ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    MODA FOTOĞRAFÇILIĞI I MTT313 GÜZ 2+1 S 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-Fotoğraf makinesini istenilen düzeyde kullanır.
    2-Fotoğraf çekiminde kullanılan malzemeleri tanımlar.
    3-Kompozisyona uygun mekân, nesne, ışık, malzeme kurgusunu yaratır.
    4-Kompozisyona uygun stüdyo ve dış çekim çalışmaları yapar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler10133
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4011515
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5012525
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   113
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,77 ---- (4)
    Dersin AKTS Kredisi   4
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Dersin hedef ve davranışları hakkında bilgi verme. K1, K2
    2 Fotoğrafın tanımı, kapsamı ve tarihçesi hakkında bilgiler verme. K1, K2, YK1
    3 Fotoğraf makinesi ve işlevi hakkında bilgiler verme. K1, K2
    4 Fotoğraf filmlerinin tanıtımı ve kullanımı hakkında temel bilgiler verme. K1, K2, YK1
    5 Fotoğraf çekiminde kullanılan doğal ve yapay ışıkların özellikleri hakkında bilgi verme. K2, K3
    6 Doğal ve yapay ışıkların yardımıyla fotoğraf çekimleri yapma. K2, K3, K4
    7 Fotoğraf çekimlerinin sınıf ortamında değerlendirilmesi. K2, K3, K4
    8 Stüdyo ve dış mekân çekimleri hakkında bilgi verme. K2, K3, K4, K5
    9 Fotoğraf, mekân-kurgu ilişkisini çözümleme. YK2, K5
    10 İstenilen temalara uygun stüdyo fotoğrafı çekimleri yapma. YK2, K5
    11 İstenilen temalara uygun dış mekân fotoğrafı çekimleri yapma 1. YK2, K5
    12 İstenilen temalara uygun dış mekân fotoğrafı çekimleri yapma 2. YK2, K5
    13 Fotoğraf çekimlerinin sınıf ortamında değerlendirilmesi. YK2, K5
    14 Çekimi yapılan fotoğrafların bilgisayar ortamına taşınarak gerekli düzeltmelerinin yapılması. YK2, K5
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Öğr. Gör. Sezen Tunçkafa
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1: Sözen, M. (2013). Fotoğrafçılığa Giriş, Ankara. K2: Ceyhan, Z. (1998). Amatör ve Profesyoneller İçin Renkli Fotoğraf Bilgileri, Eskişehir. K3: King, A. J. (2000). Amatörler İçin Dijital Fotoğrafçılık, İstanbul. K4: Dayı, H. (2006). 1990 Sonrası Türk Moda Fotoğrafında Genel Eğilimler. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Dokuz Eylül Üniversitesi/ Güzel Sanatlar Enstitüsü, İzmir. K5: Greenhıll, R., Murray, M., Spence, J. (2003). Fotoğraf Sanatı, Nurdan Arca Ve Nurettin Baç (Çev.). İstanbul: Remzi.
    Yardımcı Kitap YK1: Ertan G. ve Erutku, B. (2004). Açıklamalı Fotoğraf Sözlüğü, İstanbul. YK2: Kişisel Ders Notları
    Dersin Amacı Genel fotoğraf teorisi hakkında bilgi sahibi olmak, fotoğrafçılığın ve moda fotoğrafçılığının temel yöntem ve tekniklerini kavramak.
    Dersin İçeriği Moda fotoğrafçılığını tarihi ve kapsamı hakkında bilgi verme, güncel fotoğrafçılar ve çekimleri inceleme, moda fotoğrafında Konsept ve Styling uygulamalarına yönelik bilgiler aktarma, katalog çekimleri ve koreografi hakkında bilgiler sunma.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Moda ve tekstil tasarımı alanında temel değer ve ilkeleri izleyerek mesleki etiğe uygun davranışlar sergiler. -
    2 Temel tasarım ilkelerinden yola çıkarak moda ve tekstil tasarımı alanında estetik ve sanatsal tasarım uygulamaları yapar. -
    3 Çağın gerektirdiği teknolojik ilerlemeleri takip ederek endüstriyel ve eğitimsel alanda yenilikçi tasarım ürünleri yaratabilme becerisine sahip olur. -
    4 Yeni yöntem ve tekniklerden yararlanarak farklı tekstil materyallerini bir arada kullanabilme yeteneği kazanır. -
    5 Alanının gerektirdiği çeşitli bilgisayar, makine ve teçhizat kullanımı becerisi kazanır. 2
    6 Moda ve tekstil tasarımı alanında görsel, yazılı ve sözlü iletişim araçlarını inceleyerek farklı algılama becerileri geliştirir. 1
    7 Belirlenen temaları tasarımlarda etkin ve doğru biçimde kullanarak yaratıcı düşünme becerisi kazanır. 1
    8 Disiplinlerarası düşünebilme ve bağlantı kurabilme becerisine sahip olur. -
    9 Grup çalışmasında etkili iletişim koordinasyonuna sahip olarak analitik düşünme ve çalışma becerisi geliştirir. 2
    10 Mesleğiyle ilgili uygulamalarda sorumluluk alır ve çözüm üretmeye çalışır. -
    11 Geleneksel sanatlardan yararlanarak desen ve yüzey süsleme tasarımları yapar. -
    12 Çeşitli tekstil yüzeyi dokuma tekniklerini kavrayarak yeni tasarımlara aktarma becerisi kazanır. -
    13 Sanata yönelik düşünme becerisi geliştirir. -
    14 Farklı dönemlerdeki kültürel ve sanatsal değerleri çözümleyerek alana yönelik yeni tasarım çalışmaları yapar. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster