ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Türkiye - AB İlişkileri ULS304 BAHAR 3+0 Fakülte Z 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Türkiye AB ilişkilerini tarihsel çerçeve içinde değerlendirir.
    2-Türkiye ile AB arasındaki sorunları ve olumlu noktaları edindiği bilgiler ile objektif olarak yorumlar.
    3-Türkiye-AB ilişkilerinde gerek AB, gerekse Türkiye`nin iç koşul ve sorunları ile uluslararası sistemin durumunu gözeterek analiz yapar.
    4-Türkiye-AB ilişkileri kapsamında medyada ve günlük hayatta sıkça rastlanan yanlış bilgi, bilgi kirliliği ve basmakalıp fikirleri farkeder.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14570
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3511515
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5013535
    Diğer 1511515
    Toplam İş Yükü(Saat)   177
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     5,9 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Dersin içeriği ve yöntemine ilişkin bilgilendirme
    2 Türkiye`nin AB ile ilişkilerinin başlangıcı, AET`ye başvuru sebepleri
    3 Ankara Anlaşmasına giden süreç, Ankara Anlaşması İçeriği ve Tahlili
    4 Katma Protokol İçeriği, ilişkilerin 1970 ve 1980`lerdeki durumu
    5 Gümrük Birliği İçeriği, Türk ekonomisine etkileri
    6 1990`lar, AB`nin dönüşümü, Merkezi ve Doğu Avrupa ülkeleri ile ilişkiler
    7 1997 Lüksemburg ve 1999 Helsinki Zirveleri, Türkiye`nin adaylığı
    8 Türkiye-AB ilişkilerinin kurumsal yapısı, ilerleme raporları, Katılım Ortaklığı Belgeleri ve Ulusal Programlar
    9 Türkiye`nin AB reformları
    10 Türkiye`nin AB ile müzakerelere başlaması, fasıllarda müzakere pozisyonları
    11 Müzakerelerde mevcut durum
    12 Türkiye AB arasında temel tartışmalar: Kıbrıs sorunu
    13 Türkiye AB arasında temel tartışmalar: Kimlik sorunu, nüfus, bütçe, tarım politikası.
    14 Mevcut İlerleme Raporunun incelenmesi
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Yrd. Doç. Dr. Hatice YAZGAN
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar Baskın Oran (ed), Türk Dış Politikası, 1. ve 2 ve 3. Cilt İletişim Yayınları Şaban ÇALIŞ, Türkiye-Avrupa Birliği İlişkileri, Kimlik Arayışı, Politik Aktörler ve Değişim, Nobel, Ankara, 2008
    Yardımcı Kitap Çağrı. ERHAN, (vd. der.) Avrupa Birliği Temel Konular, İmaj Yayınları, Ankara, 2009 Rıdvan KARLUK Avrupa Birliği Kuruluşu, Gelişmesi, Genişlemesi, Kurumları, Beta Basım A.Ş., İstanbul, 2011
    Dersin Amacı Bu dersin amacı; Türkiye`nin Avrupa Birliği ile ilişkilerini tarihsel çerçeve içinde incelemek, gerek AB gerekse Türkiye`nin içinde bulunduğu dönem koşullarını tahlil etmek, gelişmelere AB ve Türkiye açısından bakmayı sağlamaktır.
    Dersin İçeriği Derste, Türkiye-AB ilişkilerinin tarihçesi, Türkiye-AB arasındaki başlıca sorunlar ve işbirliği alanları, Ankara Anlaşması, Gümrük Birliği, Katılım Ortaklığı Belgesi, Ulusal Program, Müzakere Çerçeve Belgesi ve İlerleme Raporları ışığında incelenmektedir. Mevcut gelişmeler kapsamında katılım müzakereleri, Gümrük Birliğinin güncellenmesi konuları, göç ile ilgili düzenlemeler, Kıbrıs sorunu kapsamında Ek Protokol konuları değerlendirilmektedir.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Uluslararası İlişkiler alanı ile ilgili temel ve ileri düzey kuramsal ve uygulamalı bilgileri edinme ve bu bilgileri kullanma. 3
    2 Uluslararası İlişkiler alanı ile ilgili kuramsal bilgileri toplama, eleştirel olarak yorumlama ve analiz etme, bu bilgilerin uygulamadaki yansımalarını değerlendirme. -
    3 Uluslararası İlişkiler alanı ile ilgili diğer disiplinlerden faydalanarak disiplinlerarası yorum üretme ve analiz yapma. 3
    4 Uluslararası İlişkiler alanı ile ilgili edindiği bilgileri yazılı ve sözlü olarak alanda uzman olan veya uzman olmayan kişilere aktarma. 5
    5 Güncel, yerel, bölgesel ve küresel sorunları edinilen bilgiler ile analiz etme, çözüm önerileri geliştirme. 5
    6 Uluslararası ilişkilerde belirli bir bölge ile ilgili edindiği bilgileri analiz için kullanma 4
    7 Alanda edindiği bilgileri ileri düzey eğitim ve bireysel çalışmalarına yansıtarak öğrenme gereksinimlerini belirleme. 4
    8 Uluslararası İlişkiler alanı ile ilgili bilgiler edinme ve analiz sürecinde bilimsel, etik, sosyal ve kültürel değerlere uygun hareket etme. -
    9 Uluslararası İlişkiler alanı ile ilgili edindiği bilgileri yaşam boyu kullanma. -
    10 Uluslararası İlişkiler alanının gerektirdiği ölçüde bilgisayar yazılımı ve iletişim teknolojilerini kullanma. -
    11 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak Uluslararası İlişkiler alanındaki kuramsal ve uygulamadaki gelişmeleri takip etme ve meslektaşları ile iletişim kurma. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster