Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Orta Asya Türk Sanatı?nın temel kaynaklarının tanıtılması.
|
|
2
|
İslâm Öncesi Türk Sanatları: Hun, Göktürk, Uygur dönemleri.
|
|
3
|
İslâmiyetin kabulünden sonra Türk Sanatları: Karahanlılar, Gazneliler.
|
|
4
|
İslâmiyetin kabulünden sonra Türk Sanatları: Abbasiler, Fatımiler, Tolonoğulları.
|
|
5
|
İslâmiyetin kabulünden sonra Türk Sanatları: Büyük Selçuklular.
|
|
6
|
Anadolu`da Türk Sanatları: Artuklu, Danışmendli, Saltuklu, Mengücekli dönemleri.
|
|
7
|
Anadolu Selçuklu Sanatı.
|
|
8
|
Anadolu Selçuklu Sanatı.
|
|
9
|
Osmanlı Mimarisi.
|
|
10
|
Osmanlı Mimarisi.
|
|
11
|
Osmanlı Resim Sanatı.
|
|
12
|
Osmanlı Resim Sanatı.
|
|
13
|
Batılılaşma Sonrası Türk Sanatı.
|
|
14
|
Batılılaşma Sonrası Türk Sanatı
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Mustafa Gürbüz BEYDİZ
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
1. G. Ramazanoğlu, Orta Asya`da Türk Mimarisi, Kültür Bakanlığı Yayınları. Ankara, 1998
2. O. Aslanapa, Türk Sanatı, Remzi Kitabevi, İstanbul, 1989
3. C.E. Arseven, Türk Sanatı, Cem Yayınevi. İstanbul, 1978
4. S.K. Yetkin, Türk Mimarisi, Bilgi Yayınevi, İstanbul, 1970
5. Ö. Barışta, Türk El Sanatları, Kültür Bakanlığı Yayınları, Ankara, 1998
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Türklerin tarih boyunca kurdukları medeniyetlerde ortaya koydukları sanat eserlerini tanıtarak, Türk Sanatının kronolojik gelişim evrelerini ve ulaşmış olduğu konum hakkında bilgi sahibi olmak.
|
Dersin İçeriği
|
Türk Sanatının ilk örneklerinden başlayarak günümüze kadar geçirmiş olduğu evrelerin ortaya koyulması.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Sanatın ve resim sanatının temel kavramlarını ile sorunlarını bilir
|
3
|
2
|
Resim sanatının tarihsel süreci hakkında genel bilgiye sahiptir
|
4
|
3
|
Resim sanatının yöntem, teknik ve araçlarını bilir ve uygular
|
3
|
4
|
Farklı tarihsel dönemlerde yapılmış resimleri, farklı sanat kuramları ışığında çözümleyip karşılaştırabilir
|
5
|
5
|
Çağının sanatsal sorunlarını ve yeniliklerini takip edecek eleştirel kültüre sahiptir.
|
3
|
6
|
Mesleki açıdan sanatsal ve kültürel projeler geliştirebilir
|
4
|
7
|
Disiplinler arası çalışma becerisine sahiptir
|
5
|
8
|
Atölye ortamının çalışma disiplinine, paylaşımına ve sorumluluğuna sahipt
|
4
|
9
|
Mesleki etiği bilir ve uygular.
|
4
|
10
|
Sanat yapıtı ve yaşam arasındaki bağlantıyı kuram ve uygulama bilgisiyle kurarak uygulayabilir
|
5
|
11
|
Çağdaş iletişim araçlarıyla sanatsal, kültürel ve entelektüel fikirlerini sunabilir ve paylaşabilir
|
3
|
12
|
Yaşam boyu öğrenme bilinci ve bunu uygulayabilme becerisine sahiptir
|
4
|
13
|
Özgün sanatsal yapıtları tasarlayabilir ve uygulayabilir .
|
3
|
14
|
Tasarımlarını paylaşacak ve sergileyecek uygulama bilgisine sahiptir
|
4
|
15
|
Alanıyla ilgili araştırma, kaynağa ulaşma, bilgiyi yorumlama, değerlendirme ve kullanma becerisine sahipti
|
5
|