Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Stratejik Pazarlama Yönetiminin Hedefleri
|
|
2
|
İşletmelerin Stratejik Düşünme Nedenleri
|
|
3
|
Pazar Fırsatlarının Analizi
|
|
4
|
İşletme, Müşteri ve Pazarın Rekabet Analizi
|
|
5
|
Büyüyen Pazarlarda Pazarlama Stratejileri
|
|
6
|
Doymuş Pazarlarda Pazarlama Stratejileri
|
|
7
|
Kriz Dönemlerinde Pazarlama Stratejileri
|
|
8
|
Pazar Konumuna Göre Pazarlama Stratejileri
|
|
9
|
İşletmeler Açısında Değer Yaratmanın Önemi
|
|
10
|
Daha Etkili Planlama ve Organizasyon
|
|
11
|
Öğrenci Sunumları
|
|
12
|
Öğrenci Sunumları
|
|
13
|
Öğrenci Sunumları
|
|
14
|
Dönem Sonu Tartışması
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Dr. Emre Şahin DÖLARSLAN
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
Norton PALEY, (2008), Stratejik Pazarlama Planı, Mediacat.
Philip KOTLER, (2000), Kotler ve Pazarlama, Sistem Yayıncılık.
|
Yardımcı Kitap
|
Muhittin KARABULUT, (2004), Ulusal ve Küresel Pazarlarda Stratejik Pazarlama Yönetimi, Universal Yayıncılık.
|
Dersin Amacı
|
Öğrenciye;stratejik pazarlama ve planlama temellerini kavrayabilme, pazarlamacı perspektifiyle stratejik pazarlamanın önemini kavrayabilme, işletme, müşteri ve rekabet analizleri yapabilme ve etkin pazarlama stratejileri oluşturmada gerekli bilgi ve becerileri temel düzeyde kazandırmaktır.
|
Dersin İçeriği
|
-
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
İşletme alanında problem çözmeyi bilmek, analitik ve bütünsel bir bakış açısına sahip olmak ve stratejik düşünmeyi prensip haline getirmek
|
5
|
2
|
İşletme alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirmek, yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimsemek, bilgilerini yenilemeye ve sürekli geliştirmeye yönlendirmek
|
5
|
3
|
İşletme alanında öğrendiklerini firma/kurum bünyesinde analiz etmek, yorumlamak, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarmak
|
5
|
4
|
İş hayatında kalite ve üretkenlik ilkelerini bilmek ve uygulamak
|
4
|
5
|
İşletme alanında öğrendiği kavram ve düşünceleri, ulusal ve uluslararası boyutta yorumlamak, karşılaştırmalı ve disiplinler arası analiz yapıp uygulamak
|
5
|
6
|
Inovatif/yaratıcı ve yenilikçi düşünmek, öğrenilen bilgileri sadece benzer durumlara değil, yeni ve alışılmamış ortamlara da uygulamak
|
5
|
7
|
Liderlik vasıflarını kazanmak ve başarı ile uygulamak
|
4
|
8
|
Bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk almak, açık fikirli, eleştiriye açık, yapıcı ve özgüven sahibi olmak, etkin ve verimli çalışmak
|
3
|
9
|
Bulunduğu bölgenin ekonomisini çok iyi tanımak, hem yerel hem de küresel düşünüp, öğrenileni uygulamak
|
5
|
10
|
İşletme alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak
|
-
|
11
|
İş etiğinin değerlerine uymanın gereğini özümsemek, işletme alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında her şart altında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak ve uygulamak
|
2
|
12
|
Bir yabancı dili kullanarak işletme alanı ile ilgili bilgileri izlemek ve meslektaşları ile iletişim kurmak
|
2
|