ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    AB Genişleme Siyaseti ULS421 GÜZ 3+0 S 5
    Öğrenme Çıktıları
    1-AB genişlemesinin neden ve sonuçlarını açıklar.
    2-AB Genişleme araç ve süreçlerini analiz eder ve genişleme mekanizmalarının etkililiğini değerlendirir.
    3-AB`nin mevcut siyasi ve ekonomik durumundan hareketle AB genişlemesinin geleceğini analiz eder.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3512525
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 4513030
    Diğer 2020120
    Toplam İş Yükü(Saat)   145
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     4,83 ---- (5)
    Dersin AKTS Kredisi   5
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 AB`ye Genel Bakış K1.
    2 AB Genişleme politikasının temel özellikleri K1.K2.K3.
    3 AB sınırları ve kimliği üzerine tartışmalar ve AB genişlemesinin nedenleri K1.
    4 AB Genişlemesi üzerine teorik tartışmalar (Rasyonalizm X İnşacılık ve Avrupalılaşma kavramı) K3.
    5 AB`nin Genişleme Evreleri ve temel özellikleri K1.K2.K3.
    6 AB`ye aday ve potansiyel aday ülkeler K1.YK3.
    7 Genişleme süreci nasıl işliyor? Adayın başvurusundan, müzakerelerin başlamasına temel evreler, koşulluluk ilkesi K1.K2.YK3.
    8 Yeni Üyeler AB`ye ne getiriyor? Rasyonalist ve İnşacı perspektiften Genişlemenin getirdiği fırsat ve zorluklar K1.K2.YK3.
    9 Genişlemenin AB Kurum ve Kilit AB Politikalarına Etkileri K1.
    10 AB Genişleme Politikası mekanizmaları ne kadar etkili? K1.
    11 AB Komşuluk Politikası, özellikleri, araçları K1.YK3.
    12 AB`nin (Batı) Balkanlar Politikası, İstikrar ve Ortaklık Süreci K1.YK3.
    13 AB`nin Orta Asya ve Kafkasya Politikası, Rusya Federasyonu ile İlişkileri K1.
    14 Simülasyon Çalışması K1.K2.K3.YK1.YK2.YK3.
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. Hatice Yazgan
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1.Yazgan, H. (2021). Ders notları K2.Akçay, B. ve Göçmen, İ. (Ed.) (2012). Avrupa Birliği: Tarihçe, Teoriler, Kurumlar ve Politikalar, Seçkin, Ankara K.3.Nugent, N.(ed.) (2004). European Union Enlargement, ed Neill Nugent, Palgrave Mcmillan, Newyork
    Yardımcı Kitap YK1. Schimmelfennig F.and Sedelmeier U.(2002). Theorizing EU enlargement: Research focus, hypotheses, and the state of research, Journal of European Public Policy 9:4 500-528 YK2. Schimmelfennig F. and Sedelmeier U. (2004) Governance by conditionality: EU rule transfer to the candidate countries of Central and Eastern Europe? Journal of European Public Policy 11:4 669-687, YK3. AB resmi web sitesi
    Dersin Amacı Dersin temel amacı; AB genişleme politikasının tarihi evrelerini, temel mekanizmalarını ve AB`nin kurumsal yapısı ve politikaları üzerindeki etkilerini teorik ve karşılaştırmalı bir perspektiften incelemektir.
    Dersin İçeriği Derste, AB genişleme politikası ve evreleri, temel mekanizmaları ve AB`nin kurumsal yapısı ve politikalarına etkileri incelenmektedir. Ayrıca genişleme politikasının teorik açıklamaları ve politikanın mevcut durumu ve geleceği incelenmiştir.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Uluslararası İlişkiler alanı ile ilgili temel ve ileri düzey kuramsal ve uygulamalı bilgileri edinme ve bu bilgileri kullanma. 4
    2 Uluslararası İlişkiler alanı ile ilgili kuramsal bilgileri toplama, eleştirel olarak yorumlama ve analiz etme, bu bilgilerin uygulamadaki yansımalarını değerlendirme. 4
    3 Uluslararası İlişkiler alanı ile ilgili diğer disiplinlerden faydalanarak disiplinlerarası yorum üretme ve analiz yapma. 3
    4 Uluslararası İlişkiler alanı ile ilgili edindiği bilgileri yazılı ve sözlü olarak alanda uzman olan veya uzman olmayan kişilere aktarma. 3
    5 Güncel, yerel, bölgesel ve küresel sorunları edinilen bilgiler ile analiz etme, çözüm önerileri geliştirme. 4
    6 Uluslararası ilişkilerde belirli bir bölge ile ilgili edindiği bilgileri analiz için kullanma 5
    7 Alanda edindiği bilgileri ileri düzey eğitim ve bireysel çalışmalarına yansıtarak öğrenme gereksinimlerini belirleme. -
    8 Uluslararası İlişkiler alanı ile ilgili bilgiler edinme ve analiz sürecinde bilimsel, etik, sosyal ve kültürel değerlere uygun hareket etme. -
    9 Uluslararası İlişkiler alanı ile ilgili edindiği bilgileri yaşam boyu kullanma. -
    10 Uluslararası İlişkiler alanının gerektirdiği ölçüde bilgisayar yazılımı ve iletişim teknolojilerini kullanma. -
    11 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak Uluslararası İlişkiler alanındaki kuramsal ve uygulamadaki gelişmeleri takip etme ve meslektaşları ile iletişim kurma. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster