Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Dersin hedef ve davranışları hakkında bilgi verme ve ders materyallerini tanıtma.
|
K1, SAYFA: 1-20.
K3, SAYFA: 5-15.
|
2
|
Simetrik elbise tasarımı yapma. Tasarımın model özelliğini analiz ederek drapaj tekniğiyle kalıbını hazırlama.
|
K2, SAYFA: 80-100.
|
3
|
Hazırlanan kalıbın hata kontrolünü ve düzeltme işlemlerini yaparak 3 boyutlu hazırlanan elbiseyi iki boyutlu kalıba aktarma.
|
K2, SAYFA: 100-120.
YK2, SAYFA: 20-30.
|
4
|
Asimetrik elbise tasarımı yapma. Tasarımın model özelliğini analiz ederek drapaj tekniğiyle kalıbını hazırlama.
|
YK2, SAYFA: 30-40.
K2, SAYFA: 120-130.
|
5
|
Hazırlanan kalıbın hata kontrolünü ve düzeltme işlemlerini yaparak 3 boyutlu hazırlanan elbiseyi iki boyutlu kalıba aktarma
|
YK2, SAYFA: 40-45.
K2, SAYFA: 130-135.
|
6
|
Günün trendlerine uygun giysi tasarımları yapma.
|
K1, SAYFA: 100-140.
|
7
|
Tasarımın model özelliğini analiz ederek drapaj tekniğiyle ön beden kalıbını hazırlama.
|
K1, SAYFA: 140-150.
K2, SAYFA: 200-250.
|
8
|
Tasarımın model özelliğini analiz ederek drapaj tekniğiyle arka beden kalıbını hazırlama.
|
K1, SAYFA: 150-160.
K2, SAYFA: 250-260.
|
9
|
Tasarımın drapaj tekniğiyle kol kalıbını hazırlama.
|
YK2, SAYFA: 50-53.
YK1, SAYFA: 150-170.
|
10
|
Hazırlanan kalıbın hata kontrolünü ve düzeltme işlemlerini yaparak 3 boyutlu hazırlanan tasarımı iki boyutlu kalıba aktarma.
|
YK2, SAYFA: 53-55.
|
11
|
Kalıbı şablon haline getirerek kesime hazırlama.
|
YK2, SAYFA: 56-60.
|
12
|
Drapajla hazırlanan kalıpların kesim işlemlerini yapma.
|
YK2, SAYFA:60-64.
|
13
|
Drapajla hazırlanan kalıpların dikim işlemlerini yapma.
|
YK2, SAYFA:64-67.
|
14
|
Sunum ve değerlendirme.
|
YK2, SAYFA:67-71.
|
Ön Koşul
|
DRAPAJ I
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Arzu EVECEN
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1 Duburg, A., & Tol, R., (2010). Draping: Art and craftsmanship in fashion design. (Second edition). ArtEZ Press, Arnhem.
K2 Crawford, C. A. (2012). The Art of Fashion Draping (First edition), Fairchild Books, England.
K3 Ner, N. (1994). Giysi Tasarımında Drapajın Yeri ve Önemi Manken Üzerinde Bir Model Örneği, Tekstil ve Konfeksiyon, Sayı:2, İzmir.
K4 Kiisel, K. (2019). Uygulamalı Drapaj Teknikleri, (1. Baskı). HayalPerest Kitap, İstanbul.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1 Flecker, L. (2007). Costume Mounting, (First edition). Elsevier, Usa.
|
Dersin Amacı
|
Drapaj tekniği ile kalıp hazırlama yöntemini kavramak, vücudun oran-orantı dengesini kavrayarak canlı ve cansız mankenler üzerinden temel beden kalıpları hazırlamak, temel bilgileri kullanarak model uygulama yeteneği kazanmak.
|
Dersin İçeriği
|
Drapaj tekniğini kavrayarak işlem basamaklarına uygun kalıp hazırlama, Drapaj yönteminde serbest çalışma ile giysi tasarımı yapma.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Moda ve tekstil tasarımı alanında temel değer ve ilkeleri izleyerek mesleki etiğe uygun davranışlar sergiler.
|
-
|
2
|
Temel tasarım ilkelerinden yola çıkarak moda ve tekstil tasarımı alanında estetik ve sanatsal tasarım uygulamaları yapar.
|
5
|
3
|
Çağın gerektirdiği teknolojik ilerlemeleri takip ederek endüstriyel ve eğitimsel alanda yenilikçi tasarım ürünleri yaratabilme becerisine sahip olur.
|
3
|
4
|
Yeni yöntem ve tekniklerden yararlanarak farklı tekstil materyallerini bir arada kullanabilme yeteneği kazanır.
|
-
|
5
|
Alanının gerektirdiği çeşitli bilgisayar, makine ve teçhizat kullanımı becerisi kazanır.
|
4
|
6
|
Moda ve tekstil tasarımı alanında görsel, yazılı ve sözlü iletişim araçlarını inceleyerek farklı algılama becerileri geliştirir.
|
-
|
7
|
Belirlenen temaları tasarımlarda etkin ve doğru biçimde kullanarak yaratıcı düşünme becerisi kazanır.
|
5
|
8
|
Disiplinlerarası düşünebilme ve bağlantı kurabilme becerisine sahip olur.
|
-
|
9
|
Grup çalışmasında etkili iletişim koordinasyonuna sahip olarak analitik düşünme ve çalışma becerisi geliştirir.
|
-
|
10
|
Mesleğiyle ilgili uygulamalarda sorumluluk alır ve çözüm üretmeye çalışır.
|
-
|
11
|
Geleneksel sanatlardan yararlanarak desen ve yüzey süsleme tasarımları yapar.
|
-
|
12
|
Çeşitli tekstil yüzeyi dokuma tekniklerini kavrayarak yeni tasarımlara aktarma becerisi kazanır.
|
3
|
13
|
Sanata yönelik düşünme becerisi geliştirir.
|
-
|
14
|
Farklı dönemlerdeki kültürel ve sanatsal değerleri çözümleyerek alana yönelik yeni tasarım çalışmaları yapar.
|
-
|