ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    AB Tarihi ve Yapısı ULS305 GÜZ 3+0 Fakülte Z 6
    Öğrenme Çıktıları
    1- Avrupa Birliği`nin tarihsel gelişimini değerlendirir.
    2- Avrupa Birliği kurumlarının yapısı ve işleyişini analiz eder.
    3- Avrupa Birliği`nin güncel sorunlarını analiz eder.
    4- Avrupa Birliği`nin uluslararası sistemdeki yerini değerlendirir.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14342
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 1511515
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3513535
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5014040
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   174
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     5,8 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Giriş: AB nasıl bir birlik, AB`ye genel bakış K1.
    2 AB`nin kuruluş evresi, 2. Dünya savaşı ve sonrası durum, Schuman Bildirisi, AKÇT K1.K3.
    3 Roma Antlaşmaları ve İçeriği, Savunma ve Siyasi Birlik konusunda yavaşlama, Füzyon Antlaşması, 1970 ve 80`ler: Daha fazla derinleşme, Tek pazar K1.K3.
    4 İlk genişlemeler; Birleşik Krallık, İrlanda ve Danimarka ile Akdeniz genişlemesi K1.K2.
    5 1990` lar: Siyasi derinleşme, Amsterdam ve Maastricht Antlaşmaları, Kuzey genişlemesi, Merkezi ve Doğu Avrupa ülkeleri ile ilişkilerin başlangıcı K1.K2.
    6 2000`ler : Lizbon Antlaşması ve sonuçları, Doğu Genişlemesi ve etkileri, AB de kriz , nedenleri , mevcut durum K1.K2.
    7 AB nin Temel Kurumları: Komisyon, Konsey, Parlamento, Adalet Divanı (1) K1.K3.
    8 AB nin Temel Kurumları: (2), ve yardımcı kurumlar, AB`de karar alma yapısı K1.K3.
    9 Temel ortak politikalar: Ortak Tarım Politikası ve Ortak Dış ve Güvenlik Politikasının kurumsal yapısı K1.
    10 AB de temel sorunlar: demokrasi açığı, göç, kimlik sorunları, ekonomik sorunlar, işsizlik. nüfus yaşlanması. K1.K2.K3.
    11 Birleşik Krallık`ın AB`den Çıkış süreci (Brexit), etki ve sonuçları AB Genişlemesi`nde mevcut durum, aday ve potansiyel aday ülkeler, genişlemeden alınan dersler K1.
    12 Bir uluslararası aktör olarak AB, komşu ülkelerle ilişkiler ve dış politikada yaşanan sorunlar. K2.
    13 Bütünleşmeyi açıklayan teorik yaklaşımlar (1) YK1.
    14 Bütünleşmeyi açıklayan teorik yaklaşımlar (2) ve genel değerlendirmeler YK1.
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. Hatice YAZGAN
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Yazgan, H. (2020).AB Tarihi ve Yapısı Ders Notları, K2. Dinç, C. (ed.), (2015). Avrupa ve Avrupa Birliği, Teori, Güncel İç Gelişmeler ve Dış İlişkiler, Savaş Yayınevi, Ankara, K3. Akçay, B., Göçmen, i. (Eds.), (2012). Avrupa Birliği: Tarihçe, Teoriler, Kurumlar ve Politikalar, Seçkin, Ankara,K4. Cini, M. European Union Politics, Oxford University Press, London and Newyork, 2003
    Yardımcı Kitap YK1. Akgül, A. S. (2014), Uluslararası İlişkiler Teorileri Işığında Avrupa Bütünleşmesi, Uluslararası İlişkiler, Cilt 1, Sayı1: 1-32.
    Dersin Amacı Bu dersin amacı, öğrencilerin Avrupa Birliği`nin tarihi, yapısı, kurumları, işleyişi, sorunları ve uluslararası sistemdeki yeri hakkında detaylı bilgiye sahip olmalarını sağlamaktır.
    Dersin İçeriği Derste Avrupa bütünleşmesinin tarihsel temellerini, İkinci Dünya Savaşı sonrası gerçekleşen derinleşme ve genişleme hareketlerini, kurumlarını ve karar alma süreçlerini incelenmektedir. Derste ayrıca AB politikaları, günümüzde yaşanan temel sorunları, yaşanan başlıca gelişmeleri (ekonomik kriz ve Brexit süreci de dahil) açıklanmaktadır. Tarihsel ve kurumsal gelişim entegrasyon teorileri ile desteklenerek incelenmektedir.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Uluslararası İlişkiler alanı ile ilgili temel ve ileri düzey kuramsal ve uygulamalı bilgileri edinme ve bu bilgileri kullanma. 4
    2 Uluslararası İlişkiler alanı ile ilgili kuramsal bilgileri toplama, eleştirel olarak yorumlama ve analiz etme, bu bilgilerin uygulamadaki yansımalarını değerlendirme. 4
    3 Uluslararası İlişkiler alanı ile ilgili diğer disiplinlerden faydalanarak disiplinlerarası yorum üretme ve analiz yapma. 4
    4 Uluslararası İlişkiler alanı ile ilgili edindiği bilgileri yazılı ve sözlü olarak alanda uzman olan veya uzman olmayan kişilere aktarma. 4
    5 Güncel, yerel, bölgesel ve küresel sorunları edinilen bilgiler ile analiz etme, çözüm önerileri geliştirme. 4
    6 Uluslararası ilişkilerde belirli bir bölge ile ilgili edindiği bilgileri analiz için kullanma 5
    7 Alanda edindiği bilgileri ileri düzey eğitim ve bireysel çalışmalarına yansıtarak öğrenme gereksinimlerini belirleme. -
    8 Uluslararası İlişkiler alanı ile ilgili bilgiler edinme ve analiz sürecinde bilimsel, etik, sosyal ve kültürel değerlere uygun hareket etme. -
    9 Uluslararası İlişkiler alanı ile ilgili edindiği bilgileri yaşam boyu kullanma. 3
    10 Uluslararası İlişkiler alanının gerektirdiği ölçüde bilgisayar yazılımı ve iletişim teknolojilerini kullanma. -
    11 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak Uluslararası İlişkiler alanındaki kuramsal ve uygulamadaki gelişmeleri takip etme ve meslektaşları ile iletişim kurma. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster