ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Desen VIII TSB402 BAHAR 1+2 Fakülte Z 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-Önceki yıllardan kazanmış olduğu form bilgisi ve mekan form ilişkisini devam ettirir
    2-Artistik desen bilgisini geliştirir
    3-Farklı malzemelerle desen becerisini geliştirir
    4-Atölye çalışmalarına yönelik desen çalışmaları yapar
    5-Desen bilgisini kullanarak tasarımlar oluşturur
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)10330
    Ödevler1014342
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 104312
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)30133
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 50133
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   132
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     4,4 ---- (4)
    Dersin AKTS Kredisi   4
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Modelden çalışma; proporsiyon yapının incelenmesi ve etüt edilmesi (karakalem)-1 K1, Bölüm 1
    2 Modelden çalışma; proporsiyon yapının incelenmesi ve etüt edilmesi (karakalem)-2 K1, Bölüm 2
    3 Modelden çalışma; proporsiyon yapının incelenmesi, etüt edilmesi (karakalem) ve çalışmaların değerlendirilmesi K1, Bölüm 3
    4 Modelden oluşan çalışmaları bir mekana adapte edebilme (serbest teknik) -1 K1, Bölüm 4
    5 Modelden oluşan çalışmaları bir mekana adapte edebilme (serbest teknik) -2 K2, Bölüm 1
    6 Yapılan tüm çalışmaların değerlendirilmesi K2, Bölüm 2
    7 yapılan tüm çalışmaların değerlendirilmesi K2, Bölüm 3
    8 Değerlendirme K2 Bölüm 4
    9 Modelden çalışma ve objelerden oluşan bir kompozisyon kurabilme K3, Bölüm 1
    10 Modelden çalışma ve var olan kompozisyona uygun objeler ekleyerek sembolik çağrışım yaratabilme -1 K3, Bölüm 2
    11 Modelden çalışma ve var olan kompozisyona uygun objeler ekleyerek sembolik çağrışım yaratabilme -2 K3, Bölüm 3
    12 Modelden oluşturulan kompozisyonun imgesel bir mekanda dönüşümü K3, Bölüm4
    13 Yapılan çalışmaların değerlendirilmesi K2, Bölüm 5
    14 Yapılan çalışmaların değerlendirilmesi K2, Bölüm 6
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Araştırma Görevlisi Dr. ESRA ERTUĞRUL TOMSUK
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1- CIVARDI, Giovnni (2018), Çizim Sanatı-İnsan Anatomisi, Beta Kitabevi K2- CIVARDI, Giovnni (2018), Çizim Sanatı-İnsanları Çizimi, Beta Kitabevi K3- CIVARDI, Giovnni (2018), Çizim Sanatı-El ve Ayak Çizimi, Beta Kitabevi
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Desen bilgisini geliştirmek, imgesel kompozisyon oluşturarak deseni stilize etmek.
    Dersin İçeriği Daha önceki Desen derslerinde öğrendiklerini ve artistik desen yeteneğini geliştirir
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Sanatın ve resim sanatının temel kavramlarını ile sorunlarını bilir -
    2 Resim sanatının tarihsel süreci hakkında genel bilgiye sahiptir -
    3 Resim sanatının yöntem, teknik ve araçlarını bilir ve uygular 4
    4 Farklı tarihsel dönemlerde yapılmış resimleri, farklı sanat kuramları ışığında çözümleyip karşılaştırabilir -
    5 Çağının sanatsal sorunlarını ve yeniliklerini takip edecek eleştirel kültüre sahiptir. -
    6 Mesleki açıdan sanatsal ve kültürel projeler geliştirebilir -
    7 Disiplinler arası çalışma becerisine sahiptir 4
    8 Atölye ortamının çalışma disiplinine, paylaşımına ve sorumluluğuna sahiptir. 4
    9 Mesleki etiği bilir ve uygular. -
    10 Sanat yapıtı ve yaşam arasındaki bağlantıyı kuram ve uygulama bilgisiyle kurarak uygulayabilir 5
    11 Çağdaş iletişim araçlarıyla sanatsal, kültürel ve entelektüel fikirlerini sunabilir ve paylaşabilir -
    12 Yaşam boyu öğrenme bilinci ve bunu uygulayabilme becerisine sahiptir 3
    13 Özgün sanatsal yapıtları tasarlayabilir ve uygulayabilir. 4
    14 Tasarımlarını paylaşacak ve sergileyecek uygulama bilgisine sahiptir. 4
    15 Alanıyla ilgili araştırma, kaynağa ulaşma, bilgiyi yorumlama, değerlendirme ve kullanma becerisine sahiptir. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster