Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Jeopolitik biliminin tarihsel gelişimi
|
|
2
|
Jeopolitik düsüncesinin tarihçesi
|
|
3
|
Rimland ve sınır bölgeler
|
|
4
|
Jeopolitik biliminin kurucuları: Friedrich Ratzel, Uzay Organizmalar olarak Devletler teorisi.
|
|
5
|
Jeopolitik biliminin kurucuları: Rudolf Kjellen, Orta Avrupa ve Almanya.
|
|
6
|
Jeopolitik biliminin kurucuları: Hallford Makcinder, Tarihin Coğrafik Pivotu.
|
|
7
|
Jeopolitik biliminin kurucuları: Alfred Mahan, Denizin Hakimiyeti.
|
|
8
|
Jeopolitik biliminin kurucuları: Vidal De La Blache, Fransa Almanya`ya Karşı.
|
|
9
|
Jeopolitik biliminin kurucuları: Nicolas Spykman, Makcinderi ve rimland`ın merkeziyetçiliğini değerlendirmek.
|
|
10
|
Jeopolitik biliminin kurucuları: Karl Haushofer, Kıtalar Bloku.
|
|
11
|
Jeopolitik biliminin kurucuları: Carl Schmitt, Deniz ve Kara.
|
|
12
|
Jeopolitik biliminin kurucuları: Petr Savitskiy, Avrasyacılık.
|
|
13
|
Çağdaş Jeopolitik okul ve teorileri
|
|
14
|
Genel değerlendirme
|
|
Ön Koşul
|
None
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Assistant Prof. Sadat Demirci
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
Aleksandr Dugin, ? Osnovı Geopolitiki? ( Jeopolitiğin Temelleri), Arktogeya yayınları, Moskova 2000
|
Yardımcı Kitap
|
Kamil Günel, ? Coğrafyanın Siyasal Gücü?, Çantay Kitabevi, İstanbul 2002
|
Dersin Amacı
|
The aim of the course is to examine the development process of the states that constitute the new world order after the bipolar world and to evaluate it from the geopolitical framework which is a new branch and to analyze the conflicts between states and regional problems not only as a problem arising from regional or security problems, and their cultural characteristics.
|
Dersin İçeriği
|
Historical development of geopolitical science, history of geopolitical thought, Rimland and border regions will be examined.
The founders and ideas of geopolitical science will be discussed, the theory of States as Space Organisms will be investigated, and contemporary Eurasianism and its theory will be emphasized.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Uluslararası İlişkiler alanı ile ilgili temel ve ileri düzey kuramsal ve uygulamalı bilgileri edinme ve bu bilgileri kullanma.
|
1
|
2
|
Uluslararası İlişkiler alanı ile ilgili kuramsal bilgileri toplama, eleştirel olarak yorumlama ve analiz etme, bu bilgilerin uygulamadaki yansımalarını değerlendirme.
|
4
|
3
|
Uluslararası İlişkiler alanı ile ilgili diğer disiplinlerden faydalanarak disiplinlerarası yorum üretme ve analiz yapma.
|
5
|
4
|
Uluslararası İlişkiler alanı ile ilgili edindiği bilgileri yazılı ve sözlü olarak alanda uzman olan veya uzman olmayan kişilere aktarma.
|
1
|
5
|
Güncel, yerel, bölgesel ve küresel sorunları edinilen bilgiler ile analiz etme, çözüm önerileri geliştirme.
|
1
|
6
|
Uluslararası ilişkilerde belirli bir bölge ile ilgili edindiği bilgileri analiz için kullanma
|
1
|
7
|
Alanda edindiği bilgileri ileri düzey eğitim ve bireysel çalışmalarına yansıtarak öğrenme gereksinimlerini belirleme.
|
3
|
8
|
Uluslararası İlişkiler alanı ile ilgili bilgiler edinme ve analiz sürecinde bilimsel, etik, sosyal ve kültürel değerlere uygun hareket etme.
|
5
|
9
|
Uluslararası İlişkiler alanı ile ilgili edindiği bilgileri yaşam boyu kullanma.
|
5
|
10
|
Uluslararası İlişkiler alanının gerektirdiği ölçüde bilgisayar yazılımı ve iletişim teknolojilerini kullanma.
|
1
|
11
|
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak Uluslararası İlişkiler alanındaki kuramsal ve uygulamadaki gelişmeleri takip etme ve meslektaşları ile iletişim kurma.
|
1
|