Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Tevrat İkonografisi:Yaratılış, Cennetten Kovuluş, Habil-Kabil, Nuh ve Tufan, İbrahim-İshak, Sodom-Gomorra.
|
|
2
|
Tevrat İkonografisi: Lut ve Kızları, Yusuf?un Hikayesi, Musa?nın Hikayesi
|
|
3
|
Tevrat İkonografisi: Samson ve Dalile, Davut ve Goliat, Judith ve Helofernes, Süleyman?ın Hikayes
|
|
4
|
İncil İkonografisi: Yahya`nın Hikayesi
|
|
5
|
İncil İkonografisi: Meryem`in Hikayesi
|
|
6
|
İncil İkonografisi: Meryem`in Hikayesi
|
|
7
|
İncil İkonografisi: Meryem`in Hikayesi
|
|
8
|
İncil İkonografisi: Meryem`in Hikayesi
|
|
9
|
İncil İkonografisi: İsa`nın Hayatı
|
|
10
|
İncil İkonografisi: İsa`nın Hayatı
|
|
11
|
İncil İkonografisi: İsa`nın Çilesi
|
|
12
|
İncil İkonografisi: İsa`nın Çilesi
|
|
13
|
İncil İkonografisi: İsa`nın Çilesi
|
|
14
|
İncil İkonografisi: İsa`nın Çilesi
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Öğr. Gör. Murat KALAFAT
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
Bedrettin Cömert, Mitoloji ve İkonografi, Ankara, 1999.
Azra Erhat, Mitoloji Sözlüğü, İstanbul, 1972.
Kitab-ı Mukaddes (Tevrat, Zebur ve İncil), İstanbul, 1972.
Erwin Panofsky, İkonoloji Araştırmaları, İstanbul, 2012.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Avrupa`da resim sanatında sıkça işlenen konulara ilişkin ikonografik çözümlemeleri yapma becerisi kazandırmak.
|
Dersin İçeriği
|
Tarihi olaylar ve anlatıların sanat eserlerinde görünürlüğünün araştırılması.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Sanatın ve resim sanatının temel kavramlarını ile sorunlarını bilir
|
4
|
2
|
Resim sanatının tarihsel süreci hakkında genel bilgiye sahiptir
|
3
|
3
|
Resim sanatının yöntem, teknik ve araçlarını bilir ve uygular
|
4
|
4
|
Farklı tarihsel dönemlerde yapılmış resimleri, farklı sanat kuramları ışığında çözümleyip karşılaştırabilir
|
5
|
5
|
Çağının sanatsal sorunlarını ve yeniliklerini takip edecek eleştirel kültüre sahiptir.
|
4
|
6
|
Mesleki açıdan sanatsal ve kültürel projeler geliştirebilir
|
4
|
7
|
Disiplinler arası çalışma becerisine sahiptir
|
3
|
8
|
Atölye ortamının çalışma disiplinine, paylaşımına ve sorumluluğuna sahiptir.
|
4
|
9
|
Mesleki etiği bilir ve uygular.
|
4
|
10
|
Sanat yapıtı ve yaşam arasındaki bağlantıyı kuram ve uygulama bilgisiyle kurarak uygulayabilir
|
4
|
11
|
Çağdaş iletişim araçlarıyla sanatsal, kültürel ve entelektüel fikirlerini sunabilir ve paylaşabilir
|
5
|
12
|
Yaşam boyu öğrenme bilinci ve bunu uygulayabilme becerisine sahiptir
|
5
|
13
|
Özgün sanatsal yapıtları tasarlayabilir ve uygulayabilir.
|
5
|
14
|
Tasarımlarını paylaşacak ve sergileyecek uygulama bilgisine sahiptir.
|
4
|
15
|
Alanıyla ilgili araştırma, kaynağa ulaşma, bilgiyi yorumlama, değerlendirme ve kullanma becerisine sahiptir.
|
4
|