ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    STRATEJİK PAZARLAMA YÖNETİMİ İŞL434 GÜZ-BAHAR 3+0 Fakülte S 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Stratejik pazarlama planı geliştirip uygular
    2-Pazarlama stratejilerini analiz ederek yorumlar
    3-İşletmeler için Pazar fırsatlarını değerlendirir
    4-Büyüyen ve doymuş pazarlar için pazarlama stratejileri geliştirir
    5-Kriz dönemlerinde işletmelerin uygulayacağı stratejileri geliştirir
    6-İşletmeler için etkin değer önerileri geliştirir
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14342
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)0000
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 10019090
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   174
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     5,8 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Stratejik Pazarlama Yönetiminin Hedefleri
    2 İşletmelerin Stratejik Düşünme Nedenleri
    3 Pazar Fırsatlarının Analizi
    4 İşletme, Müşteri ve Pazarın Rekabet Analizi
    5 Büyüyen Pazarlarda Pazarlama Stratejileri
    6 Doymuş Pazarlarda Pazarlama Stratejileri
    7 Kriz Dönemlerinde Pazarlama Stratejileri
    8 Pazar Konumuna Göre Pazarlama Stratejileri
    9 İşletmeler Açısında Değer Yaratmanın Önemi
    10 Daha Etkili Planlama ve Organizasyon
    11 Öğrenci Sunumları
    12 Öğrenci Sunumları
    13 Öğrenci Sunumları
    14 Dönem Sonu Tartışması
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. Emre Şahin DÖLARSLAN
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar Norton PALEY, (2008), Stratejik Pazarlama Planı, Mediacat. Philip KOTLER, (2000), Kotler ve Pazarlama, Sistem Yayıncılık.
    Yardımcı Kitap Muhittin KARABULUT, (2004), Ulusal ve Küresel Pazarlarda Stratejik Pazarlama Yönetimi, Universal Yayıncılık.
    Dersin Amacı Öğrenciye;stratejik pazarlama ve planlama temellerini kavrayabilme, pazarlamacı perspektifiyle stratejik pazarlamanın önemini kavrayabilme, işletme, müşteri ve rekabet analizleri yapabilme ve etkin pazarlama stratejileri oluşturmada gerekli bilgi ve becerileri temel düzeyde kazandırmaktır.
    Dersin İçeriği -
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 İşletme alanında problem çözmeyi bilmek, analitik ve bütünsel bir bakış açısına sahip olmak ve stratejik düşünmeyi prensip haline getirmek 5
    2 İşletme alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirmek, yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimsemek, bilgilerini yenilemeye ve sürekli geliştirmeye yönlendirmek 5
    3 İşletme alanında öğrendiklerini firma/kurum bünyesinde analiz etmek, yorumlamak, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarmak 5
    4 İş hayatında kalite ve üretkenlik ilkelerini bilmek ve uygulamak 4
    5 İşletme alanında öğrendiği kavram ve düşünceleri, ulusal ve uluslararası boyutta yorumlamak, karşılaştırmalı ve disiplinler arası analiz yapıp uygulamak 5
    6 Inovatif/yaratıcı ve yenilikçi düşünmek, öğrenilen bilgileri sadece benzer durumlara değil, yeni ve alışılmamış ortamlara da uygulamak 5
    7 Liderlik vasıflarını kazanmak ve başarı ile uygulamak 4
    8 Bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk almak, açık fikirli, eleştiriye açık, yapıcı ve özgüven sahibi olmak, etkin ve verimli çalışmak 3
    9 Bulunduğu bölgenin ekonomisini çok iyi tanımak, hem yerel hem de küresel düşünüp, öğrenileni uygulamak 5
    10 İşletme alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak -
    11 İş etiğinin değerlerine uymanın gereğini özümsemek, işletme alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında her şart altında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak ve uygulamak 2
    12 Bir yabancı dili kullanarak işletme alanı ile ilgili bilgileri izlemek ve meslektaşları ile iletişim kurmak 2
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster