Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Dersin içeriği ve hedefleri ile ilgili bilgilerin verilmesi
|
|
2
|
Sanat nedir, sanat yapıtı nedir, niçin sanat yaparız sorularının tartışılması
|
|
3
|
Eleştiri basamakları, çeşitleri ve sanat kuramları
|
|
4
|
Eleştiri Çeşitleri, önemi, eğitimde eleştiri
|
|
5
|
Sanat eleştirisine giriş, sanat eleştirmenliği
|
|
6
|
Antik Çağ ve Orta Çağ`da Sanat eleştirisi
|
|
7
|
Sanat eleştirisinin sanat bilimleriyle ilişkisi
|
|
8
|
Sanat eleştirisinin kültürel bağlantısıi
|
|
9
|
Akademik Eleştiri (Makale)
|
|
10
|
Jacques Louis David: Horace Kardeşlerin Yemini adlı eserin eleştirisi
|
|
11
|
Leonardo da Vinci: Son Akşam Yemeği adlı eserin eleştirisi
|
|
12
|
Jan van Eyck: Arnolfini`nin Evlenmesi adlı eserin eleştirisi
|
|
13
|
Salvador Dali`nin Eriyen Zaman adlı eserin eleştirisi
|
|
14
|
Richard Hamilton: Bugünün Evlerini Bu Denli Farklı, Bu Denli Cazip Kılan Nedir adlı eserin eleştirisi
|
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Sanatın ve resim sanatının temel kavramlarını ile sorunlarını bilir
|
4
|
2
|
Resim sanatının tarihsel süreci hakkında genel bilgiye sahiptir
|
3
|
3
|
Resim sanatının yöntem, teknik ve araçlarını bilir ve uygular
|
3
|
4
|
Farklı tarihsel dönemlerde yapılmış resimleri, farklı sanat kuramları ışığında çözümleyip karşılaştırabilir
|
3
|
5
|
Çağının sanatsal sorunlarını ve yeniliklerini takip edecek eleştirel kültüre sahiptir.
|
3
|
6
|
Mesleki açıdan sanatsal ve kültürel projeler geliştirebilir
|
4
|
7
|
Disiplinler arası çalışma becerisine sahiptir
|
3
|
8
|
Atölye ortamının çalışma disiplinine, paylaşımına ve sorumluluğuna sahiptir.
|
3
|
9
|
Mesleki etiği bilir ve uygular.
|
4
|
10
|
Sanat yapıtı ve yaşam arasındaki bağlantıyı kuram ve uygulama bilgisiyle kurarak uygulayabilir
|
4
|
11
|
Çağdaş iletişim araçlarıyla sanatsal, kültürel ve entelektüel fikirlerini sunabilir ve paylaşabilir
|
4
|
12
|
Yaşam boyu öğrenme bilinci ve bunu uygulayabilme becerisine sahiptir
|
3
|
13
|
Özgün sanatsal yapıtları tasarlayabilir ve uygulayabilir.
|
3
|
14
|
Tasarımlarını paylaşacak ve sergileyecek uygulama bilgisine sahiptir.
|
4
|
15
|
Alanıyla ilgili araştırma, kaynağa ulaşma, bilgiyi yorumlama, değerlendirme ve kullanma becerisine sahiptir.
|
3
|