ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Desen II TSB104 BAHAR 2+2 Fakülte Z 5
    Öğrenme Çıktıları
    1-Canlı ve cansız model çizim tekniklerini kullanır.
    2-Gölgelendirme metotları kullanır.
    3-Bir fikirden yola çıkarak, tasarım ve eskiz çalışmaları yapar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14456
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14456
    Ödevler10166
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3011212
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6012020
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   150
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     5 ---- (5)
    Dersin AKTS Kredisi   5
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Modelden çizim çalışmaları 1 K3. Bölüm 1. Uygulama-1
    2 Modelden çizim çalışmaları 2 K3. Bölüm 3. Uygulama-2
    3 Modelden desen çalışmaları 3 K3. Bölüm 2. Uygulama-3
    4 Modelden desen çalışmaları 4 K3. Bölüm 7. Uygulama-4
    5 Modelden kompozisyon araştırmaları 1 K3. Bölüm 2. Uygulama-5
    6 Modelden kompozisyon araştırmaları 2 Uygulama-6
    7 Nesne etütleri, Koyu-açık denemeler K2. Bölüm 9. Uygulama-7
    8 Canlı modelden desen çalışmaları, desende kompozisyon uygulamaları Uygulama-8
    9 Cansız modelden desen çalışması K1. Bölüm 5. Uygulama-9
    10 Doku çalışmaları 1 K2. Bölüm 2. K4. Sayfa 7-10 Uygulama-10
    11 Doku çalışmaları 2 K4. Sayfa 7-10 Uygulama-11
    12 Konulu proje çalışması 1 K2. Bölüm 7. K4. Sayfa 10-11 Uygulama-12
    13 Konulu proje çalışması 2 K4. Sayfa 10-11 Uygulama-13
    14 Konulu proje çalışması 3 YK1. Bölüm 4. Uygulama-14 K4. Sayfa 10-11
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Bahar Başak Üstel Arı
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları Doç. Bahar Başak Üstel Arı Dr. Öğr. Üyesi Oğuz Bozdemir Öğr. Gör. Sezen Tunçkafa
    Kaynaklar K1. Civardi, G. (2010). İnsanların çizimi, yüzler ve figürler. Beta Kitap Yayım Dağıtım. K2. Civardi, G. (2017). Giysili figür çizimi, gündelik yaşamdan insan portreleri. Beta Kitap Yayım Dağıtım. K3. Barber, B. (2015). Kolay çizim teknikleri, çizim becerilerinizi adım adım geliştirin. (Yapıcı, T., Çev.). Zodyak Kitap. K4. Aytuğlu, A. (2015). Moda tasarımcısı için figürler. Bulut Yayın Dağıtım.
    Yardımcı Kitap YK1. Parramon, J. M. (1995). Baş ve portre çizme sanatı. Remzi Kitabevi.
    Dersin Amacı Bu dersin amacı, öğrencinin kişisel çizgi ve biçimlendirme yeteneklerini geliştirebilmesi sağlamak.
    Dersin İçeriği Canlı modelden etüd çalışmalarıgörme biçimlerini zenginleştirerek algının güçlenmesini sağlamak. Canlı cansız modelden yararlanarak oran orantı form ve plan uygulamaları yapmak.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Sanatın ve resim sanatının temel kavramlarını ile sorunlarını bilir 2
    2 Resim sanatının tarihsel süreci hakkında genel bilgiye sahiptir -
    3 Resim sanatının yöntem, teknik ve araçlarını bilir ve uygular 3
    4 Farklı tarihsel dönemlerde yapılmış resimleri, farklı sanat kuramları ışığında çözümleyip karşılaştırabilir -
    5 Çağının sanatsal sorunlarını ve yeniliklerini takip edecek eleştirel kültüre sahiptir. -
    6 Mesleki açıdan sanatsal ve kültürel projeler geliştirebilir 3
    7 Disiplinler arası çalışma becerisine sahiptir -
    8 Atölye ortamının çalışma disiplinine, paylaşımına ve sorumluluğuna sahiptir. 3
    9 Mesleki etiği bilir ve uygular. -
    10 Sanat yapıtı ve yaşam arasındaki bağlantıyı kuram ve uygulama bilgisiyle kurarak uygulayabilir -
    11 Çağdaş iletişim araçlarıyla sanatsal, kültürel ve entelektüel fikirlerini sunabilir ve paylaşabilir -
    12 Yaşam boyu öğrenme bilinci ve bunu uygulayabilme becerisine sahiptir -
    13 Özgün sanatsal yapıtları tasarlayabilir ve uygulayabilir. 3
    14 Tasarımlarını paylaşacak ve sergileyecek uygulama bilgisine sahiptir. 3
    15 Alanıyla ilgili araştırma, kaynağa ulaşma, bilgiyi yorumlama, değerlendirme ve kullanma becerisine sahiptir. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster