ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Defile ve Sergi Hazırlama MTT406 BAHAR 2+1 Z 5
    Öğrenme Çıktıları
    1-Defile organizasyonu ve defile çeşitleri hakkında gerekli bilgileri tanımlar.
    2-Sergi, sergileme ve sunum yapma tekniklerini tanımlar.
    3-Ürün sunumu yaparken dikkat edilecek noktaları listeler.
    4-Belirlenen temaya uygun sahne ve dekor tasarlar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14570
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4011515
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5011515
    Diğer 10133
    Toplam İş Yükü(Saat)   145
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     4,83 ---- (5)
    Dersin AKTS Kredisi   5
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Dersin hedef ve davranışları hakkında bilgi verme ve ders materyallerini tanıtma. K1
    2 Defilenin tamını, kapsamı ve çeşitleri hakkında bilgi edinme. K1 K2
    3 Defilede süreç planlama ve organizasyon hakkında bilgi edinme. K3 K6
    4 Defilede koreografi ve koreografi hazırlama süreci hakkında bilgi edinme. K6 K2
    5 Defilede dekor ve sahne hazırlama süreci hakkında bilgi edinme. K4 K5
    6 Defilede seçilen konsepte uygun müzik ve sunum konsepti hakkında bilgi edinme. K4 K5
    7 Defilede konsepte uygun ışık ve manken seçimi hakkında bilgi edinme. K6
    8 Defilede sahneye, konsepte ve tasarımlara uygun ışık şeçimi belirleme. K7 K8 YK1 YK2
    9 Ulusal düzeyde yapılan defileleri koreograf, podyum, müzik, sahne tasarımı, sunum konsepti ve koleksiyon bütünlüğü açısından inceleme K7 K8 YK1
    10 Uluslararası düzeyde yapılan defileleri koreograf, podyum, müzik, sahne tasarımı, sunum konsepti ve koleksiyon bütünlüğü açısından inceleme. K7 K8 YK2
    11 Fuar ve sergi hazırlanma sürecinde tema ve sunum teknikleri hakkında bilgi sunma. K7 K8 YK2
    12 Sergi ve sunum çeşitleri hakkında bilgi sunma. K7 K8 YK2
    13 Fuaye alanında yapılmış ulusal enstalasyon görsellerini analiz etme. K7 K8 YK2
    14 Fuaye alanında yapılmış uluslar arası enstalasyon görsellerini analiz etme. K7 K8 YK2
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Arzu EVECEN
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1: Seıvewrıght, S. (2013). Moda Tasarımında Araştırma Ve Tasarım, Literatür Yayıncılık, İstanbul. K2:Jones, S. J. (2014). Moda Tasarımı, Kerasus, İstanbul. K3:Küçükerman, Ö. (2003). Endüstri Tasarımı, Endüstri İçin Ürün Tasarımında Yaratıcılık, Yapı Endüstrisi Merkezi Yayınları, İstanbul. K4: Sorger R. ve Udale J.,(2013). Moda Tasarımının Temelleri Akademik Temeller Dizisi: 10. (1.Basım). İstanbul: Literatür Yayınları. K5:Bakan, E. (2018). Moda Tasarım Öğrencilerinin Sergi ve Defile Fikirlerine Dair Bir Araştırma, Social Sciences Studies Journal 4(20):2947-2953, DOI:10.26449/sssj.724. K6:Arslan, K. (2009). Moda Tasarımı, Musiad Araştırma Raporları: 60, İstanbul. K7:Öktem, Z. (2021). Sanatlararasılıkta Moda ve Müzik, Efe yayınları, İstanbul. K8: Arzu, E. ve Öktem Z. (2021). Gesamtkunstwerk?le Moda?ya Bakmak, Kültür Tarihi Ve Disiplinlerarasi Sanat/Tasarim III, Artikel Akademi: 184
    Yardımcı Kitap YK1: Barnard, M. (2002). Fashion as Communication. Psychology Press. YK2:Vogue Dergisi güncel sayıları
    Dersin Amacı Defile ve sergi sunum yöntemlerini kavramak, defile ve sergi sunumunda mekân, ışık, dekor ilişkisini kurmak ve bu doğrultuda sahne tasarımlarımı çalışmaları yapmak.
    Dersin İçeriği Defile için koreografiye uygun podyum düzenleme, müzik seçimi, ışık, dekor ve manken seçimi ile ilgili kavramsal ve uygulamalı teknikler hakkında bilgi ve beceri kazanma, yerleştirme sanatı hakkında bilgi edinerek çeşitli enstalasyon çalışmaları yapma.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Moda ve tekstil tasarımı alanında temel değer ve ilkeleri izleyerek mesleki etiğe uygun davranışlar sergiler. -
    2 Temel tasarım ilkelerinden yola çıkarak moda ve tekstil tasarımı alanında estetik ve sanatsal tasarım uygulamaları yapar. -
    3 Çağın gerektirdiği teknolojik ilerlemeleri takip ederek endüstriyel ve eğitimsel alanda yenilikçi tasarım ürünleri yaratabilme becerisine sahip olur. -
    4 Yeni yöntem ve tekniklerden yararlanarak farklı tekstil materyallerini bir arada kullanabilme yeteneği kazanır. 4
    5 Alanının gerektirdiği çeşitli bilgisayar, makine ve teçhizat kullanımı becerisi kazanır. -
    6 Moda ve tekstil tasarımı alanında görsel, yazılı ve sözlü iletişim araçlarını inceleyerek farklı algılama becerileri geliştirir. 5
    7 Belirlenen temaları tasarımlarda etkin ve doğru biçimde kullanarak yaratıcı düşünme becerisi kazanır. -
    8 Disiplinlerarası düşünebilme ve bağlantı kurabilme becerisine sahip olur. 4
    9 Grup çalışmasında etkili iletişim koordinasyonuna sahip olarak analitik düşünme ve çalışma becerisi geliştirir. 4
    10 Mesleğiyle ilgili uygulamalarda sorumluluk alır ve çözüm üretmeye çalışır. -
    11 Geleneksel sanatlardan yararlanarak desen ve yüzey süsleme tasarımları yapar. -
    12 Çeşitli tekstil yüzeyi dokuma tekniklerini kavrayarak yeni tasarımlara aktarma becerisi kazanır. -
    13 Sanata yönelik düşünme becerisi geliştirir. -
    14 Farklı dönemlerdeki kültürel ve sanatsal değerleri çözümleyerek alana yönelik yeni tasarım çalışmaları yapar. 4
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster