ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Çevre Ekonomisi İKT312 BAHAR 3+0 Fakülte S 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-Doğal kaynakların kıtlık sorununu kavrar
    2-Çevre kirliliğinin küresel sorunlar yaratacağını yorumlar
    3-Doğal kaynaklar ve ekonomik kalkınma arasındaki ilişkiyi açıklar
    4-Doğal kaynaklar ve çevre sorunlarına yönelik kamusal politikaları yorumlar
    5-Çevre kirliliğinin nedenleri ve çevre politikası araçlarını değerlendirir
    6-Yeşil ekonomi yaklaşımlarını tanımlar
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14342
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4011010
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6012020
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   114
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,8 ---- (4)
    Dersin AKTS Kredisi   4
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Çevre ve doğal kaynakların tanımı ve içeriği K1-Bölüm-1
    2 Çevre sorunlarını ortaya çıkaran faktörler ve Ekoloji bilimi (tarihsel süreç) K1-Bölüm-2
    3 Kentleşme süreci ve çevre sorunları ve kirlenme ilişkisi K1-Bölüm-3
    4 Gelişmiş ve gelişmekte olan ülkelerde kentleşme olgusu ve sosyal maliyetleri K1-Bölüm-4
    5 Piyasa başarısızlıkları ve çevre sorunları ilişkisi K1-Bölüm-5
    6 Dışsallıklar, kamusal mal ve doğal kaynak yönetimi K1-Bölüm-6
    7 Literatürde çevre sorunlarına getirilen yaklaşımlar K1-Bölüm-7
    8
    9 Dışsallıkların ortadan kaldırılmasına vergiler çözüm yolu olur mu? K1-Bölüm-8
    10 Çevre Sorunları ve Çevresel Kuznets Hipotezi ve büyüme K1-Bölüm-9
    11 Sürdürülebilir Kalkınma modeli ve çevre politikaları. K1-Bölüm-10
    12 Avrupa birliği ülkelerinde ve Türkiye`de çevre politikaları K1-Bölüm-11
    13 Dünyada gelişen yeni çevresel yaklaşımlar: Yeşil ekonomi K1-Bölüm-12
    14 Öğrencilerin çevresel sorunların çözümüne getirdikleri öneriler K1-Bölüm-13
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Prof. Dr. Harun YAKIŞIK
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar Günsoy, G.,Dağdemir. Ö.,Günsoy, B., Aktaş. T., & Dağdemir. E. (2019). Doğal Kaynaklar ve Çevre Ekonomisi, Anadolu Üniversitesi Yayını, No:2933, Eskişehir.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Sürdürülebilir kalkınmanın nasıl etkin çevre politikalarıyla gerçekleştirileceğini tartışmak ve kavramak.
    Dersin İçeriği Bu derste; doğal kaynaklar, çevre ve alt bileşenleri, kıtlık sorunu, ekonomi ve çevre ilişkisi, sürdürülebilir kalkınmanın çevresel boyutları incelenecek ve Türkiye`nin çevresel sorunları ve temiz enerji politikaları ayrıntılı bir şekilde tartışılacaktır.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 İktisat bilimi ile ilgili terimleri ve temel teorileri kavrar, uygular ve değerlendirir. 3
    2 Temel matematik ve istatistik bilgisini iktisadın her alanında uygulayabilme bilgisine sahiptir. -
    3 Paket programlar (E-views, SPSS vb.) yardımıyla iktisadi konuları analiz eder ve değerlendirir. -
    4 Disiplinler arası bilimsel çalışma yapabilme donanımına sahiptir. 4
    5 Türkiye ekonomisi üzerinde yorum yapabilme bilgisine sahiptir. 3
    6 İktisat bilimi çerçevesinde güncel ekonomik olayları kavrar, analiz eder ve yorumlar. 4
    7 Sosyo-ekonomik problemleri bireysel veya grup olarak çözebilme becerisine sahiptir. -
    8 İktisadi hayatın gerekleri doğrultusunda sorumluluk alabilen girişimcilik vasfına sahiptir. 4
    9 Dünya ekonomisini konjonktürel perspektifte analiz eder. 3
    10 İktisadi bir sorunla ilgili proje döngüsünü tanımlar, projeyi hazırlar ve yönetir. -
    11 Alanındaki literatürü takip eder ve yararlanır. 3
    12 Farklı kurum ve kuruluşların ihtiyaç duyduğu eleman vasfına sahiptir. -
    13 Bilgisayar yazılımı ile diğer bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. -
    14 Yaşam boyu öğrenme davranışı kazanabilir ve geliştirebilir. -
    15 Mesleki ve etik değerlere uygun olarak hareket eder. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster