ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Desen V TSB301 GÜZ 2+2 Fakülte Z 5
    Öğrenme Çıktıları
    1-Kişisel çizgi ve biçimlendirme yeteneklerini geliştirir.
    2-Desende bireysel tavrını çalışmaları üzerinde yorumlar.
    3-Seçtiği konulara yönelik desen çalışmaları tasarlar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14456
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14456
    Ödevler10166
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3011212
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6012020
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   150
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     5 ---- (5)
    Dersin AKTS Kredisi   5
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Dersin amacı, içeriği, süreç hakkında bilgi, desende çizgi (örneklerle anlatım) K1. Bölüm 4-Figürlerin Bir Repertuarı. Uygulama-1
    2 Desende kompozisyon, ışık-gölge, açık-koyu, vb. elemanların örneklerle anlatımı K3. Bölüm 2- Form ve Ton. Uygulama-2
    3 Canlı modelden desen çalışması. Seçilen konulara yönelik araştırmalar K3. Bölüm 4-İnsan Figürü. Uygulama-3
    4 Canlı modelden desen araştırması Uygulama-4
    5 Canlı modelden detay araştırması K2. Bölüm 5:Baş, Eller ve Ayaklar. Uygulama-5
    6 Doğadan etütler, seçilen konulara yönelik çalışmalar Uygulama-6
    7 Canlı modelden desen çalışması: uzun süreli etüt çalışması K2. Bölüm 4: Çıplak ve Giysili: Kumaş. Uygulama-7
    8 Canlı modelden eskizler Uygulama-8
    9 Canlı modelden desen çalışması: Kısa süreli duruşlar. Desende hareket K3. Bölüm 4-İnsan Figürü. Uygulama-9
    10 Desende yeni biçimlemeler-yorumlar Uygulama-10
    11 Cansız modelden desen çalışması: Uzun süreli etüt çalışması Uygulama-11
    12 Canlı modelden desen çalışması: desende kompozisyon K2. Bölüm 7- Günlük Yaşamda Figürler. Uygulama-12
    13 Desende kompozisyon - mekân kurgusu Uygulama-13
    14 Canlı modelden desen çalışması: uzun süreli portre çalışması K1. Bölüm 3:Yüzlerin Bir Repertuarı. YK1. Bölüm 5: Portre. Uygulama-14
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doçent Bahar Başak Üstelik Arı
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Civardi, G. (2010). İnsanların çizimi, yüzler ve figürler. Beta Kitap, İstanbul. K2. Civardi, G. (2017). Giysili figür çizimi, gündelik yaşamdan insan portreleri. Beta Kitap, İstanbul. K3. Barber, B. (2015). Kolay çizim teknikleri, çizim becerilerinizi adım adım geliştirin. (Çev. Yapıcı, T.). Zodyak, İstanbul.
    Yardımcı Kitap YK1. Parramon, J. M. (1995). Baş ve porte çizme sanatı. Remzi, İstanbul.
    Dersin Amacı Bu dersin amacı; öğrencinin desende bireysel çizgilerini ve tavrını ortaya çıkarabilmesini, seçtiği konulara yönelik desen çizebilmesini sağlamaktır.
    Dersin İçeriği Öğrencinin yönelimi doğrultusunda seçtiği konulara yönelik desen çalışmaları yapabilmesi, Canlı modelden etüt ve eskiz (anlık ya da kısa süreli bir görüntü, hareket ve durumun ana çizgilerle resmedilmesi) çalışmaları bu dersin içeriğini oluşturmaktadır.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Sanatın ve resim sanatının temel kavramlarını ile sorunlarını bilir 3
    2 Resim sanatının tarihsel süreci hakkında genel bilgiye sahiptir 4
    3 Resim sanatının yöntem, teknik ve araçlarını bilir ve uygular 5
    4 Farklı tarihsel dönemlerde yapılmış resimleri, farklı sanat kuramları ışığında çözümleyip karşılaştırabilir 5
    5 Çağının sanatsal sorunlarını ve yeniliklerini takip edecek eleştirel kültüre sahiptir. 4
    6 Mesleki açıdan sanatsal ve kültürel projeler geliştirebilir 5
    7 Disiplinler arası çalışma becerisine sahiptir 4
    8 Atölye ortamının çalışma disiplinine, paylaşımına ve sorumluluğuna sahiptir. 2
    9 Mesleki etiği bilir ve uygular. 4
    10 Sanat yapıtı ve yaşam arasındaki bağlantıyı kuram ve uygulama bilgisiyle kurarak uygulayabilir 4
    11 Çağdaş iletişim araçlarıyla sanatsal, kültürel ve entelektüel fikirlerini sunabilir ve paylaşabilir 3
    12 Yaşam boyu öğrenme bilinci ve bunu uygulayabilme becerisine sahiptir 4
    13 Özgün sanatsal yapıtları tasarlayabilir ve uygulayabilir. 5
    14 Tasarımlarını paylaşacak ve sergileyecek uygulama bilgisine sahiptir. 3
    15 Alanıyla ilgili araştırma, kaynağa ulaşma, bilgiyi yorumlama, değerlendirme ve kullanma becerisine sahiptir. 4
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster