Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Osmanlı Hâkimiyetine Kadar Kıbrıs
|
|
2
|
Osmanlı Hâkimiyetinde Kıbrıs
|
|
3
|
Berlin Kongresi ve İngiltere Hakimiyetinde Kıbrıs
|
|
4
|
Kıbrıs Cumhuriyeti
|
|
5
|
Akritas Planı ve Uygulanışı
|
|
6
|
Kanlı Noel ve Kıbrıs Türklüğü
|
|
7
|
Johnson Mektubu Ve Sonuçları
|
|
8
|
1964-1974 Kıbrıs Sorunu
|
|
9
|
Kıbrıs Sorunu Ve Türkiye: 1959-1974 (1)
|
|
10
|
Kıbrıs Sorunu Ve Türkiye: 1959-1974 (2)
|
|
11
|
Kıbrıs Barış Harekatı
|
|
12
|
Kıbrıs Barış Harekatı: Tepkiler
|
|
13
|
Türkiye-AB İlişkilerinde Kıbrıs Sorunu
|
|
14
|
Annan Planı Ve Sonrası
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
-
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
Süleyman Koç, Dünden Bugüne Kıbrıs Sorunu ve Stratejik Yaklaşımlar, IQ Kültür Sanat Yay., İstanbul 2005.
Enver Bozkurt, Havva Demirel, Birleşmiş Milletler ve Avrupa Birliği Kapsamında Kıbrıs Sorunu, Nobel Yay. Dağ., Ankara 2004.
|
Yardımcı Kitap
|
Melek Fırat, 1960-1971 Arası Türk Dış Politikası Ve Kıbrıs Sorunu, Siyasal Kitabevi, Ankara 1999.
|
Dersin Amacı
|
Bu ders, Türkiye`nin en önemli meselelerinden biri olan Kıbrıs Sorunu`nun öncelikle tarihsel sürecini ele almakta, ayrıca sorunun çözümüne yönelik değerlendirmeler yapabilecek bilgi ve birikim kazandırılmasını da hedeflemektedir.
|
Dersin İçeriği
|
Bu derste Kıbrıs`ın tarihsel geçmişi yanında, Osmanlı ve İngiliz Yönetimleri altındaki durumu, Kıbrıs Cumhuriyeti, Akritas Planı ve Kanlı Noel gibi gelişmeler, Johnson Mektubu ve sonuçları,1964 ve 1974 arasında Kıbrıs`ın durumu, Kıbrıs Barış Harekatı, Türkiye-AB İlişkilerinde Kıbrıs Sorunu`nun yeri,
Annan Planı ve sonrasındaki gelişmeler ele alınmaktadır.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Uluslararası İlişkiler alanı ile ilgili temel ve ileri düzey kuramsal ve uygulamalı bilgileri edinme ve bu bilgileri kullanma.
|
1
|
2
|
Uluslararası İlişkiler alanı ile ilgili kuramsal bilgileri toplama, eleştirel olarak yorumlama ve analiz etme, bu bilgilerin uygulamadaki yansımalarını değerlendirme.
|
-
|
3
|
Uluslararası İlişkiler alanı ile ilgili diğer disiplinlerden faydalanarak disiplinlerarası yorum üretme ve analiz yapma.
|
1
|
4
|
Uluslararası İlişkiler alanı ile ilgili edindiği bilgileri yazılı ve sözlü olarak alanda uzman olan veya uzman olmayan kişilere aktarma.
|
4
|
5
|
Güncel, yerel, bölgesel ve küresel sorunları edinilen bilgiler ile analiz etme, çözüm önerileri geliştirme.
|
4
|
6
|
Uluslararası ilişkilerde belirli bir bölge ile ilgili edindiği bilgileri analiz için kullanma
|
5
|
7
|
Alanda edindiği bilgileri ileri düzey eğitim ve bireysel çalışmalarına yansıtarak öğrenme gereksinimlerini belirleme.
|
3
|
8
|
Uluslararası İlişkiler alanı ile ilgili bilgiler edinme ve analiz sürecinde bilimsel, etik, sosyal ve kültürel değerlere uygun hareket etme.
|
-
|
9
|
Uluslararası İlişkiler alanı ile ilgili edindiği bilgileri yaşam boyu kullanma.
|
-
|
10
|
Uluslararası İlişkiler alanının gerektirdiği ölçüde bilgisayar yazılımı ve iletişim teknolojilerini kullanma.
|
-
|
11
|
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak Uluslararası İlişkiler alanındaki kuramsal ve uygulamadaki gelişmeleri takip etme ve meslektaşları ile iletişim kurma.
|
-
|