ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Desen IV TSB202 BAHAR 2+2 Fakülte Z 5
    Öğrenme Çıktıları
    1-İnsan anatomisine ait yapıları ve harekete dair durumları bilir ve kullanır
    2-Bir fikirden hareketle taslak hazırlar
    3-Gözleme dayalı gerçekçi çalışmalarda çizgi kullanarak iç form-dış form araştırır
    4-Sanat tarihinde örnekleri inceleyerek farklı yaklaşımları görür
    5-Figür çiziminde estetik ve anatomi bilgilerini kullanır
    6-Bir fikirden yola çıkarak, tasarım, eskiz yapma alışkanlığı kazanır
    7-Herhangi bir nesne ya da insan formunu optik doğruluk içinde aktarır
    8-Model ve çevre ilişkisini kurar
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14456
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)12672
    Ödevler202612
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 20122
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)20122
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 40122
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   146
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     4,87 ---- (5)
    Dersin AKTS Kredisi   5
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Modelden çizim çalışmaları
    2 Modelden çizim çalışmaları
    3 Canlı model- nesne- mekan
    4 Canlı model- nesne- mekan
    5 Sanat tarihinden desen örneklerinin incelenmesi,
    6 Mekan, çizgisel-gölgesel, leke, açık- koyu uslup
    7 Kompozisyon, ışık, çizgi, dış- iç boşluk, simetri, asimetri, mekan, figür - nesne, hareket, oran, plastik, ön-arka, parça, bütün, denge
    8 Ara Sınav
    9 Kompozisyon, ışık, çizgi, dış- iç boşluk, simetri, asimetri, mekan, figür - nesne, hareket, oran, plastik, ön-arka, parça, bütün, denge
    10 Canlı model- nesne- mekan,
    11 Canlı model- nesne- mekan,
    12 Canlı model- nesne mekan. Kompozisyon, ışık, çizgi, dış- iç boşluk, simetri, asimetri, mekan, figür - nesne, hareket, oran, plastik, ön-arka, parça, bütün, denge, leke, açık- koyu
    13 Canlı model- nesne mekan. Kompozisyon, ışık, çizgi, dış- iç boşluk, simetri, asimetri, mekan, figür - nesne, hareket, oran, plastik, ön-arka, parça, bütün, denge, leke, açık- koyu
    14 Taslaklarını çalışmalarında kendi kompozisyonu kurma
    15 Taslaklarını çalışmalarında kendi kompozisyonu kurma
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Koordinatorü Arş. Gör. Esra Ertuğrul Tomsuk
    Dersi Verenler

    1-)Araştırma Görevlisi Esra Ertuğrul Tomsuk

    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar HAMM Jack, Drawing The Head & Figure, Grosset&Dunlap, New York ANDRAS Szunyoghy, Feher GYÖRGY, Anatomy Drawing School, Könemann, Köln, 1996 FOSTER Walter, How To Draw Head FOSTER Walter,
    Yardımcı Kitap -
    Döküman -
    Dersin Amacı Desenin temel anlatım teknikleri ile kişisel duygu ve düşünceleri yaratıcı bir sezgiyle desende uygulayabilme
    Dersin İçeriği Çizim teknikleri konusunda detaylı bilgi sahibi olur
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Sanatın ve resim sanatının temel kavramlarını ile sorunlarını bilir 3
    2 Resim sanatının tarihsel süreci hakkında genel bilgiye sahiptir 5
    3 Resim sanatının yöntem, teknik ve araçlarını bilir ve uygular 4
    4 Farklı tarihsel dönemlerde yapılmış resimleri, farklı sanat kuramları ışığında çözümleyip karşılaştırabilir 3
    5 Çağının sanatsal sorunlarını ve yeniliklerini takip edecek eleştirel kültüre sahiptir. 4
    6 Mesleki açıdan sanatsal ve kültürel projeler geliştirebilir 5
    7 Disiplinler arası çalışma becerisine sahiptir 3
    8 Atölye ortamının çalışma disiplinine, paylaşımına ve sorumluluğuna sahipt 4
    9 Mesleki etiği bilir ve uygular. 3
    10 Sanat yapıtı ve yaşam arasındaki bağlantıyı kuram ve uygulama bilgisiyle kurarak uygulayabilir 5
    11 Çağdaş iletişim araçlarıyla sanatsal, kültürel ve entelektüel fikirlerini sunabilir ve paylaşabilir 3
    12 Yaşam boyu öğrenme bilinci ve bunu uygulayabilme becerisine sahiptir 4
    13 Özgün sanatsal yapıtları tasarlayabilir ve uygulayabilir . 2
    14 Tasarımlarını paylaşacak ve sergileyecek uygulama bilgisine sahiptir 4
    15 Alanıyla ilgili araştırma, kaynağa ulaşma, bilgiyi yorumlama, değerlendirme ve kullanma becerisine sahipti 5
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster