|
Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
|
1
|
Dersin içeriği ve yöntemine ilişkin bilgilendirme
|
|
|
2
|
Türkiye`nin AB ile ilişkilerinin başlangıcı, AET`ye başvuru sebepleri
|
|
|
3
|
Ankara Anlaşmasına giden süreç, Ankara Anlaşması İçeriği ve Tahlili
|
|
|
4
|
Katma Protokol İçeriği, ilişkilerin 1970 ve 1980`lerdeki durumu
|
|
|
5
|
Gümrük Birliği İçeriği, Türk ekonomisine etkileri
|
|
|
6
|
1990`lar, AB`nin dönüşümü, Merkezi ve Doğu Avrupa ülkeleri ile ilişkiler
|
|
|
7
|
1997 Lüksemburg ve 1999 Helsinki Zirveleri, Türkiye`nin adaylığı
|
|
|
8
|
Türkiye-AB ilişkilerinin kurumsal yapısı, ilerleme raporları, Katılım Ortaklığı Belgeleri ve Ulusal Programlar
|
|
|
9
|
Türkiye`nin AB reformları
|
|
|
10
|
Türkiye`nin AB ile müzakerelere başlaması, fasıllarda müzakere pozisyonları
|
|
|
11
|
Müzakerelerde mevcut durum
|
|
|
12
|
Türkiye AB arasında temel tartışmalar: Kıbrıs sorunu
|
|
|
13
|
Türkiye AB arasında temel tartışmalar: Kimlik sorunu, nüfus, bütçe, tarım politikası.
|
|
|
14
|
Mevcut İlerleme Raporunun incelenmesi
|
|
|
Ön Koşul
|
-
|
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
|
Dersin Sorumlusu
|
Yrd. Doç. Dr. Hatice YAZGAN
|
|
Dersi Verenler
|
-
|
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
|
Kaynaklar
|
Baskın Oran (ed), Türk Dış Politikası, 1. ve 2 ve 3. Cilt İletişim Yayınları
Şaban ÇALIŞ, Türkiye-Avrupa Birliği İlişkileri, Kimlik Arayışı, Politik Aktörler ve Değişim, Nobel, Ankara, 2008
|
|
Yardımcı Kitap
|
Çağrı. ERHAN, (vd. der.) Avrupa Birliği Temel Konular, İmaj Yayınları, Ankara, 2009
Rıdvan KARLUK Avrupa Birliği Kuruluşu, Gelişmesi, Genişlemesi, Kurumları, Beta Basım A.Ş., İstanbul, 2011
|
|
Dersin Amacı
|
Bu dersin amacı; Türkiye`nin Avrupa Birliği ile ilişkilerini tarihsel çerçeve içinde incelemek, gerek AB gerekse Türkiye`nin içinde bulunduğu dönem koşullarını tahlil etmek, gelişmelere AB ve Türkiye açısından bakmayı sağlamaktır.
|
|
Dersin İçeriği
|
Derste, Türkiye-AB ilişkilerinin tarihçesi, Türkiye-AB arasındaki başlıca sorunlar ve işbirliği alanları, Ankara Anlaşması, Gümrük Birliği, Katılım Ortaklığı Belgesi, Ulusal Program, Müzakere Çerçeve Belgesi ve İlerleme Raporları ışığında incelenmektedir. Mevcut gelişmeler kapsamında katılım müzakereleri, Gümrük Birliğinin güncellenmesi konuları, göç ile ilgili düzenlemeler, Kıbrıs sorunu kapsamında Ek Protokol konuları değerlendirilmektedir.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
|
1
|
Uluslararası İlişkiler alanı ile ilgili temel ve ileri düzey kuramsal ve uygulamalı bilgileri edinme ve bu bilgileri kullanma.
|
3
|
|
2
|
Uluslararası İlişkiler alanı ile ilgili kuramsal bilgileri toplama, eleştirel olarak yorumlama ve analiz etme, bu bilgilerin uygulamadaki yansımalarını değerlendirme.
|
-
|
|
3
|
Uluslararası İlişkiler alanı ile ilgili diğer disiplinlerden faydalanarak disiplinlerarası yorum üretme ve analiz yapma.
|
3
|
|
4
|
Uluslararası İlişkiler alanı ile ilgili edindiği bilgileri yazılı ve sözlü olarak alanda uzman olan veya uzman olmayan kişilere aktarma.
|
5
|
|
5
|
Güncel, yerel, bölgesel ve küresel sorunları edinilen bilgiler ile analiz etme, çözüm önerileri geliştirme.
|
5
|
|
6
|
Uluslararası ilişkilerde belirli bir bölge ile ilgili edindiği bilgileri analiz için kullanma
|
4
|
|
7
|
Alanda edindiği bilgileri ileri düzey eğitim ve bireysel çalışmalarına yansıtarak öğrenme gereksinimlerini belirleme.
|
4
|
|
8
|
Uluslararası İlişkiler alanı ile ilgili bilgiler edinme ve analiz sürecinde bilimsel, etik, sosyal ve kültürel değerlere uygun hareket etme.
|
-
|
|
9
|
Uluslararası İlişkiler alanı ile ilgili edindiği bilgileri yaşam boyu kullanma.
|
-
|
|
10
|
Uluslararası İlişkiler alanının gerektirdiği ölçüde bilgisayar yazılımı ve iletişim teknolojilerini kullanma.
|
-
|
|
11
|
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak Uluslararası İlişkiler alanındaki kuramsal ve uygulamadaki gelişmeleri takip etme ve meslektaşları ile iletişim kurma.
|
-
|