Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Tanıtım; Rusça kendini tanıtabilecek kadar kelime öğrenimi
|
|
2
|
Aile; Rusça ailesi hakkında bilgi verebilecek kadar kelime öğrenimi
|
|
3
|
Vücut; Vücut isimlerini Rusça telaffüzu ve öğrenimi
|
|
4
|
Sayı; 1`den 1000 kadar Rusça sayıların öğrenimi
|
|
5
|
Rusça alfabe, Okuma-yazma; Rusça harfleri tanıma
|
|
6
|
Rusça alfabe, Okuma-yazma; Rusça harfleri tanıma; İsimlerini yazım
|
|
7
|
Rusça alfabe, Okuma-yazma; Rusça harfleri tanıma; kelime yazımı
|
|
8
|
Türkiye; Rusça Türkiye`yi ve memleketini tanıtım
|
|
9
|
Tiyatro; Kelime oyunları; Öğrenci değişim programı ile gelen arkadaşların tanışma sahnesi
|
|
10
|
Kelime oyunları; İki farklı ülkeden gelen arkadaşların memleketlerini Rusça tanıtımı
|
|
11
|
Kelime oyunları; Rusça yazım yarışması
|
|
12
|
Kelime oyunları; Rusça okuma yarışmasıİ
|
|
13
|
Edebiyat; Rus yazarların tanıtımı
|
|
14
|
Edebiyat ; Rusça Kırgız yazarı Ç. Aytmatov`un tanıtımı
|
|
Ön Koşul
|
yok
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Yrd.Doç.Dr. Sadat Demirci
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
T.V Popova, L.V. Arhipova, T.P. Borkov, " Russkiy Yazık -I", Tombov 2009
|
Yardımcı Kitap
|
Miller L.V, Politova L.V, " Cili-Bıli 28 Urokov Russkogo Yazıka Dlya Nachinayushih", Moskova 2011
|
Dersin Amacı
|
Öğrencilerin yabancı dil eğitimi için farklı dil seçenekleri sunabilmek. Rusça dil ve kültürünü öğretebilmek. Yabancı dil bilgilerini zenginleştirebilmek.
|
Dersin İçeriği
|
Yabancılar için temel rusça dil eğitimi vermek. Rusça okuma, yazma, kendini tanıtım anlamında beceriler kazandırmak. İkinci yabancı dil niteliğinde geliştirici imkanlar sağlamak.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Uluslararası İlişkiler alanı ile ilgili temel ve ileri düzey kuramsal ve uygulamalı bilgileri edinme ve bu bilgileri kullanma.
|
-
|
2
|
Uluslararası İlişkiler alanı ile ilgili kuramsal bilgileri toplama, eleştirel olarak yorumlama ve analiz etme, bu bilgilerin uygulamadaki yansımalarını değerlendirme.
|
-
|
3
|
Uluslararası İlişkiler alanı ile ilgili diğer disiplinlerden faydalanarak disiplinlerarası yorum üretme ve analiz yapma.
|
-
|
4
|
Uluslararası İlişkiler alanı ile ilgili edindiği bilgileri yazılı ve sözlü olarak alanda uzman olan veya uzman olmayan kişilere aktarma.
|
-
|
5
|
Güncel, yerel, bölgesel ve küresel sorunları edinilen bilgiler ile analiz etme, çözüm önerileri geliştirme.
|
-
|
6
|
Uluslararası ilişkilerde belirli bir bölge ile ilgili edindiği bilgileri analiz için kullanma
|
-
|
7
|
Alanda edindiği bilgileri ileri düzey eğitim ve bireysel çalışmalarına yansıtarak öğrenme gereksinimlerini belirleme.
|
5
|
8
|
Uluslararası İlişkiler alanı ile ilgili bilgiler edinme ve analiz sürecinde bilimsel, etik, sosyal ve kültürel değerlere uygun hareket etme.
|
-
|
9
|
Uluslararası İlişkiler alanı ile ilgili edindiği bilgileri yaşam boyu kullanma.
|
-
|
10
|
Uluslararası İlişkiler alanının gerektirdiği ölçüde bilgisayar yazılımı ve iletişim teknolojilerini kullanma.
|
-
|
11
|
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak Uluslararası İlişkiler alanındaki kuramsal ve uygulamadaki gelişmeleri takip etme ve meslektaşları ile iletişim kurma.
|
3
|