ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Pazarlama Araştırmaları İŞL436 BAHAR 3+0 S 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Araştırma planı oluşturur.
    2-Nicel ve nitel ölçme yöntemlerini bilir
    3-Verileri analize hazırlar.
    4-Verileri yorumlayarak ileri dönük tahminler yapar.
    5-İşletmelere pazarları ile ilgili çözümler üretir.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14342
    Ödevler1012020
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3012020
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5013030
    Diğer 1011515
    Toplam İş Yükü(Saat)   169
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     5,63 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Pazarlama Araştırması ve Önemi
    2 Pazarlama Araştırması Süreci ve Hataları
    3 Veri Elde Etme Kaynakları
    4 Veri Toplama Araçları
    5 Ölçek Geliştirme
    6 Soru Formunun Hazırlanması
    7 Soru Formunun Hazırlanması
    8 Örnekleme Kavramı ve Yöntemleri
    9 Veri Hazırlama
    10 Verilerin Analizi ve Yorumu
    11 Araştırma Raporunun Hazırlanması
    12 Araştırma Raporunun Hazırlanması
    13 Araştırma Raporunun Sunumu
    14 Araştırma Raporunun Sunumu
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu -
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar Bahtışen KAVAK, (2008), Pazarlama Araştırmaları Tasarım ve Analiz, Hacettepe Üniversitesi Yayınları. Mahir Nakip, (2008), Pazarlama Araştırmaları, Seçkin Yayıncılık. Ercan Gegez, (2007) Pazarlama Araştırmaları, Beta Yayıncılık.
    Yardımcı Kitap Kemal KURTULUŞ, (2010), Araştırma Yöntemleri, Türkmen Kitabevi.
    Dersin Amacı Öğrencinin işletmelerin karşılaşacağı pazarlama problemleri karşısında etkin bir araştırma planı yapması, veri toplayarak analiz sonucunda işletmelere çözüm üretebilmesidir. Ayrıca olaylar yardımı ile öğrenin problem çözme yeteneğini geliştirmektir.
    Dersin İçeriği -
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 İşletme alanında problem çözmeyi bilmek, analitik ve bütünsel bir bakış açısına sahip olmak ve stratejik düşünmeyi prensip haline getirmek 4
    2 İşletme alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirmek, yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimsemek, bilgilerini yenilemeye ve sürekli geliştirmeye yönlendirmek 3
    3 İşletme alanında öğrendiklerini firma/kurum bünyesinde analiz etmek, yorumlamak, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarmak 4
    4 İş hayatında kalite ve üretkenlik ilkelerini bilmek ve uygulamak 5
    5 İşletme alanında öğrendiği kavram ve düşünceleri, ulusal ve uluslararası boyutta yorumlamak, karşılaştırmalı ve disiplinler arası analiz yapıp uygulamak 4
    6 Inovatif/yaratıcı ve yenilikçi düşünmek, öğrenilen bilgileri sadece benzer durumlara değil, yeni ve alışılmamış ortamlara da uygulamak 3
    7 Liderlik vasıflarını kazanmak ve başarı ile uygulamak 4
    8 Bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk almak, açık fikirli, eleştiriye açık, yapıcı ve özgüven sahibi olmak, etkin ve verimli çalışmak 4
    9 Bulunduğu bölgenin ekonomisini çok iyi tanımak, hem yerel hem de küresel düşünüp, öğrenileni uygulamak 4
    10 İşletme alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak 5
    11 İş etiğinin değerlerine uymanın gereğini özümsemek, işletme alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında her şart altında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak ve uygulamak 4
    12 Bir yabancı dili kullanarak işletme alanı ile ilgili bilgileri izlemek ve meslektaşları ile iletişim kurmak 5
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster