Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Modelden çalışma; biçimsel ve lekesel yapının kuruluşu (karakalem) ve üç haftalık sürecin değerlendirilmesi
|
|
2
|
Modelden çalışma; biçimsel ve lekesel yapının kuruluşu (karakalem)
|
|
3
|
Modelden çalışma; biçimsel ve lekesel yapının kuruluşu (karakalem) ve üç haftalık sürecin değerlendirilmesi
|
|
4
|
Modelden çalışma; lekenin sadeleştirilmesi (karakalem ve füzen)
|
|
5
|
Modelden çalışma; lekenin sadeleştirilmesi (karakalem ve füzen)
|
|
6
|
Modelden çalışma; çizgi ve lekenin sadeleştirilmesi (her öğrenci farklı malzemeyle çalışır)
|
|
7
|
Objelerden oluşan düzenek çalışması; çizgi ve lekenin sadeleştirilmesi ve vize öncesi değerlendirme
|
|
8
|
Objelerden oluşan düzenek çalışması; çizgi ve lekenin sadeleştirilmesi ve vize öncesi değerlendirme
|
|
9
|
Objelerden oluşan düzenek çalışması; çizgi ve lekenin sadeleştirilmesi
|
|
10
|
Modelden çalışma; çizgi ve lekenin sadeleştirilmesi (karakalem ve füzen)
|
|
11
|
İmgesel tasarım; plastiğin kişisel yorumuna gidilmesi (karakalem)
|
|
12
|
Modelden çalışma; çizgi ve lekenin sadeleştirilmesi (yağlıboya çalışması)
|
|
13
|
İmgesel tasarım; plastiğin kişisel yorumuna gidilmesi ve final öncesi değerlendirme
|
|
14
|
İmgesel tasarım; plastiğin kişisel yorumuna gidilmesi ve final öncesi değerlendirme
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
-
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
Lhote, Andre, Sanatta Değişmeyen Plastik Değerler, İmge Kitabevi, Ankara, 2000
Gombrich, E.H, Sanatın Öyküsü, Remzi Kitabevi, İstanbul
Civardi, Giovnni, Drawing the Human Body an Anotomical Guide
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Daha önceki Desen derslerinde öğrendiklerini ve artistik desen yeteneğini geliştirme
|
Dersin İçeriği
|
Desende hacim, derinlik, perspektif ve hareket kurallarını kavrar
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Sanatın ve resim sanatının temel kavramlarını ile sorunlarını bilir
|
-
|
2
|
Resim sanatının tarihsel süreci hakkında genel bilgiye sahiptir
|
-
|
3
|
Resim sanatının yöntem, teknik ve araçlarını bilir ve uygular
|
-
|
4
|
Farklı tarihsel dönemlerde yapılmış resimleri, farklı sanat kuramları ışığında çözümleyip karşılaştırabilir
|
-
|
5
|
Çağının sanatsal sorunlarını ve yeniliklerini takip edecek eleştirel kültüre sahiptir.
|
-
|
6
|
Mesleki açıdan sanatsal ve kültürel projeler geliştirebilir
|
-
|
7
|
Disiplinler arası çalışma becerisine sahiptir
|
-
|
8
|
Atölye ortamının çalışma disiplinine, paylaşımına ve sorumluluğuna sahiptir.
|
-
|
9
|
Mesleki etiği bilir ve uygular.
|
-
|
10
|
Sanat yapıtı ve yaşam arasındaki bağlantıyı kuram ve uygulama bilgisiyle kurarak uygulayabilir
|
-
|
11
|
Çağdaş iletişim araçlarıyla sanatsal, kültürel ve entelektüel fikirlerini sunabilir ve paylaşabilir
|
-
|
12
|
Yaşam boyu öğrenme bilinci ve bunu uygulayabilme becerisine sahiptir
|
-
|
13
|
Özgün sanatsal yapıtları tasarlayabilir ve uygulayabilir.
|
-
|
14
|
Tasarımlarını paylaşacak ve sergileyecek uygulama bilgisine sahiptir.
|
-
|
15
|
Alanıyla ilgili araştırma, kaynağa ulaşma, bilgiyi yorumlama, değerlendirme ve kullanma becerisine sahiptir.
|
-
|