ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Toplumsal Sınıfların Ekonomi Politiği İKT428 GÜZ-BAHAR 3+0 Fakülte S 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-Toplumların sınıfsal yapısını tanımlar.
    2-Ekonomik yapıyı sınıfsal olarak analiz eder.
    3-Üretim ilişkileri ile sosyo-ekonomik yapı arasında neden sonuç ilişkisi kurar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14342
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4011010
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6012020
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   114
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,8 ---- (4)
    Dersin AKTS Kredisi   4
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Ekonomi Politik ve Toplumsal Sınıflara Giriş: Temel Kavramlar K1-Bölüm-5
    2 Toplum ve Sınıf K2-Bölüm-1
    3 Artı-ürün - Bölüşüm İlişkileri ve Sınıfların oluşumu K6-Bölüm-2
    4 Sınıf Çözümlemesinin Temel Sorunları K3-Bölüm-1
    5 Kapitalist Üretim Biçiminde Sınıflar K2-Bölüm-3
    6 Klasik Sınıf Kuramları (1): Max Weber ve Sınıflar K2-Bölüm-2
    7 Klasik Sınıf Kuramları (2): Karl Marx ve Sınıflar K2-Bölüm-2
    8 Yirminci Yüzyılda Sınıf Teorileri (1) K3-Bölüm-2
    9 Yirminci Yüzyılda Sınıf Teorileri (2) K3-Bölüm-2
    10 Küreselleşme ve Sınıflar K3-Bölüm-4
    11 Orta Sınıf(lar) K4-Bölüm-1
    12 Yeni Meslekler ve Beşeri Sermaye K5-Bölüm-1
    13 Türkiye?nin Sınıfsal Yapısı (1): 1980 Öncesi Dönem K6-Bölüm-4
    14 Türkiye?nin Sınıfsal Yapısı (2): 1980 Sonrası Dönem K6-Bölüm-5
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Prof. Dr. Harun Yakışık
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları Araştırma Görevlisi Ali Özkesen
    Kaynaklar K1. Boratav, K. (2015). Dünyadan Türkiye`ye, İktisattan Siyasete. Yordam Kitap, İstanbul. K2. Öngen, T. (2014). Prometheus` un Sönmeyen Ateşi: Günümüzde İşçi Sınıfı. Yordam Kitap, İstanbul. K3. Özuğurlu, M. (2008). Anadolu`da Küresel Fabrikanın Doğuşu: Yeni İşçilik Örüntülerinin Sosyolojisi. Kalkedon yayınları, İstanbul. K4. Yurtsever, H. (2016). Orta Sınıf Efsanesi. Yordam Kitap, İstanbul. K5. Fine, B. (2011). Sosyal Sermaye Sosyal Bilime Karşı: Bin Yılın Eşiğinde Ekonomi Politik ve Sosyal Bilimler. Yordam Kitap. K6. Boratav, K. (2016). 1980?li Yıllarda Türkiye?de Sosyal Sınıflar ve Bölüşüm. İmge Kitabevi, Ankara
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Bu dersin amacı, öğrencilere toplumsal yapının incelenmesinde ekonomi politik yaklaşımı ile bilgi vermek ve öğrencilerin de bu yaklaşımı kullanarak toplumsal yapı ile ekonomik yapı arasında ilişki kurup yorum yapabilme kapasitelerinin gelişmesine katkı sağlamaktır.
    Dersin İçeriği Bu derste, toplumsal sınıflar, ekonomi politik yaklaşımı ile üretim ve bölüşüm ilişkileri temel alınarak anlatılmaktadır.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 İktisat bilimi ile ilgili terimleri ve temel teorileri kavrar, uygular ve değerlendirir. 3
    2 Temel matematik ve istatistik bilgisini iktisadın her alanında uygulayabilme bilgisine sahiptir. -
    3 Paket programlar (E-views, SPSS vb.) yardımıyla iktisadi konuları analiz eder ve değerlendirir. -
    4 Disiplinler arası bilimsel çalışma yapabilme donanımına sahiptir. 4
    5 Türkiye ekonomisi üzerinde yorum yapabilme bilgisine sahiptir. 3
    6 İktisat bilimi çerçevesinde güncel ekonomik olayları kavrar, analiz eder ve yorumlar. 3
    7 Sosyo-ekonomik problemleri bireysel veya grup olarak çözebilme becerisine sahiptir. 4
    8 İktisadi hayatın gerekleri doğrultusunda sorumluluk alabilen girişimcilik vasfına sahiptir. -
    9 Dünya ekonomisini konjonktürel perspektifte analiz eder. -
    10 İktisadi bir sorunla ilgili proje döngüsünü tanımlar, projeyi hazırlar ve yönetir. -
    11 Alanındaki literatürü takip eder ve yararlanır. -
    12 Farklı kurum ve kuruluşların ihtiyaç duyduğu eleman vasfına sahiptir. -
    13 Bilgisayar yazılımı ile diğer bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. -
    14 Yaşam boyu öğrenme davranışı kazanabilir ve geliştirebilir. -
    15 Mesleki ve etik değerlere uygun olarak hareket eder. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster