Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Dersin hedef ve davranışları hakkında bilgi verme.
|
K1- Sayfa: 6-7
|
2
|
19. yüzyılın (Klasizim) kültürel, sanatsal ve sosyal yapısı hakkında bilgi verme.19. yüzyıl giysi modası ve stil ikonları hakkında bilgi verme.19. yüzyıl giysi modasını etkileyen kültürel göndermeleri açıklama.
|
K1- Sayfa: 128
|
3
|
Moda kavramının terimsel anlamda doğuşu ve kapsamı hakkında temel bilgiler sunma. Modada tasarımcı, hauture couture kavramlarının doğuşu hakkında bilgi verme.
|
K1- Sayfa: 8-11
|
4
|
Çağdaş moda teorileri ve düşünürleri hakkında bilgi verme.
|
K2- Sayfa: 12-13
|
5
|
1900-1914 yılları (Güzel Dönem) modası hakkında bilgi verme. Dönemin moda tasarımcıları ve tasarımları hakkında örnekler sunma.
|
K3- SAYFA: 93
|
6
|
1920-1940 yılları arasındaki siyasi ve ekonomik koşulları açıklama.1920-1940 yılları (iki savaş arası) modası hakkında bilgi verme. Dönemin moda tasarımcıları ve tasarımları hakkında örnekler sunma.
|
K3- SAYFA: 133
|
7
|
1940-1945 yılları modası hakkında bilgi verme. Dönemin moda tasarımcıları ve tasarımları hakkında örnekler sunma.
|
K3- SAYFA: 138
|
8
|
1950`li yılların modası hakkında bilgi verme. Dönemin moda tasarımcıları ve tasarımları hakkında örnekler sunma.
|
K3- SAYFA: 141
|
9
|
1960`li yılların modası hakkında bilgi verme. Dönemin moda tasarımcıları ve tasarımları hakkında örnekler sunma.
|
K3- SAYFA: 151
|
10
|
1970`li yılların modası hakkında bilgi verme. Dönemin moda tasarımcıları ve tasarımları hakkında örnekler sunma.
|
K3- SAYFA: 163
|
11
|
1980`li yılların modası hakkında bilgi verme. Dönemin moda tasarımcıları ve tasarımları hakkında örnekler sunma.
|
K3- SAYFA: 173
|
12
|
1990`li yılların modası hakkında bilgi verme. Dönemin moda tasarımcıları ve tasarımları hakkında örnekler sunma.
|
K3- SAYFA: 183
|
13
|
2000`li yılların modası hakkında bilgi verme. Dönemin moda tasarımcıları ve tasarımları hakkında örnekler sunma.
|
K4- SAYFA: 420
|
14
|
Modanın tarihsel sürecine yönelik genel tekrar yapma.
|
K4- SAYFA: 422-425
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr.Öğretim Üyesi Arzu EVECEN
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
Öğr.Gör.Ceren ÖZ
|
Kaynaklar
|
K1. Fogg, M. (2014). Modanın Tüm Öyküsü. Hayalperest Kitabevi: İstanbul.
K2. Mackenzie, M. (2017). ...İzmler. Modayı Anlamak. Hayalperest Kitabevi: İstanbul.
K3. Dereboy, E., J. (2004). Kostüm ve Moda Tarihi. Özel Güzel Sanatlar Stilistlik Yayınları: Ankara.
K4. Kollektif (2013). Moda, Geçmişten Günümüze Giyim Kuşam ve Stil Rehberi. Kaknüs Yayıncılık, İstanbul.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1. Sorger, R., Udale, J. (2013). Moda Tasarımının Temelleri. Literatür Yayınları, İstanbul.
|
Dersin Amacı
|
Tekstil ve modanın kavramsal gelişimini siyasi, ekonomik, sosyolojik v.b. kültürel değerlerle ilişkili olarak açıklamak. Belirli bir dönemi yansıtan giysi ve donatıları kültürel özellikleriyle birlikte analiz etmek. Moda tarihi boyunca etkili olan moda ikonlarını, moda teorilerini, moda tasarımının öncülerini tanıtmak.
|
Dersin İçeriği
|
Moda kavramının terimsel anlamda doğuşu ve kapsamı hakkında temel bilgiler sunma. Çağdaş moda teorileri ve düşünürleri hakkında bilgi verme. Klasik dönemden, 2000`li yıllara kadar olan dönemde kullanılan tekstil ve dokuma ürünleri hakkında bilgiler sunma, giysi ve donatıları tanıtma.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Moda ve tekstil tasarımı alanında temel değer ve ilkeleri izleyerek mesleki etiğe uygun davranışlar sergiler.
|
-
|
2
|
Temel tasarım ilkelerinden yola çıkarak moda ve tekstil tasarımı alanında estetik ve sanatsal tasarım uygulamaları yapar.
|
-
|
3
|
Çağın gerektirdiği teknolojik ilerlemeleri takip ederek endüstriyel ve eğitimsel alanda yenilikçi tasarım ürünleri yaratabilme becerisine sahip olur.
|
-
|
4
|
Yeni yöntem ve tekniklerden yararlanarak farklı tekstil materyallerini bir arada kullanabilme yeteneği kazanır.
|
-
|
5
|
Alanının gerektirdiği çeşitli bilgisayar, makine ve teçhizat kullanımı becerisi kazanır.
|
-
|
6
|
Moda ve tekstil tasarımı alanında görsel, yazılı ve sözlü iletişim araçlarını inceleyerek farklı algılama becerileri geliştirir.
|
-
|
7
|
Belirlenen temaları tasarımlarda etkin ve doğru biçimde kullanarak yaratıcı düşünme becerisi kazanır.
|
5
|
8
|
Disiplinlerarası düşünebilme ve bağlantı kurabilme becerisine sahip olur.
|
2
|
9
|
Grup çalışmasında etkili iletişim koordinasyonuna sahip olarak analitik düşünme ve çalışma becerisi geliştirir.
|
4
|
10
|
Mesleğiyle ilgili uygulamalarda sorumluluk alır ve çözüm üretmeye çalışır.
|
-
|
11
|
Geleneksel sanatlardan yararlanarak desen ve yüzey süsleme tasarımları yapar.
|
2
|
12
|
Çeşitli tekstil yüzeyi dokuma tekniklerini kavrayarak yeni tasarımlara aktarma becerisi kazanır.
|
-
|
13
|
Sanata yönelik düşünme becerisi geliştirir.
|
-
|
14
|
Farklı dönemlerdeki kültürel ve sanatsal değerleri çözümleyerek alana yönelik yeni tasarım çalışmaları yapar.
|
4
|