ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Bilgisayar Destekli Tasarım II MTT410 BAHAR 3+1 S 5
    Öğrenme Çıktıları
    1-Çizim ve görüntü işleme programlarını kullanır.
    2-Elde çizim teknikleri ile vektörel çizim programları arasında ilişki kurar.
    3-Photoshop ve Illustrator programlarında çizim yapar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14456
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14342
    Ödevler10133
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4012020
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5012020
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   141
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     4,7 ---- (5)
    Dersin AKTS Kredisi   5
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Dersin içeriğinin sunumu ve temel teminolojiler (CMYK, RGB, Vector, Pixel, vb.) K1. Bölüm 1
    2 Adobe Illustrator ve Adobe Photoshopa giriş - Arayüz, Araçlar ve panel özellikleri K1. Bölüm 2
    3 Adobe Illustrator ve Adobe Photoshopda şekil oluşturma, düzenleme ve objeleri dönüştürme. K1. Bölüm 2-3
    4 Adobe Illustrator ve Adobe Photoshopda renk çalışmaları ve "Pen Tool" kullanımı. K1. Bölüm 2-3
    5 Adobe Illustrator ve Adobe Photoshopda "Type" aracı yazı kullanımı ve şekillendirme. K1. Bölüm 4
    6 Adobe Illustrator ve Adobe Photoshopda "Layers" kullanımı ve vector grafikler için "Brushlar" K1. Bölüm 4
    7 Adobe Illustrator ve Adobe Photoshopda sayfa yapısını ayarlama ve yapılan çeşitli tasarımların dosyalarını kaydetme. K1. Bölüm 5
    8 Tasarım Projesinin eskiz çalışmlarının hazırlanması. eskiz - uygulama
    9 Adobe Photoshop, Filitreler, Brushlar ve Actions K2. Bölüm 1 K2. Bölüm 2
    10 Adobe Photoshop, seçme araçlarının kullanımı ve işlevleri K2. Bölüm 1-2
    11 Adobe Illustrator ve Adobe Photoshop programları kullanılarak tasarım uygulamaları yapma. eskiz 2 - uygulama 2
    12 Adobe Illustrator ve Adobe Photoshop programları kullanılarak tasarım uygulamaları yapma. eskiz 3 - uygulama 3
    13 Adobe Illustrator ve Adobe Photoshop programları kullanılarak tasarım uygulamaları yapma. eskiz 4- uygulama 4
    14 Adobe Illustrator ve Adobe Photoshop programları kullanılarak tasarım uygulamalarının tamamlanması. eskiz 5 - uygulama 5
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Öğr. Gör. Sezen TUNÇKAFA
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1 ADOBE®. (2011) ILLUSTRATOR® CS5, Uygulamasını Kullanma Kılavuzu. https://help.adobe.com/archive/tr_TR/illustrator/cs5/illustrator_cs5_help.pdf K2 ADOBE® (2014) Photoshop, Yardım ve Eğitimler. https://helpx.adobe.com/tr/pdf/photoshop_reference.pdf
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Tekstil sanatının temel yapı taşları olan (dokuma, örme, baskı, giysi ve moda ve nakış) desen tasarımları, teknik çizimleri ve sektör için gerekli olan marka oluşturma, kurumsal kimlik, tanıtım amaçlı çalışmalar bilgisayarda Photoshop ve Adobe Illustrator gibi sektör odaklı programların yardımı ile oluşturulur.
    Dersin İçeriği Bilgisayara görüntü aktarımı, görüntü oluşturma ve işleme. Dijital görüntü oluşturma ve işleme programları hakkında bilgi verme. Photoshopta ve ıllustratorde basit çizimler yapma. Photoshopta katmanlar ile çalışmalar yapılması. Otomatik işlemler yapma. Yazdırma ve kayıt işlemleri yapma. Corel Draw hakkında bilgi verme. Corel Draw ile basit çizimler yapılması. Corel Draw çizim özelliklerini kullanabilme. Corel Draw görüntü işleme programlarının özelliklerini kullanabilme. Adobe Illustrator programında uygulamalar yapma .Çizim ve görüntü işleme programlarında dokuma, örme, baskı, giysi moda ve nakış desen tasarımları yapma.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Moda ve tekstil tasarımı alanında temel değer ve ilkeleri izleyerek mesleki etiğe uygun davranışlar sergiler. -
    2 Temel tasarım ilkelerinden yola çıkarak moda ve tekstil tasarımı alanında estetik ve sanatsal tasarım uygulamaları yapar. 5
    3 Çağın gerektirdiği teknolojik ilerlemeleri takip ederek endüstriyel ve eğitimsel alanda yenilikçi tasarım ürünleri yaratabilme becerisine sahip olur. 5
    4 Yeni yöntem ve tekniklerden yararlanarak farklı tekstil materyallerini bir arada kullanabilme yeteneği kazanır. -
    5 Alanının gerektirdiği çeşitli bilgisayar, makine ve teçhizat kullanımı becerisi kazanır. 5
    6 Moda ve tekstil tasarımı alanında görsel, yazılı ve sözlü iletişim araçlarını inceleyerek farklı algılama becerileri geliştirir. -
    7 Belirlenen temaları tasarımlarda etkin ve doğru biçimde kullanarak yaratıcı düşünme becerisi kazanır. -
    8 Disiplinlerarası düşünebilme ve bağlantı kurabilme becerisine sahip olur. -
    9 Grup çalışmasında etkili iletişim koordinasyonuna sahip olarak analitik düşünme ve çalışma becerisi geliştirir. -
    10 Mesleğiyle ilgili uygulamalarda sorumluluk alır ve çözüm üretmeye çalışır. -
    11 Geleneksel sanatlardan yararlanarak desen ve yüzey süsleme tasarımları yapar. -
    12 Çeşitli tekstil yüzeyi dokuma tekniklerini kavrayarak yeni tasarımlara aktarma becerisi kazanır. -
    13 Sanata yönelik düşünme becerisi geliştirir. -
    14 Farklı dönemlerdeki kültürel ve sanatsal değerleri çözümleyerek alana yönelik yeni tasarım çalışmaları yapar. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster