ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    BİLGİSAYAR DESTEKLİ MODEL TASARIMI MTT401 GÜZ 3+1 Z 5
    Öğrenme Çıktıları
    1-Bilgisayar ortamında model tasarımları yapar.
    2-Bilgisayar ortamında kumaş yüzey tasarımları yapar.
    3-Bilgisayar ortamında kumaş ve giysi tasarım koleksiyonu yapar.
    4-Model tasarımlarını üç boyutlu olarak uygular.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14456
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14456
    Ödevler10144
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4012020
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5012020
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   156
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     5,2 ---- (5)
    Dersin AKTS Kredisi   5
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Dersin hedef ve davranışları hakkında bilgi verme ve ders materyallerini tanıtma. K1 Bölüm 1
    2 Bilgisayar tabanlı model hazırlama programları hakkında bilgi verme. K1 Bölüm 1
    3 Model çizim programındaki çizim araçlarının kullanımı hakkında bilgilendirme. K1 Bölüm 3
    4 Model çizim programındaki çizim araçlarının kullanımı hakkında uygulama çalışmaları yapma. K1 Bölüm 3
    5 Model çizim programındaki kopyalama ve taşıma araçlarının kullanımı hakkında bilgilendirme. K1 Bölüm 6
    6 Model çizim programındaki kopyalama ve taşıma araçlarının kullanımı hakkında uygulama çalışmaları yapma. K1 Bölüm 6
    7 Model çizim programındaki düzenleme araçlarının kullanımı hakkında bilgilendirme. K1 Bölüm 6
    8 Model çizim programındaki düzenleme araçlarının kullanımı hakkında uygulama çalışmaları yapma. K1 Bölüm 6
    9 Dijital model tasarımların ön hazırlık çalışması olarak eskiz çizimler hazırlanması. Uygulama, Eskiz Çalışması Hazırlama
    10 Eskiz çalışlamalarının değerlendirilmesi. Model tasarım çalışmasının renklendirilerek sayısal ortamda çalışmaya hazır hale getirilmes. K1 Bölüm 5
    11 Bilgisayar ortamında model tasarımları yapma 1. Uygulama
    12 Bilgisayar ortamında model tasarımları yapma 2. Uygulama
    13 Bilgisayar ortamında model tasarımları yapma 3. Uygulama
    14 Bilgisayar ortamında model tasarımlarını bitirme. Uygulama
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Öğr. Gör. Sezen Tunçkafa
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1 Adobe (2011) Adobe Illustrator Uygulamasını Kullanma. CS5 E-Kaynak Linki: https://help.adobe.com/archive/tr_TR/illustrator/cs5/illustrator_cs5_help.pdf
    Yardımcı Kitap YK1 Adobe (2014) Adobe Photoshop Yardım ve Eğitimler. E-Kaynak Linki: https://helpx.adobe.com/tr/pdf/photoshop_reference.pdf
    Dersin Amacı Bilgisayarlı kalıp sistemlerini oluşturan donanımlar ve programlar hakkında bilgi ve beceri sahibi olmak, bilgisayar ortamında model tasarımı yapmak, bilgisayar ortamında model geliştirmeye yönelik bilgi ve beceri kazanmak.
    Dersin İçeriği Dersin hedef ve davranışları hakkında bilgi verme ve ders materyallerini tanıtma. Bilgisayar tabanlı model hazırlama programları hakkında bilgi verme. Model çizim programındaki çizim araçlarının kullanımı hakkında bilgilendirme. Model çizim programındaki çizim araçlarının kullanımı hakkında uygulama çalışmaları yapma. Model çizim programındaki kopyalama ve taşıma araçlarının kullanımı hakkında bilgilendirme. Model çizim programındaki kopyalama ve taşıma araçlarının kullanımı hakkında uygulama çalışmaları yapma. Model çizim programındaki düzenleme araçlarının kullanımı hakkında bilgilendirme. Model çizim programındaki düzenleme araçlarının kullanımı hakkında uygulama çalışmaları yapma. Bilgisayar ortamında kumaş yüzey tasarımları yapma. Tasarlanan modeli renklendirme. Bilgisayar ortamında model tasarımları yapma.. Bilgisayar ortamında model tasarımları yapma Yapılan uygulama çalışmalarını katalog haline getirme.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Moda ve tekstil tasarımı alanında temel değer ve ilkeleri izleyerek mesleki etiğe uygun davranışlar sergiler. -
    2 Temel tasarım ilkelerinden yola çıkarak moda ve tekstil tasarımı alanında estetik ve sanatsal tasarım uygulamaları yapar. -
    3 Çağın gerektirdiği teknolojik ilerlemeleri takip ederek endüstriyel ve eğitimsel alanda yenilikçi tasarım ürünleri yaratabilme becerisine sahip olur. 5
    4 Yeni yöntem ve tekniklerden yararlanarak farklı tekstil materyallerini bir arada kullanabilme yeteneği kazanır. -
    5 Alanının gerektirdiği çeşitli bilgisayar, makine ve teçhizat kullanımı becerisi kazanır. 5
    6 Moda ve tekstil tasarımı alanında görsel, yazılı ve sözlü iletişim araçlarını inceleyerek farklı algılama becerileri geliştirir. -
    7 Belirlenen temaları tasarımlarda etkin ve doğru biçimde kullanarak yaratıcı düşünme becerisi kazanır. 4
    8 Disiplinlerarası düşünebilme ve bağlantı kurabilme becerisine sahip olur. 3
    9 Grup çalışmasında etkili iletişim koordinasyonuna sahip olarak analitik düşünme ve çalışma becerisi geliştirir. -
    10 Mesleğiyle ilgili uygulamalarda sorumluluk alır ve çözüm üretmeye çalışır. -
    11 Geleneksel sanatlardan yararlanarak desen ve yüzey süsleme tasarımları yapar. -
    12 Çeşitli tekstil yüzeyi dokuma tekniklerini kavrayarak yeni tasarımlara aktarma becerisi kazanır. -
    13 Sanata yönelik düşünme becerisi geliştirir. -
    14 Farklı dönemlerdeki kültürel ve sanatsal değerleri çözümleyerek alana yönelik yeni tasarım çalışmaları yapar. 4
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster