ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Örgüt Yönetimi İŞL206 BAHAR 3+0 Z 5
    Öğrenme Çıktıları
    1-Örgütlerin tarihsel süreç içerisinde gösterdiği gelişimi tanımlar.
    2-Eleştirilen çeşitli kuram ve teorileri, temel kavramları, geliştirildiği dönem ve koşullara göre değerlendirir.
    3-Yöneticilerin karar verme sürecinde; örgütü analiz ederken kullandığı araçları ve ellerinde tuttukları yetki ve kontrolün sınırlarını acıklayabilir.
    4-Çağdaş organizasyonel problemleri ve zorlukları anlar
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14342
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3511515
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 4513030
    Diğer 2010110
    Toplam İş Yükü(Saat)   139
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     4,63 ---- (5)
    Dersin AKTS Kredisi   5
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Dersin Tanıtımı ve Temel Kavramlar K1 Bölüm 1
    2 Örgütlerin Özellikleri, Örgütsel Analiz ve Boyutlar K1 Bölüm 1.1. K2 Bölüm 1
    3 Yönetim, Yönetsel Düzeyler ve Örgütsel Etkililik Yaklaşımları K1 Bölüm 1.3.
    4 Yönetim Düşüncesinin Tarihsel Gelişimi K1 Bölüm 1
    5 Yönetim Düşüncesinin Tarihsel Gelişimi (devam) K1 Bölüm 2
    6 Örgüt ve Çevre K1 Bölüm 2
    7 Planlama İşlevi K1 Bölüm 4 K2 Bölüm 4
    8 Planlama İşlevi (devam) K1 Bölüm 4
    9 Örgütleme İşlevi K1 Bölüm 5 K2 Bölüm 6
    10 Motivasyon Kuramları K1 Bölüm 6
    11 Çalışanların Motive Edilmesi ve Ödüllendirilmesi K1 Bölüm 6
    12 Liderlik K1 Bölüm 7 K 2 Bölüm 12
    13 Çatışma ve Çatışma Yönetimi K1 Bölüm 10
    14 Genel Tekrar (Soru-Cevap)
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Esra Erenler Tekmen
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1: Can, H., Azizoğlu-Aşan, Ö. ve Aydın_Miski, E. (2011). Organizasyon ve Yönetim. Ankara: Siyasal Kitabevi. K2: Decenzo-Coulter, R. (2013). Yönetimin Esasları Temel Kavramlar ve Uygulamalar. Çev. A. Öğüt. İstanbul: Nobel Yayınları
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Örgütler ve yönetimin temel kavramları hakkında bilgi vermek, etkili yöneticilik, örgütlerin nasıl oluştukları, işledikleri, değiştikleri, hayatta kaldıkları ve yok oldukları hakkında genel bir anlayış sağlamak.
    Dersin İçeriği Yönetim ve örgüt kavramları, etkinlik ve verimlilik arasındaki farklılıklar, yönetimin işlevleri (planlama, örgütleme, yöneltme, kontrol), yönetsel beceriler, çevrenin örgüt üzerindeki etkileri.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 İşletme alanında problem çözmeyi bilmek, analitik ve bütünsel bir bakış açısına sahip olmak ve stratejik düşünmeyi prensip haline getirmek 5
    2 İşletme alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirmek, yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimsemek, bilgilerini yenilemeye ve sürekli geliştirmeye yönlendirmek 4
    3 İşletme alanında öğrendiklerini firma/kurum bünyesinde analiz etmek, yorumlamak, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarmak 5
    4 İş hayatında kalite ve üretkenlik ilkelerini bilmek ve uygulamak 3
    5 İşletme alanında öğrendiği kavram ve düşünceleri, ulusal ve uluslararası boyutta yorumlamak, karşılaştırmalı ve disiplinler arası analiz yapıp uygulamak -
    6 Inovatif/yaratıcı ve yenilikçi düşünmek, öğrenilen bilgileri sadece benzer durumlara değil, yeni ve alışılmamış ortamlara da uygulamak 3
    7 Liderlik vasıflarını kazanmak ve başarı ile uygulamak 3
    8 Bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk almak, açık fikirli, eleştiriye açık, yapıcı ve özgüven sahibi olmak, etkin ve verimli çalışmak -
    9 Bulunduğu bölgenin ekonomisini çok iyi tanımak, hem yerel hem de küresel düşünüp, öğrenileni uygulamak -
    10 İşletme alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak -
    11 İş etiğinin değerlerine uymanın gereğini özümsemek, işletme alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında her şart altında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak ve uygulamak -
    12 Bir yabancı dili kullanarak işletme alanı ile ilgili bilgileri izlemek ve meslektaşları ile iletişim kurmak -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster