Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Kümeler, Sayı Kümeleri
|
K1 Bölüm 1
K3 Bölüm1.1 ve Bölüm 1.2
|
2
|
Üslü ve Köklü Sayılar
|
K2 Bölüm 1.8 ve Bölüm 1.9
|
3
|
Özdeşlikler, Denklemler, Eşitsizlikler (1)
|
K3 Bölüm 1.5, Bölüm 1.8 ve Bölüm 1.10
|
4
|
Özdeşlikler, Denklemler, Eşitsizlikler (2)
|
K1 Bölüm 3
K3 Bölüm 1.5, Bölüm 1.8 ve Bölüm 1.10
|
5
|
Çarpanlara Ayırma, Mutlak Değer
|
K1 Bölüm 2.8 ve Bölüm 3.3
|
6
|
Fonksiyonlar-Doğrusal Fonksiyonlar
|
K1 Bölüm 4
K3 Bölüm 2.1 ve Bölüm 2.2
|
7
|
Doğrusal Fonksiyonların Grafiğinin Çizilmesi
|
K2 Bölüm 4.3
|
8
|
Doğrusal Fonksiyonların Uygulamaları (1)
|
K1 Bölüm 5
K3 Bölüm 2.2.3
|
9
|
Doğrusal Fonksiyonların Uygulamaları (2)
|
K1 Bölüm 5
K3 Bölüm 2.2.3
|
10
|
Doğrusal Olmayan Fonksiyonlar-Parabolik Fonksiyon, Polinom Fonksiyon, Rasyonel Fonskiyon
|
K1 Bölüm 6
|
11
|
Üstel Fonksiyon, Logaritmik Fonksiyon
|
K3 Bölüm 4
K2 Bölüm 6
|
12
|
Doğrusal Olmayan Fonksiyonların Uygulamaları
|
K1 Bölüm 6
|
13
|
Vektörler ve Matrisler, Matris İşlemleri
|
K3 Bölüm 6
K2 Bölüm 8
|
14
|
Doğrusal Denklem Sistemlerinin Matris Gösterimi
|
K3 Bölüm 7
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Burak Keskin
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
Sayılar, Kümeleri, Denklemler, Özdeşlikler, Eşitsizlikler, Doğrusal Fonksiyonlar ve Uygulamaları, Doğrusal Olmayan Fonksiyonlar ve Uygulamaları
|
Kaynaklar
|
K1: Aytaç vd., Sosyal Bilimlerde Matematik, Ezgi Kitabevi, 2013
K2: Balcı, Temel Matematik, Palme Yayıncılık, 2016
K3: Kuruüzüm ve Çetin, Uygulamalı Matematik, 2017
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Uzmanlık alanında gerekli olan matematik altyapısını vermek, matematik problemini çözme ve analiz etme yeteneği kazandırmak.
|
Dersin İçeriği
|
Kümeler, Sayılar, Üslü ve Köklü Sayılar, Özdeşlikler, Denklemler, Eşitsizlikler, Çarpanlara Ayırma, Mutlak Değer, Fonksiyonlar-Doğrusal Fonksiyonlar, Doğrusal Olmayan Fonksiyonlar, Vektörler ve Matrisler, Matris İşlemleri, Doğrusal Denklem Sistemlerinin Matris Gösterimi
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
İşletme alanında problem çözmeyi bilmek, analitik ve bütünsel bir bakış açısına sahip olmak ve stratejik düşünmeyi prensip haline getirmek
|
5
|
2
|
İşletme alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirmek, yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimsemek, bilgilerini yenilemeye ve sürekli geliştirmeye yönlendirmek
|
3
|
3
|
İşletme alanında öğrendiklerini firma/kurum bünyesinde analiz etmek, yorumlamak, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarmak
|
4
|
4
|
İş hayatında kalite ve üretkenlik ilkelerini bilmek ve uygulamak
|
1
|
5
|
İşletme alanında öğrendiği kavram ve düşünceleri, ulusal ve uluslararası boyutta yorumlamak, karşılaştırmalı ve disiplinler arası analiz yapıp uygulamak
|
2
|
6
|
Inovatif/yaratıcı ve yenilikçi düşünmek, öğrenilen bilgileri sadece benzer durumlara değil, yeni ve alışılmamış ortamlara da uygulamak
|
1
|
7
|
Liderlik vasıflarını kazanmak ve başarı ile uygulamak
|
-
|
8
|
Bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk almak, açık fikirli, eleştiriye açık, yapıcı ve özgüven sahibi olmak, etkin ve verimli çalışmak
|
-
|
9
|
Bulunduğu bölgenin ekonomisini çok iyi tanımak, hem yerel hem de küresel düşünüp, öğrenileni uygulamak
|
-
|
10
|
İşletme alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak
|
-
|
11
|
İş etiğinin değerlerine uymanın gereğini özümsemek, işletme alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında her şart altında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak ve uygulamak
|
-
|
12
|
Bir yabancı dili kullanarak işletme alanı ile ilgili bilgileri izlemek ve meslektaşları ile iletişim kurmak
|
-
|