ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Deneysel Tasarım Atölyesi MTT404 BAHAR 3+1 Z 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Deneysel tasarımlar yapar.
    2-Bir tema ve etki doğrultusunda deneysel tasarımlar hazırlar.
    3-Tasarımlarını tekstil, dokuma, örgü, nakış, baskı v.b. tekniklerle uygular.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14456
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)12336
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3012525
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5012525
    Diğer 2012525
    Toplam İş Yükü(Saat)   167
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     5,57 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Dersin işleyiş planı, amacı ve içeriğinin açıklanması, kullanılacak kaynakların, izlenecek yöntemlerin, konuların ve dersin genel tanımı K1- SAYFA: 6
    2 Tekstil materyallerinin incelenmesi K1- SAYFA: 54
    3 Tekstil malzemelerinin kavramsal olarak yorumlanması K1- SAYFA: 76
    4 Araştırma ve eskiz çalışmaları K2- SAYFA: 8
    5 Araştırmaların ve eskizlerin değerlendirilmesi K2- SAYFA: 30
    6 Tekstil materyallerinin objeleştirilmesi K2- SAYFA: 110
    7 Üç boyutlu tasarımların oluşturulması I K3- SAYFA: 112
    8 Üç boyutlu tasarımların oluşturulması II K3- SAYFA: 138
    9 Deneysel ürün tasarımı hazırlama I K2- SAYFA: 112
    10 Deneysel ürün tasarımı hazırlama II K2- SAYFA: 114
    11 Tasarımın üretime geçilmesi I K2- SAYFA: 118
    12 Tasarımın üretime geçilmesi II K2- SAYFA: 142
    13 Tasarımın üretime geçilmesi III K2- SAYFA: 144
    14 Proje sunumuna hazırlanması K2- SAYFA: 145
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr.Üyesi Emine KETENCİOĞLU
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Sorger, R., Udale, J. (2013). Moda Tasarımının Temelleri. Literatür Yayınları: İstanbul. K2. Seivewright, S. (2013). Moda Tasarımında Araştırma ve Tasarım. Literatür Yayınları: İstanbul. K3. Renfrew, C., Renfrew, E. (2014). Moda Tasarımında Koleksiyon Geliştirme. Literatür Yayınları: İstanbul.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Öğrencilerin, çeşitli kültürel, sanatsal, güncel etkiler doğrultusunda deneysel üretim teknikleri ve becerileri ile tekstil ve moda tasarımlarını hazırlaması ve yaratıcı tekstil türlerini uygulaması amaçlamaktadır.
    Dersin İçeriği Deneysel ürün tasarımı yapma, artistik ve teknik çizimleri ile portfolyo sunumu hazırlanması.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Moda ve tekstil tasarımı alanında temel değer ve ilkeleri izleyerek mesleki etiğe uygun davranışlar sergiler. 3
    2 Temel tasarım ilkelerinden yola çıkarak moda ve tekstil tasarımı alanında estetik ve sanatsal tasarım uygulamaları yapar. 3
    3 Çağın gerektirdiği teknolojik ilerlemeleri takip ederek endüstriyel ve eğitimsel alanda yenilikçi tasarım ürünleri yaratabilme becerisine sahip olur. -
    4 Yeni yöntem ve tekniklerden yararlanarak farklı tekstil materyallerini bir arada kullanabilme yeteneği kazanır. 4
    5 Alanının gerektirdiği çeşitli bilgisayar, makine ve teçhizat kullanımı becerisi kazanır. -
    6 Moda ve tekstil tasarımı alanında görsel, yazılı ve sözlü iletişim araçlarını inceleyerek farklı algılama becerileri geliştirir. -
    7 Belirlenen temaları tasarımlarda etkin ve doğru biçimde kullanarak yaratıcı düşünme becerisi kazanır. 4
    8 Disiplinlerarası düşünebilme ve bağlantı kurabilme becerisine sahip olur. -
    9 Grup çalışmasında etkili iletişim koordinasyonuna sahip olarak analitik düşünme ve çalışma becerisi geliştirir. -
    10 Mesleğiyle ilgili uygulamalarda sorumluluk alır ve çözüm üretmeye çalışır. -
    11 Geleneksel sanatlardan yararlanarak desen ve yüzey süsleme tasarımları yapar. -
    12 Çeşitli tekstil yüzeyi dokuma tekniklerini kavrayarak yeni tasarımlara aktarma becerisi kazanır. -
    13 Sanata yönelik düşünme becerisi geliştirir. -
    14 Farklı dönemlerdeki kültürel ve sanatsal değerleri çözümleyerek alana yönelik yeni tasarım çalışmaları yapar. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster