ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Türkiye AB Ekonomik Bütünleşmesi ULS446 BAHAR 3+0 S 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-AB-Türkiye ekonomik ilişkilerini tarihsel çerçevede analiz eder.
    2-Türkiye-AB arasındaki ekonomik sorunları analiz eder.
    3-Türkiye AB arasındaki Gümrük Birliği ilişkisini analiz eder.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14342
    Ödevler252816
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3011111
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 3511010
    Diğer 10515
    Toplam İş Yükü(Saat)   126
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     4,2 ---- (4)
    Dersin AKTS Kredisi   4
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Avrupa Birliği: Temel Kavramlar K1. K2.
    2 Avrupa Birliği`nin temel derinleşme ve genişleme aşamaları K1.K2.
    3 Ekonomik Bütünleşme Kavramı ve Aşamaları K1.K2.
    4 Avrupa Birliği`nin Ekonomik Bütünleşme Süreci (Avrupa Birliği Antlaşması öncesi ve sonrası, Ekonomik bütünleşmenin avantajları) K1.K2.
    5 Ankara Anlaşması sonrası Türkiye-AB İlişkileri (Ortaklık İlişkisi: Ankara Anlaşması, Katma Protokol, Gümrük Birliği, Tam üyelik süreci) K1.K2.
    6 Türkiye`nin Avrupa Birliği ile Ekonomik Bütünleşme Süreci (Gümrük Birliği`nin Oluşum Süreci, Kopenhag Ekonomik Kriterlerine Uyum Süreci, Müzakere Süreci) K1.K2.
    7 Türkiye-AB Gümrük Birliği`nin İşleyişi 1 (Avrupa Birliği?nin Dış Ticaret Politikası, Birlik içi ve Birlik dışı ticaret politikası) K1.K2.
    8 Türkiye-AB Gümrük Birliği`nin İşleyişi 2 (Kurumsal Yapı, Gümrük Birliği ilişkisinin kapsamı ve sorunlar) K1.K2.
    9 Türkiye`nin Avrupa Birliği ile Ekonomik Bütünleşmesinin Değerlendirilmesi (Türkiye-AB ekonomik bütünleşmesinin göstergeleri ve ölçülmesi) K1.K2.
    10 Türkiye Ekonomisi ve Kopenhag Ekonomik Kriterleri (Kopenhag Ekonomik Kriterleri Nedir? Türkiye Ekonomisi İşleyen Bir Piyasa Ekonomisi mi? Türkiye Ekonomisinin Rekabet Gücü) K1.K2.
    11 Türkiye-AB Mali İşbirliği (Ortaklık İlişkisinden Adaylık Sürecine Mali Yardımlar, Adaylık Sürecinden Günümüze Mali Yardımlar) K1.K2.
    12 2007-2008 Küresel Kriz ve AB Borç krizi K1.K2.
    13 AB Ekonomik Krizi ve Türkiye Ekonomisine Etkilerinin Değerlendirilmesi (1) K1.K2.
    14 AB Ekonomik Krizi ve Türkiye Ekonomisine Etkilerinin Değerlendirilmesi (2) K1.K2.
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. Hatice Yazgan
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K.1. Akçay, B., Açıkmeşe, S.(ed.), (2017) Yarım Asrın Ardından Türkiye Avrupa Birliği İlişkileri, K2. Akçay, B., Göçmen, i. (Eds.), (2012). Avrupa Birliği: Tarihçe, Teoriler, Kurumlar ve Politikalar, Seçkin, Ankara.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Bu dersin amacı, Ankara Anlaşması`ndan itibaren dünyanın en önemli ve en ileri ekonomik bütünleşme projesi olarak görülen AB ile Türkiye arasındaki ekonomik ilişkilerinin gelişim sürecinin ve bu süreçte yaşanan sorunların analizini yapmak ve bugün gelinen noktada Türkiye-AB ekonomik bütünleşmesini değerlendirmektir.
    Dersin İçeriği Derste AB ekonomik bütünleşmesi temel alınarak, AB`nin Türkiye ile ekonomik ilişkileri ve AB ekonomik krizinin etkileri incelenecektir.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Uluslararası İlişkiler alanı ile ilgili temel ve ileri düzey kuramsal ve uygulamalı bilgileri edinme ve bu bilgileri kullanma. 4
    2 Uluslararası İlişkiler alanı ile ilgili kuramsal bilgileri toplama, eleştirel olarak yorumlama ve analiz etme, bu bilgilerin uygulamadaki yansımalarını değerlendirme. 3
    3 Uluslararası İlişkiler alanı ile ilgili diğer disiplinlerden faydalanarak disiplinlerarası yorum üretme ve analiz yapma. 3
    4 Uluslararası İlişkiler alanı ile ilgili edindiği bilgileri yazılı ve sözlü olarak alanda uzman olan veya uzman olmayan kişilere aktarma. 3
    5 Güncel, yerel, bölgesel ve küresel sorunları edinilen bilgiler ile analiz etme, çözüm önerileri geliştirme. 4
    6 Uluslararası ilişkilerde belirli bir bölge ile ilgili edindiği bilgileri analiz için kullanma 5
    7 Alanda edindiği bilgileri ileri düzey eğitim ve bireysel çalışmalarına yansıtarak öğrenme gereksinimlerini belirleme. -
    8 Uluslararası İlişkiler alanı ile ilgili bilgiler edinme ve analiz sürecinde bilimsel, etik, sosyal ve kültürel değerlere uygun hareket etme. -
    9 Uluslararası İlişkiler alanı ile ilgili edindiği bilgileri yaşam boyu kullanma. -
    10 Uluslararası İlişkiler alanının gerektirdiği ölçüde bilgisayar yazılımı ve iletişim teknolojilerini kullanma. -
    11 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak Uluslararası İlişkiler alanındaki kuramsal ve uygulamadaki gelişmeleri takip etme ve meslektaşları ile iletişim kurma. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster