh
(K-4) Üstünipek Mehmet, Üstünipek Şeyda (2012), Sanat Tarihine Giriş, Artes Yayınevi
(K-5) Krausse Anna Carola (2005), Rönesanstan Günümüze Resim Sanatının Tarihi, Literatür Yayıncılık
(K-6) Şişman Ahmet (2021), Sanata ve Sanat Kavramlarına Giriş, Literatür Yayınları
                     | 
                
            
                
                    | 
                        Yardımcı Kitap
                     | 
                    
                        -
                     | 
                
            
                
                    | 
                        Dersin Amacı
                     | 
                    
                        Sanat uygulamalarını, düşünsel alt yapılarıyla ve üslup özelliklerini tanır.
                     | 
                
            
                
                    | 
                        Dersin İçeriği
                     | 
                    
                        Erken Hristiyan sanatından itibaren sanatın değişim sürecini analiz eder.
                     | 
                
            
                
            
 
            
        
        
                
                    
                         | 
                        Program Yeterlilik Çıktıları    | 
                        Katkı Düzeyi  | 
                    
                    
            
                
                    | 
                        
                        1
                     | 
                    
                        Sanatın ve resim sanatının temel kavramlarını ile sorunlarını bilir
                     | 
                    
                        3
                     | 
                
            
                
                    | 
                        
                        2
                     | 
                    
                        Resim sanatının tarihsel süreci hakkında genel bilgiye sahiptir
                     | 
                    
                        5
                     | 
                
            
                
                    | 
                        
                        3
                     | 
                    
                        Resim sanatının yöntem, teknik ve araçlarını bilir ve uygular
                     | 
                    
                        5
                     | 
                
            
                
                    | 
                        
                        4
                     | 
                    
                        Farklı tarihsel dönemlerde yapılmış resimleri, farklı sanat kuramları ışığında çözümleyip karşılaştırabilir
                     | 
                    
                        4
                     | 
                
            
                
                    | 
                        
                        5
                     | 
                    
                        Çağının sanatsal sorunlarını ve yeniliklerini takip edecek eleştirel kültüre sahiptir.
                     | 
                    
                        4
                     | 
                
            
                
                    | 
                        
                        6
                     | 
                    
                        Mesleki açıdan sanatsal ve kültürel projeler geliştirebilir
                     | 
                    
                        3
                     | 
                
            
                
                    | 
                        
                        7
                     | 
                    
                        Disiplinler arası çalışma becerisine sahiptir
                     | 
                    
                        4
                     | 
                
            
                
                    | 
                        
                        8
                     | 
                    
                        Atölye ortamının çalışma disiplinine, paylaşımına ve sorumluluğuna sahiptir.
                     | 
                    
                        -
                     | 
                
            
                
                    | 
                        
                        9
                     | 
                    
                        Mesleki etiği bilir ve uygular.
                     | 
                    
                        3
                     | 
                
            
                
                    | 
                        
                        10
                     | 
                    
                        Sanat yapıtı ve yaşam arasındaki bağlantıyı kuram ve uygulama bilgisiyle kurarak uygulayabilir
                     | 
                    
                        4
                     | 
                
            
                
                    | 
                        
                        11
                     | 
                    
                        Çağdaş iletişim araçlarıyla sanatsal, kültürel ve entelektüel fikirlerini sunabilir ve paylaşabilir
                     | 
                    
                        3
                     | 
                
            
                
                    | 
                        
                        12
                     | 
                    
                        Yaşam boyu öğrenme bilinci ve bunu uygulayabilme becerisine sahiptir
                     | 
                    
                        -
                     | 
                
            
                
                    | 
                        
                        13
                     | 
                    
                        Özgün sanatsal yapıtları tasarlayabilir ve uygulayabilir.
                     | 
                    
                        4
                     | 
                
            
                
                    | 
                        
                        14
                     | 
                    
                        Tasarımlarını paylaşacak ve sergileyecek uygulama bilgisine sahiptir.
                     | 
                    
                        3
                     | 
                
            
                
                    | 
                        
                        15
                     | 
                    
                        Alanıyla ilgili araştırma, kaynağa ulaşma, bilgiyi yorumlama, değerlendirme ve kullanma becerisine sahiptir.
                     | 
                    
                        4
                     |