Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Moda tasarım süreci hakkında bilgi verme.
|
K1- SAYFA: 6
|
2
|
Sezon trendleri hakkında araştırmalar yapma.
|
K1- SAYFA: 82
|
3
|
Tasarlanacak koleksiyon için hedef kitle belirleme.
|
K2- SAYFA: 90
|
4
|
Tasarlanacak koleksiyon için tema belirleme.
|
K3- SAYFA: 46
|
5
|
Seçilen temaya uygun araştırmalar yapılarak hikaye panosu oluşturma.
|
K3- SAYFA: 44
|
6
|
Seçilen temaya uygun model araştırmaları yapma.
|
K3- UYGULAMA
|
7
|
Belirlenen temaya uygun model araştırma çizimleri yapma 1.
|
K1- UYGULAMA
|
8
|
Belirlenen temaya uygun model araştırma çizimleri yapma 2.
|
K2- UYGULAMA
|
9
|
Model geliştirme çizimleri yapma.
|
K4- SAYFA: 15-20
|
10
|
Belirlenen tasarımların artistik çizimlerini yapma.
|
K4- SAYFA: 20-25
|
11
|
Artistik çizimleri yapılan tasarımları renklendirme.
|
K5- SAYFA: 74
|
12
|
Belirlenen tasarımların teknik çizimlerini yapma.
|
K6- SAYFA: 25.
|
13
|
Artistik ve teknik çizimleri tamamlanan koleksiyonu paftalar haline getirme.
|
K1- UYGULAMA 2
|
14
|
Tasarımların sunumu.
|
K2- UYGULAMA 2
|
Ön Koşul
|
Moda Tasarımı I ve Moda Tasarımı II derslerini almış ve başarmış olmak.
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Öğr.Gör. Ceren ÖZ
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Sezgin, N. (2021). Moda Tasarımcıları İçin Vizyon. İstanbul: Alternatif Yayıncılık.
K2. Renfrew, C., Renfrew, E. (2014). Koleksiyon Geliştirme. İstanbul: Literatür Yayıncılık.
K3. Seivewright, S. (2013). Araştırma ve Tasarım. İstanbul: Literatür Yayıncılık.
K4. Tahmasebi, S. (2016). Moda Tasarımcıları İçin Figür Çizimleri. İstanbul: Hayalperest Yayıncılık.
K5. Neild, R. (2018). Moda İllüstratörü Gibi Çizmek. İstanbul: Profil Kitap.
K6. Szkutnicka, B. (2011). Moda Tasarımında Teknik Çizim. İstanbul: Karakalem Kitabevi Yayınları.
K7. Kiper, A. (2019). Moda İllüstrasyonları. İstanbul: Bilge Kültür.
K8. Jones, S., J., (2013). Moda Tasarımı. İzmir: Kerasus Yayınları.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1. Jones, S. J. (2014). Moda Tasarımı. İstanbul: Kerasus.
YK2. Olgaç, P. (2014). Moda Tasarımı - Stil Ve İmaj. Ankara: Sistem Ofset Yayıncılık.
|
Dersin Amacı
|
Seçilen temaya uygun hikaye panosu ve tasarımlar yapabilmek, tasarımların artistik ve teknik çizimlerini yapabilmek, tasarımı gerçekleştirebilmek adına doğru malzeme seçimi yapabilmek, seçilen modellerin kalıbını çıkarabilmek ve ürünü üç boyutlu hale getirebilmek.
|
Dersin İçeriği
|
Seçilen temaya uygun araştırmalar yapılarak hikaye panosu oluşturma. Belirlenen temaya uygun model araştırma çizimleri yapma. Model geliştirme çizimleri yapma. Belirlenen tasarımların artistik çizimlerini yapma ve renklendirme. Belirlenen tasarımların teknik çizimlerini yapma.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Moda ve tekstil tasarımı alanında temel değer ve ilkeleri izleyerek mesleki etiğe uygun davranışlar sergiler.
|
-
|
2
|
Temel tasarım ilkelerinden yola çıkarak moda ve tekstil tasarımı alanında estetik ve sanatsal tasarım uygulamaları yapar.
|
5
|
3
|
Çağın gerektirdiği teknolojik ilerlemeleri takip ederek endüstriyel ve eğitimsel alanda yenilikçi tasarım ürünleri yaratabilme becerisine sahip olur.
|
-
|
4
|
Yeni yöntem ve tekniklerden yararlanarak farklı tekstil materyallerini bir arada kullanabilme yeteneği kazanır.
|
5
|
5
|
Alanının gerektirdiği çeşitli bilgisayar, makine ve teçhizat kullanımı becerisi kazanır.
|
-
|
6
|
Moda ve tekstil tasarımı alanında görsel, yazılı ve sözlü iletişim araçlarını inceleyerek farklı algılama becerileri geliştirir.
|
2
|
7
|
Belirlenen temaları tasarımlarda etkin ve doğru biçimde kullanarak yaratıcı düşünme becerisi kazanır.
|
2
|
8
|
Disiplinlerarası düşünebilme ve bağlantı kurabilme becerisine sahip olur.
|
-
|
9
|
Grup çalışmasında etkili iletişim koordinasyonuna sahip olarak analitik düşünme ve çalışma becerisi geliştirir.
|
-
|
10
|
Mesleğiyle ilgili uygulamalarda sorumluluk alır ve çözüm üretmeye çalışır.
|
-
|
11
|
Geleneksel sanatlardan yararlanarak desen ve yüzey süsleme tasarımları yapar.
|
-
|
12
|
Çeşitli tekstil yüzeyi dokuma tekniklerini kavrayarak yeni tasarımlara aktarma becerisi kazanır.
|
-
|
13
|
Sanata yönelik düşünme becerisi geliştirir.
|
-
|
14
|
Farklı dönemlerdeki kültürel ve sanatsal değerleri çözümleyerek alana yönelik yeni tasarım çalışmaları yapar.
|
-
|