ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Sanat Eleştirisi I TSB403 GÜZ 2+0 Fakülte Z 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Sanat Eleştirisi alanını tanır.
    2-Bir sanat yapıtının analiz ve sentezinde diğer sanat disiplinleriyle karşılaştırır
    3-Sanat niteliği taşıyan eserlerin özelliklerini yorumlar
    4-Bir sanat eserini fiziksel ve içerik bütünlüğü ile ilgili çıkarımlarda bulunur.
    5-Bir sanat yapıtını farklı boyutlarda analiz ve sentez eder.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)12224
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4012020
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6012020
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   92
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,07 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Dersin içeriği ve hedefleri ile ilgili bilgilerin verilmesi
    2 Sanat nedir, sanat yapıtı nedir, niçin sanat yaparız sorularının tartışılması
    3 Eleştiri basamakları, çeşitleri ve sanat kuramları
    4 Eleştiri Çeşitleri, önemi, eğitimde eleştiri
    5 Sanat eleştirisine giriş, sanat eleştirmenliği
    6 Antik Çağ ve Orta Çağ`da Sanat eleştirisi
    7 Sanat eleştirisinin sanat bilimleriyle ilişkisi
    8 Ara Sınav
    9 Sanat eleştirisinin kültürel bağlantısıi
    10 Akademik Eleştiri (Makale)
    11 Jacques Louis David: Horace Kardeşlerin Yemini adlı eserin eleştirisi
    12 Leonardo da Vinci: Son Akşam Yemeği adlı eserin eleştirisi
    13 Jan van Eyck: Arnolfini`nin Evlenmesi adlı eserin eleştirisi
    14 Salvador Dali`nin Eriyen Zaman adlı eserin eleştirisi
    15 Richard Hamilton: Bugünün Evlerini Bu Denli Farklı, Bu Denli Cazip Kılan Nedir adlı eserin eleştirisi
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Koordinatorü Öğr. Gör. Murat KALAFAT
    Dersi Verenler

    1-)Öğretim Görevlisi Murat Kalafat

    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar Adnan Turani, Çağdaş Sanat Felsefesi İsmail Tunalı, Estetik Beğeni İsmail Tunalı, Felsefenin Işığında Modern Resim Norbert Lyton, Modern Sanatın
    Yardımcı Kitap -
    Döküman -
    Dersin Amacı Bir sanat eserini kuramsal bir çerçevede araştırmak; diğer tüm sanat bilimler ilişkisi içerisinde analiz ve sentez yoluyla incelemek, yorumlamak ve değerlendirmek
    Dersin İçeriği Sanat yapıtının eleştiri mantığını farklı dönem koşullarına göre teknik, estetik, sosyo-ekonomik, siyasal bağlamda ortaya koyarak, eleştirel bakma
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Sanatın ve resim sanatının temel kavramlarını ile sorunlarını bilir 4
    2 Resim sanatının tarihsel süreci hakkında genel bilgiye sahiptir 3
    3 Resim sanatının yöntem, teknik ve araçlarını bilir ve uygular 3
    4 Farklı tarihsel dönemlerde yapılmış resimleri, farklı sanat kuramları ışığında çözümleyip karşılaştırabilir 3
    5 Çağının sanatsal sorunlarını ve yeniliklerini takip edecek eleştirel kültüre sahiptir. 3
    6 Mesleki açıdan sanatsal ve kültürel projeler geliştirebilir 4
    7 Disiplinler arası çalışma becerisine sahiptir 3
    8 Atölye ortamının çalışma disiplinine, paylaşımına ve sorumluluğuna sahipt 3
    9 Mesleki etiği bilir ve uygular. 4
    10 Sanat yapıtı ve yaşam arasındaki bağlantıyı kuram ve uygulama bilgisiyle kurarak uygulayabilir 4
    11 Çağdaş iletişim araçlarıyla sanatsal, kültürel ve entelektüel fikirlerini sunabilir ve paylaşabilir 4
    12 Yaşam boyu öğrenme bilinci ve bunu uygulayabilme becerisine sahiptir 3
    13 Özgün sanatsal yapıtları tasarlayabilir ve uygulayabilir . 3
    14 Tasarımlarını paylaşacak ve sergileyecek uygulama bilgisine sahiptir 4
    15 Alanıyla ilgili araştırma, kaynağa ulaşma, bilgiyi yorumlama, değerlendirme ve kullanma becerisine sahipti 3
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster