Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Canlı modelden desen çalışması: Açık-koyu, ön-arka, küçük-büyük ilişkisi
|
K3. Bölüm 1.
Uygulama-1
|
2
|
Canlı modelden desen çalışması: Desende kompozisyon - mekân kurgusu
|
K3. Bölüm 3.
Uygulama-2
|
3
|
Canlı modelden desen çalışması: Çizgisel değerler
|
K3. Bölüm 2.
Uygulama-3
|
4
|
Canlı modelden desen çalışması: Çizgisel değerler, kompozisyon çalışmaları
|
K3. Bölüm 7.
Uygulama-4
|
5
|
Canlı modelden desen çalışması: Çizgisel değerlerin kullanımı, uzun süreli etüt araştırması
|
K3. Bölüm 2.
Uygulama-5
|
6
|
Canlı modelden desen çalışması: Lekesel değerlerin kullanımı, uzun süreli etüt çalışması
|
Uygulama-6
|
7
|
Canlı modelden desen çalışması: Uzun süreli etüt çalışması
|
K2. Bölüm 9.
Uygulama-7
|
8
|
Canlı modelden desen çalışmaları, desende kompozisyon uygulamaları
|
Uygulama-8
|
9
|
Cansız modelden desen çalışması: Uzun süreli etüt çalışması
|
K1. Bölüm 5.
Uygulama-9
|
10
|
Canlı modelden desen çalışması: Kısa süreli detay araştırması
|
K2. Bölüm 2.
Uygulama-10
|
11
|
Canlı modelden desen çalışması: Uzun süreli detay çalışması
|
Uygulama-11
|
12
|
Canlı modelden desen çalışması: Kısa süreli hareket çalışması
|
K2. Bölüm 7.
Uygulama-12
|
13
|
Canlı modelden desen çalışması: uzun süreli duruş çalışması
|
Uygulama-13
|
14
|
Canlı modelden desen çalışması: uzun süreli portre çalışması
|
YK1. Bölüm 4.
Uygulama-14
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Arş. Gör. Dr. Ali Gümülcine
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Civardi, G. (2010). İnsanların çizimi, yüzler ve figürler. Beta Kitap Yayım Dağıtım.
K2. Civardi, G. (2017). Giysili figür çizimi, gündelik yaşamdan insan portreleri. Beta Kitap Yayım Dağıtım.
K3. Barber, B. (2015). Kolay çizim teknikleri, çizim becerilerinizi adım adım geliştirin. (Yapıcı, T., Çev.), Zodyak Kitap.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1. Parramon, J. M. (1995). Baş ve portre çizme sanatı. Remzi Kitabevi.
|
Dersin Amacı
|
Bu dersin amacı, öğrencinin kişisel çizgi ve biçimlendirme yeteneklerini geliştirebilmesini ve desende mekân ve plan ilişkisini tanıyıp uygulayabilmesini sağlamaktır.
|
Dersin İçeriği
|
Canlı modelden etüd çalışmaları, canlı modelden çalışmalarda kompozisyon (plan, mekan kurgusu) denemeleri ve eskiz (anlık ya da kısa süreli bir görüntü, hareket ve durumun ana çizgilerle resmedilmesi) çalışmaları bu dersin içeriğini oluşturmaktadır.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Sanatın ve resim sanatının temel kavramlarını ile sorunlarını bilir
|
3
|
2
|
Resim sanatının tarihsel süreci hakkında genel bilgiye sahiptir
|
-
|
3
|
Resim sanatının yöntem, teknik ve araçlarını bilir ve uygular
|
3
|
4
|
Farklı tarihsel dönemlerde yapılmış resimleri, farklı sanat kuramları ışığında çözümleyip karşılaştırabilir
|
-
|
5
|
Çağının sanatsal sorunlarını ve yeniliklerini takip edecek eleştirel kültüre sahiptir.
|
-
|
6
|
Mesleki açıdan sanatsal ve kültürel projeler geliştirebilir
|
-
|
7
|
Disiplinler arası çalışma becerisine sahiptir
|
-
|
8
|
Atölye ortamının çalışma disiplinine, paylaşımına ve sorumluluğuna sahiptir.
|
4
|
9
|
Mesleki etiği bilir ve uygular.
|
-
|
10
|
Sanat yapıtı ve yaşam arasındaki bağlantıyı kuram ve uygulama bilgisiyle kurarak uygulayabilir
|
-
|
11
|
Çağdaş iletişim araçlarıyla sanatsal, kültürel ve entelektüel fikirlerini sunabilir ve paylaşabilir
|
3
|
12
|
Yaşam boyu öğrenme bilinci ve bunu uygulayabilme becerisine sahiptir
|
-
|
13
|
Özgün sanatsal yapıtları tasarlayabilir ve uygulayabilir.
|
3
|
14
|
Tasarımlarını paylaşacak ve sergileyecek uygulama bilgisine sahiptir.
|
3
|
15
|
Alanıyla ilgili araştırma, kaynağa ulaşma, bilgiyi yorumlama, değerlendirme ve kullanma becerisine sahiptir.
|
-
|