Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Örgünün tanımı ve tarihsel gelişimi hakkında bilgi verme.
|
K1 Bölüm 1 ve 2
K2 Bölüm 2
|
2
|
Örücülük kullanım alanları hakkında bilgi verme.
|
K1 Bölüm 2 ve 3
K2 Bölüm 2 ve 3
K3 Bölüm 3 ve 4
|
3
|
Şiş ve tığ örücülüğünde kullanılan araçlar ve iplik tanıtımı.
|
K1 Bölüm 4,5,6
|
4
|
Örücülükte kullanılan tutuş şekilleri hakkında bilgi verme.
|
K1 Bölüm 4,5,6
|
5
|
Örgüde ilmek hesaplama ve kalıpla çalışma ilkeleri hakkında bilgi verme.
|
Uygulama
|
6
|
Örücülükte kullanılan temel uygulamalarına başlama.
|
Uygulama
|
7
|
Şiş örücülüğünde temel başlangıç tekniklerini uygulama 1.
|
Uygulama
|
8
|
Şiş örücülüğünde temel başlangıç tekniklerini uygulama 2.
|
Uygulama
|
9
|
Tığ örücülüğünde temel başlangıç tekniklerini uygulama 1.
|
Uygulama
|
10
|
Tığ örücülüğünde temel başlangıç tekniklerini uygulama 2.
|
Uygulama
|
11
|
Örgüde ip ekleme, örgüde kaçan iplikleri ilmeklerin çekilmesi , renkli desenlemede iplik değiştirme hakkında bilgi verme.
|
Uygulama
|
12
|
Ajurlu yüz ve ters ilmeklerden oluşan desenlerin uygulamasını yapma.
|
Eskiz çalışmaları
|
13
|
Teknikleri karışık uygulayarak desen uygulama.
|
Uygulama
|
14
|
Serbest desen uygulama.
|
Uygulama
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğretim Üyesi Emine KETENCİOĞLU
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1 Atay, A. (1987). Örücülük, Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları ,Ankara
K2 Onuk, T. (2005). Osmanlıdan Günümüze Oyalar,AKM Yayınları Ankara
K3 CANDAN C. (2000). Düz Örme Teknolojisi Kitabı, İstanbul,
K4 Türk Oyaları Kataloğu (2001). 1-2 cilt. Kültür Bakanlığı Yayınları .Ankara
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Temel örgü kavramlarını tanıyacaktır. Tarihsel gelişimini ve alanlarını tanıyacaktır. Şiş ve tığ örücülüğünde kullanılan araçları ,örücülükte kullanılan hesaplamaları ve Kalıpla çalışma bilgi ve becerisine sahip olacaktır.
|
Dersin İçeriği
|
Örgünün tanımı ve tarihsel gelişimi hakkında bilgi verme. Örücülük kullanım alanları hakkında bilgi verme. Şiş ve tığ örücülüğünde kullanılan araçlar ve iplik tanıtımı. Örücülükte kullanılan tutuş şekilleri hakkında bilgi verme. Örgüde ilmek hesaplama ve kalıpla çalışma ilkeleri hakkında bilgi verme. Örücülükte kullanılan temel uygulamalarına başlama. Temel başlangıç tekniklerini uygulama. Örgüde kullanılan kenar görünümleri ve bordürlerin uygulanması Örgüde kullanılan köşe çalışmaları hakkında bilgi verme. Örgüde ip ekleme, örgüde kaçan iplikleri ilmeklerin çekilmesi , renkli desenlemede iplik değiştirme hakkında bilgi verme. Ajurlu yüz ve ters ilmeklerden oluşan desenlerin uygulamasını yapma. Teknikleri karışık uygulayarak desen uygulama. Serbest desen uygulama.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Moda ve tekstil tasarımı alanında temel değer ve ilkeleri izleyerek mesleki etiğe uygun davranışlar sergiler.
|
-
|
2
|
Temel tasarım ilkelerinden yola çıkarak moda ve tekstil tasarımı alanında estetik ve sanatsal tasarım uygulamaları yapar.
|
5
|
3
|
Çağın gerektirdiği teknolojik ilerlemeleri takip ederek endüstriyel ve eğitimsel alanda yenilikçi tasarım ürünleri yaratabilme becerisine sahip olur.
|
-
|
4
|
Yeni yöntem ve tekniklerden yararlanarak farklı tekstil materyallerini bir arada kullanabilme yeteneği kazanır.
|
-
|
5
|
Alanının gerektirdiği çeşitli bilgisayar, makine ve teçhizat kullanımı becerisi kazanır.
|
-
|
6
|
Moda ve tekstil tasarımı alanında görsel, yazılı ve sözlü iletişim araçlarını inceleyerek farklı algılama becerileri geliştirir.
|
-
|
7
|
Belirlenen temaları tasarımlarda etkin ve doğru biçimde kullanarak yaratıcı düşünme becerisi kazanır.
|
4
|
8
|
Disiplinlerarası düşünebilme ve bağlantı kurabilme becerisine sahip olur.
|
4
|
9
|
Grup çalışmasında etkili iletişim koordinasyonuna sahip olarak analitik düşünme ve çalışma becerisi geliştirir.
|
-
|
10
|
Mesleğiyle ilgili uygulamalarda sorumluluk alır ve çözüm üretmeye çalışır.
|
-
|
11
|
Geleneksel sanatlardan yararlanarak desen ve yüzey süsleme tasarımları yapar.
|
-
|
12
|
Çeşitli tekstil yüzeyi dokuma tekniklerini kavrayarak yeni tasarımlara aktarma becerisi kazanır.
|
4
|
13
|
Sanata yönelik düşünme becerisi geliştirir.
|
-
|
14
|
Farklı dönemlerdeki kültürel ve sanatsal değerleri çözümleyerek alana yönelik yeni tasarım çalışmaları yapar.
|
-
|