Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
İktisat tarihinin doğuşu, diğer bilim dallarıyla olan ilişkisi, iktisat bilimine katkısı
|
K1, Giriş
|
2
|
Tarih devirlerinde iktisadi faaliyetler
|
K1, Bölüm 1
|
3
|
Tarım İnkılabı
|
K1, Bölüm 2
|
4
|
İktisat biliminin anavatanı Avrupanın ilk ve ortaçağda İktisadi durumu
|
K1, Bölüm 3
|
5
|
Roma İmparatorluğu ve iktisadi durumu
|
K1, Bölüm 4
|
6
|
Roma İmparatorluğunun yıkılması ve sonrasında Avrupa (I)
|
K1, Bölüm 5
|
7
|
Roma İmparatorluğunun yıkılması ve sonrasında Avrupa (II)
|
K1, Bölüm 6
|
8
|
Bizans İmparatorluğu
|
K1, Bölüm 7
|
9
|
Bizans İmparatorluğunun iktisadi ve sosyal yapısı
|
K1, Bölüm 8
|
10
|
Ortaçağda Asya ve Ortadoğu
|
K1, Bölüm 9
|
11
|
Ortaçağda Ortadoğunun İktisadi ve sosyal yapısı
|
K1, Bölüm 10
|
12
|
Sanayi Devrimi
|
K1, Bölüm 11-12
|
13
|
Sanayileşmenin Yayılması
|
K1, Bölüm 13
|
14
|
XX. Yüzyılda Dünya Ekonomisi
|
K1, Bölüm 14-15
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
İktisat bilimi ile ilgili terimleri ve temel teorileri kavrar, uygular ve değerlendirir.
|
4
|
2
|
Temel matematik ve istatistik bilgisini iktisadın her alanında uygulayabilme bilgisine sahiptir.
|
-
|
3
|
Paket programlar (E-views, SPSS vb.) yardımıyla iktisadi konuları analiz eder ve değerlendirir.
|
-
|
4
|
Disiplinler arası bilimsel çalışma yapabilme donanımına sahiptir.
|
4
|
5
|
Türkiye ekonomisi üzerinde yorum yapabilme bilgisine sahiptir.
|
-
|
6
|
İktisat bilimi çerçevesinde güncel ekonomik olayları kavrar, analiz eder ve yorumlar.
|
5
|
7
|
Sosyo-ekonomik problemleri bireysel veya grup olarak çözebilme becerisine sahiptir.
|
-
|
8
|
İktisadi hayatın gerekleri doğrultusunda sorumluluk alabilen girişimcilik vasfına sahiptir.
|
5
|
9
|
Dünya ekonomisini konjonktürel perspektifte analiz eder.
|
-
|
10
|
İktisadi bir sorunla ilgili proje döngüsünü tanımlar, projeyi hazırlar ve yönetir.
|
3
|
11
|
Alanındaki literatürü takip eder ve yararlanır.
|
-
|
12
|
Farklı kurum ve kuruluşların ihtiyaç duyduğu eleman vasfına sahiptir.
|
-
|
13
|
Bilgisayar yazılımı ile diğer bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır.
|
-
|
14
|
Yaşam boyu öğrenme davranışı kazanabilir ve geliştirebilir.
|
-
|
15
|
Mesleki ve etik değerlere uygun olarak hareket eder.
|
-
|