|
Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
|
1
|
Dersin Tanıtımı
|
|
|
2
|
1980-1990: Dönemin Bilançosu
|
|
|
3
|
1980-1990: ABD-NATO-AT ile İlişkiler
|
|
|
4
|
1980-1990: Yunanistan ve Balkanlarla İlişkiler
|
|
|
5
|
1980-1990: SSCB`yle İlişkiler ve Boğazlar Konusu
|
|
|
6
|
1980-1990: Orta Doğu`yla İlişkiler ve İnsan Hakları Konusu
|
|
|
7
|
1990-2001: Dönemin Bilançosu
|
|
|
8
|
1990-2001: ABD-NATO-AB ile İlişkiler
|
|
|
9
|
1990-2001: Kafkasya-Orta Asya-Rusya İle İlişkiler ve Boğazlar Konusu
|
|
|
10
|
1990-2001: Yunanistan ve Balkanlarla İlişkiler
|
|
|
11
|
1990-2001: Orta Doğu`yla İlişkiler ve İnsan Hakları Konusu
|
|
|
12
|
2001`den Günümüze Türk Dış Politikası
|
|
|
13
|
2001`den Günümüze Türk Dış Politikası
|
|
|
14
|
2001`den Günümüze Türk Dış Politikası
|
|
|
Ön Koşul
|
None
|
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğretim Üyesi Burçin CANAR
|
|
Dersi Verenler
|
-
|
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
|
Kaynaklar
|
Baskın Oran, Ed. Türk Dış Politikası: Kurtuluş Savaşından Bugüne Olgular, Belgeler, Yorumlar, İstanbul, İletişim, 2009.
|
|
Yardımcı Kitap
|
Faruk Sönmezoğlu, Türk Dış Politikası: II Dünya Savaşından Günümüze, İstanbul, Der Yayınları, 2006.
Mustafa Aydın ve Çağrı Erhan (der.), Beş Deniz Havzasında Türkiye, Ankara, Siyasal, 2006.
|
|
Dersin Amacı
|
Bu dersin amacı, 1980`den günümüze değişen uluslararası sistem çerçevesinde Türk dış politikasının gelişiminin, önemli olaylarının nedenleri ve sonuçlarıyla birlikte incelenmesidir. Bu amaçla, uluslararası ve iç ortamdaki gelişmeler çerçevesinde Türkiye`nin uluslararası sistemin önemli aktörleriyle ilişkileri ve bölge politikaları değerlendirilecektir.
|
|
Dersin İçeriği
|
Derste Türk Dış Politikası (1980-1990), Türk Dış Politikası (1990-2001), 2001`den günümüze Türk Dış Politikası değerlendirilmektedir.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
|
1
|
Uluslararası İlişkiler alanı ile ilgili temel ve ileri düzey kuramsal ve uygulamalı bilgileri edinme ve bu bilgileri kullanma.
|
4
|
|
2
|
Uluslararası İlişkiler alanı ile ilgili kuramsal bilgileri toplama, eleştirel olarak yorumlama ve analiz etme, bu bilgilerin uygulamadaki yansımalarını değerlendirme.
|
5
|
|
3
|
Uluslararası İlişkiler alanı ile ilgili diğer disiplinlerden faydalanarak disiplinlerarası yorum üretme ve analiz yapma.
|
-
|
|
4
|
Uluslararası İlişkiler alanı ile ilgili edindiği bilgileri yazılı ve sözlü olarak alanda uzman olan veya uzman olmayan kişilere aktarma.
|
4
|
|
5
|
Güncel, yerel, bölgesel ve küresel sorunları edinilen bilgiler ile analiz etme, çözüm önerileri geliştirme.
|
5
|
|
6
|
Uluslararası ilişkilerde belirli bir bölge ile ilgili edindiği bilgileri analiz için kullanma
|
4
|
|
7
|
Alanda edindiği bilgileri ileri düzey eğitim ve bireysel çalışmalarına yansıtarak öğrenme gereksinimlerini belirleme.
|
-
|
|
8
|
Uluslararası İlişkiler alanı ile ilgili bilgiler edinme ve analiz sürecinde bilimsel, etik, sosyal ve kültürel değerlere uygun hareket etme.
|
-
|
|
9
|
Uluslararası İlişkiler alanı ile ilgili edindiği bilgileri yaşam boyu kullanma.
|
-
|
|
10
|
Uluslararası İlişkiler alanının gerektirdiği ölçüde bilgisayar yazılımı ve iletişim teknolojilerini kullanma.
|
-
|
|
11
|
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak Uluslararası İlişkiler alanındaki kuramsal ve uygulamadaki gelişmeleri takip etme ve meslektaşları ile iletişim kurma.
|
-
|