ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Moda Atölyesi IV MTT304 BAHAR 3+1 Z 5
    Öğrenme Çıktıları
    1-Seçilen temalara göre giysi tasarımları yapar.
    2-Sanayi makinelerini doğru kullanır.
    3-Kesim kalıplarını doğru uygular.
    4-Doğru dikiş teknikleri ve işlem basamaklarına uygun olarak parçaların dikimini uygular.
    5-Ütüleme işlemlerini doğru olarak uygular.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14456
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14342
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3012020
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5012020
    Diğer 20133
    Toplam İş Yükü(Saat)   141
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     4,7 ---- (5)
    Dersin AKTS Kredisi   5
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Dersin hedef ve davranışları hakkında bilgi verme.Ders kapsamında kullanılan malzeme ve materyaller hakkında bilgi verme. K1,SAYFA : 13-30. K3, SAYFA: 2-4.
    2 Temel ceket kesim ve dikimi hakkında temel bilgiler verme. Temel ceket kesim kalıplarını kumaşa doğru yerleştirme ve kesim işlemini yapma.Temel ceket astar kalıplarını kumaşa doğru yerleştirme ve kesim işlemini yapma.Temel ceket tela kalıplarını kumaşa doğru yerleştirme ve kesim işlemini yapma. K2, SAYFA: 14-22. K3, SAYFA: 6-10.
    3 Ceket parçalarına tela yapıştırma. Ceket klapa, yaka, cep, kup, omuz birleştirme, ön ve arka beden birleştirme dikişlerini yapma. Dikilen parçaların ara ütüsünü yapma. K3, SAYFA: 11-20.
    4 Ceket kolu birleştirme dikişi yapma. K3, SAYFA:20-22.
    5 Ceketin astar dikimi yapma. K3, SAYFA:22-27.
    6 Ceketin etek ucu temizleme dikişini yapma. K3, SAYFA: 27-32.
    7 Ceket ile astar birleştirme dikişini yapma. K3, SAYFA: 32-40.
    8 Trendlere uygun tema seçimi belirleme. Tema seçimine uygun hikâye ve renk panosu hazırlama. K3, SAYFA: 40-43.
    9 Temaya uygun elbise araştırma tasarımları yapma. K3, SAYFA: 43-45.
    10 Araştırma çizimlerinden seçilen tasarımın geliştirme modellerini çizme. K3, SAYFA: 45-46.
    11 Üretimi uygun görülen modeli belirleme ve kalıbını hazırlama. K3, SAYFA: 46-50.
    12 Kesim planını hazırlama ve kesme. K3, SAYFA: 50-52.
    13 Modelin dikimini yapma. K2, SAYFA: 80-131. K3, SAYFA: 52-60.
    14 Modelin son ütüsünü yapma. K3, SAYFA: 60-61.
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Arzu EVECEN
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Smith, A. (2010), Dikiş Teknikleri, Tuva Tekstil. İstanbul. K2. Koç, F. ve Koca, E. (2006). Temel Dikim Teknikleri 2, Kök yayıncılık. Ankara. K3. Dikiş Teknikleri Kişisel Ders Notları
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Belirleyen temaya uygun tasarımlar yapmak, yapılan tasarımların kalıp çizimlerini hazırlamak, tasarımları işlem basamaklarına göre uygun dikiş tekniklerini kullanarak dikmek.
    Dersin İçeriği Doğru prosesleri uygulayarak trendlere uygun temel ceket ve elbise tasarımları yapar.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Moda ve tekstil tasarımı alanında temel değer ve ilkeleri izleyerek mesleki etiğe uygun davranışlar sergiler. -
    2 Temel tasarım ilkelerinden yola çıkarak moda ve tekstil tasarımı alanında estetik ve sanatsal tasarım uygulamaları yapar. 4
    3 Çağın gerektirdiği teknolojik ilerlemeleri takip ederek endüstriyel ve eğitimsel alanda yenilikçi tasarım ürünleri yaratabilme becerisine sahip olur. -
    4 Yeni yöntem ve tekniklerden yararlanarak farklı tekstil materyallerini bir arada kullanabilme yeteneği kazanır. -
    5 Alanının gerektirdiği çeşitli bilgisayar, makine ve teçhizat kullanımı becerisi kazanır. 5
    6 Moda ve tekstil tasarımı alanında görsel, yazılı ve sözlü iletişim araçlarını inceleyerek farklı algılama becerileri geliştirir. -
    7 Belirlenen temaları tasarımlarda etkin ve doğru biçimde kullanarak yaratıcı düşünme becerisi kazanır. 4
    8 Disiplinlerarası düşünebilme ve bağlantı kurabilme becerisine sahip olur. 3
    9 Grup çalışmasında etkili iletişim koordinasyonuna sahip olarak analitik düşünme ve çalışma becerisi geliştirir. -
    10 Mesleğiyle ilgili uygulamalarda sorumluluk alır ve çözüm üretmeye çalışır. -
    11 Geleneksel sanatlardan yararlanarak desen ve yüzey süsleme tasarımları yapar. -
    12 Çeşitli tekstil yüzeyi dokuma tekniklerini kavrayarak yeni tasarımlara aktarma becerisi kazanır. 3
    13 Sanata yönelik düşünme becerisi geliştirir. -
    14 Farklı dönemlerdeki kültürel ve sanatsal değerleri çözümleyerek alana yönelik yeni tasarım çalışmaları yapar. 3
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster