Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Pazarlama Araştırması ve Önemi
|
|
2
|
Pazarlama Araştırması Süreci ve Hataları
|
|
3
|
Veri Elde Etme Kaynakları
|
|
4
|
Veri Toplama Araçları
|
|
5
|
Ölçek Geliştirme
|
|
6
|
Soru Formunun Hazırlanması
|
|
7
|
Soru Formunun Hazırlanması
|
|
8
|
Örnekleme Kavramı ve Yöntemleri
|
|
9
|
Veri Hazırlama
|
|
10
|
Verilerin Analizi ve Yorumu
|
|
11
|
Araştırma Raporunun Hazırlanması
|
|
12
|
Araştırma Raporunun Hazırlanması
|
|
13
|
Araştırma Raporunun Sunumu
|
|
14
|
Araştırma Raporunun Sunumu
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
-
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
Bahtışen KAVAK, (2008), Pazarlama Araştırmaları Tasarım ve Analiz, Hacettepe Üniversitesi Yayınları.
Mahir Nakip, (2008), Pazarlama Araştırmaları, Seçkin Yayıncılık.
Ercan Gegez, (2007) Pazarlama Araştırmaları, Beta Yayıncılık.
|
Yardımcı Kitap
|
Kemal KURTULUŞ, (2010), Araştırma Yöntemleri, Türkmen Kitabevi.
|
Dersin Amacı
|
Öğrencinin işletmelerin karşılaşacağı pazarlama problemleri karşısında etkin bir araştırma planı yapması, veri toplayarak analiz sonucunda işletmelere çözüm üretebilmesidir. Ayrıca olaylar yardımı ile öğrenin problem çözme yeteneğini geliştirmektir.
|
Dersin İçeriği
|
-
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
İşletme alanında problem çözmeyi bilmek, analitik ve bütünsel bir bakış açısına sahip olmak ve stratejik düşünmeyi prensip haline getirmek
|
4
|
2
|
İşletme alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirmek, yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimsemek, bilgilerini yenilemeye ve sürekli geliştirmeye yönlendirmek
|
3
|
3
|
İşletme alanında öğrendiklerini firma/kurum bünyesinde analiz etmek, yorumlamak, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarmak
|
4
|
4
|
İş hayatında kalite ve üretkenlik ilkelerini bilmek ve uygulamak
|
5
|
5
|
İşletme alanında öğrendiği kavram ve düşünceleri, ulusal ve uluslararası boyutta yorumlamak, karşılaştırmalı ve disiplinler arası analiz yapıp uygulamak
|
4
|
6
|
Inovatif/yaratıcı ve yenilikçi düşünmek, öğrenilen bilgileri sadece benzer durumlara değil, yeni ve alışılmamış ortamlara da uygulamak
|
3
|
7
|
Liderlik vasıflarını kazanmak ve başarı ile uygulamak
|
4
|
8
|
Bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk almak, açık fikirli, eleştiriye açık, yapıcı ve özgüven sahibi olmak, etkin ve verimli çalışmak
|
4
|
9
|
Bulunduğu bölgenin ekonomisini çok iyi tanımak, hem yerel hem de küresel düşünüp, öğrenileni uygulamak
|
4
|
10
|
İşletme alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak
|
5
|
11
|
İş etiğinin değerlerine uymanın gereğini özümsemek, işletme alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında her şart altında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak ve uygulamak
|
4
|
12
|
Bir yabancı dili kullanarak işletme alanı ile ilgili bilgileri izlemek ve meslektaşları ile iletişim kurmak
|
5
|