Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
AB`ye Genel Bakış
|
K1.
|
2
|
AB Genişleme politikasının temel özellikleri
|
K1.K2.K3.
|
3
|
AB sınırları ve kimliği üzerine tartışmalar ve AB genişlemesinin nedenleri
|
K1.
|
4
|
AB Genişlemesi üzerine teorik tartışmalar (Rasyonalizm X İnşacılık ve Avrupalılaşma kavramı)
|
K3.
|
5
|
AB`nin Genişleme Evreleri ve temel özellikleri
|
K1.K2.K3.
|
6
|
AB`ye aday ve potansiyel aday ülkeler
|
K1.YK3.
|
7
|
Genişleme süreci nasıl işliyor? Adayın başvurusundan, müzakerelerin başlamasına temel evreler, koşulluluk ilkesi
|
K1.K2.YK3.
|
8
|
Yeni Üyeler AB`ye ne getiriyor? Rasyonalist ve İnşacı perspektiften Genişlemenin getirdiği fırsat ve zorluklar
|
K1.K2.YK3.
|
9
|
Genişlemenin AB Kurum ve Kilit AB Politikalarına Etkileri
|
K1.
|
10
|
AB Genişleme Politikası mekanizmaları ne kadar etkili?
|
K1.
|
11
|
AB Komşuluk Politikası, özellikleri, araçları
|
K1.YK3.
|
12
|
AB`nin (Batı) Balkanlar Politikası, İstikrar ve Ortaklık Süreci
|
K1.YK3.
|
13
|
AB`nin Orta Asya ve Kafkasya Politikası, Rusya Federasyonu ile İlişkileri
|
K1.
|
14
|
Simülasyon Çalışması
|
K1.K2.K3.YK1.YK2.YK3.
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Dr. Hatice Yazgan
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1.Yazgan, H. (2021). Ders notları K2.Akçay, B. ve Göçmen, İ. (Ed.) (2012). Avrupa Birliği: Tarihçe, Teoriler, Kurumlar ve Politikalar, Seçkin, Ankara K.3.Nugent, N.(ed.) (2004). European Union Enlargement, ed Neill Nugent, Palgrave Mcmillan, Newyork
|
Yardımcı Kitap
|
YK1. Schimmelfennig F.and Sedelmeier U.(2002). Theorizing EU enlargement: Research focus, hypotheses, and the state of research, Journal of European Public Policy 9:4 500-528 YK2. Schimmelfennig F. and Sedelmeier U. (2004) Governance by conditionality: EU rule transfer to the candidate countries of Central and Eastern Europe? Journal of European Public Policy 11:4 669-687, YK3. AB resmi web sitesi
|
Dersin Amacı
|
Dersin temel amacı; AB genişleme politikasının tarihi evrelerini, temel mekanizmalarını ve AB`nin kurumsal yapısı ve politikaları üzerindeki etkilerini teorik ve karşılaştırmalı bir perspektiften incelemektir.
|
Dersin İçeriği
|
Derste, AB genişleme politikası ve evreleri, temel mekanizmaları ve AB`nin kurumsal yapısı ve politikalarına etkileri incelenmektedir. Ayrıca genişleme politikasının teorik açıklamaları ve politikanın mevcut durumu ve geleceği incelenmiştir.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Uluslararası İlişkiler alanı ile ilgili temel ve ileri düzey kuramsal ve uygulamalı bilgileri edinme ve bu bilgileri kullanma.
|
4
|
2
|
Uluslararası İlişkiler alanı ile ilgili kuramsal bilgileri toplama, eleştirel olarak yorumlama ve analiz etme, bu bilgilerin uygulamadaki yansımalarını değerlendirme.
|
4
|
3
|
Uluslararası İlişkiler alanı ile ilgili diğer disiplinlerden faydalanarak disiplinlerarası yorum üretme ve analiz yapma.
|
3
|
4
|
Uluslararası İlişkiler alanı ile ilgili edindiği bilgileri yazılı ve sözlü olarak alanda uzman olan veya uzman olmayan kişilere aktarma.
|
3
|
5
|
Güncel, yerel, bölgesel ve küresel sorunları edinilen bilgiler ile analiz etme, çözüm önerileri geliştirme.
|
4
|
6
|
Uluslararası ilişkilerde belirli bir bölge ile ilgili edindiği bilgileri analiz için kullanma
|
5
|
7
|
Alanda edindiği bilgileri ileri düzey eğitim ve bireysel çalışmalarına yansıtarak öğrenme gereksinimlerini belirleme.
|
-
|
8
|
Uluslararası İlişkiler alanı ile ilgili bilgiler edinme ve analiz sürecinde bilimsel, etik, sosyal ve kültürel değerlere uygun hareket etme.
|
-
|
9
|
Uluslararası İlişkiler alanı ile ilgili edindiği bilgileri yaşam boyu kullanma.
|
-
|
10
|
Uluslararası İlişkiler alanının gerektirdiği ölçüde bilgisayar yazılımı ve iletişim teknolojilerini kullanma.
|
-
|
11
|
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak Uluslararası İlişkiler alanındaki kuramsal ve uygulamadaki gelişmeleri takip etme ve meslektaşları ile iletişim kurma.
|
-
|