|
Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
|
1
|
Sosyal Bilimlerde Araştırmanın Doğası ve İşleyişi
|
|
|
2
|
Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri
|
|
|
3
|
Sosyal Araştırma Tasarımı ve Literatür Taraması
|
|
|
4
|
Araştırma Projesi Planlama ve Araştırma Soruları
|
|
|
5
|
Bilimsel Çalışmalarda Biçim ve Alıntı Yapma
|
|
|
6
|
Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri ve Etik
|
|
|
7
|
Nicel Araştırma Yöntemleri ve Örneklem Seçimi
|
|
|
8
|
Yapılandırılmış Mülakat, Anket Hazırlama ve Nicel Veri Analizi
|
|
|
9
|
İçerik Analizi
|
|
|
10
|
Nitel Araştırma Yöntemleri ve Örneklem Seçimi
|
|
|
11
|
Yarı Yapılandırılmış ve Yapılandırılmamış Mülakat, Odak Grup, Etnografya ve Katılımcı Gözlem
|
|
|
12
|
Nitel Veri Analizi
|
|
|
13
|
Çoklu Yöntem
|
|
|
14
|
Bilimsel Makale ve Proje İncelemeleri
|
|
|
Ön Koşul
|
-
|
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr.Öğr.Üyesi Emrah ÖZDEMİR
|
|
Dersi Verenler
|
-
|
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
|
Kaynaklar
|
Niyazi Karasar, Bilimsel Araştırma Yöntemi, 2011, Ankara: Nobel Kitabevi.
Ali Yıldırım ve Hasan Şimşek, Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, 2013, Ankara: Seçkin Yayıncılık.
Alan Bryman, Social Research Methods, 2012, Oxford University Press.
|
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
|
Dersin Amacı
|
Bu dersin esas amacı bilimsel bakış, bilgiye nasıl ulaşılacağı ve epistemoloji hakkında temel bilgiyi öğretmektir. Aynı zamanda bir bilimsel çalışmanın teknik yönlerini öğretmek ve öğrencileri bilimsel bir çalışma üretiminin safhaları konusunda yetkin hale getirmektir.
|
|
Dersin İçeriği
|
1 Bilgi, bilgi türleri ve epistemoloji.
2 Bilime pozitivist yaklaşımlar, pozitivist bilimin özellikleri.
3 Bilime post-pozitivist yaklaşımlar, post-pozitivist filozoflar.
4 Bilimsel araştırmanın aşamaları.
5 Tümevarım, tümdengelim, anket, gözlem, mülakat.
6 İçerik, başlık, önsöz ve çalışmanın yazım dili/üslubu.
7 Araştırmanın bölümleri.
8 Giriş, sonuç ve diğer bölümlerin içeriği.
9 İmla kuralları.
10 Alıntı yapma, doğrudan ve dolaylı alıntı
11 Atıf yöntemleri, geleneksel yöntem
12 Atıf yöntemleri, modern yöntem
13 Kaynakça hazırlama
14 Genel Değerlendirme
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
|
1
|
Uluslararası İlişkiler alanı ile ilgili temel ve ileri düzey kuramsal ve uygulamalı bilgileri edinme ve bu bilgileri kullanma.
|
3
|
|
2
|
Uluslararası İlişkiler alanı ile ilgili kuramsal bilgileri toplama, eleştirel olarak yorumlama ve analiz etme, bu bilgilerin uygulamadaki yansımalarını değerlendirme.
|
4
|
|
3
|
Uluslararası İlişkiler alanı ile ilgili diğer disiplinlerden faydalanarak disiplinlerarası yorum üretme ve analiz yapma.
|
3
|
|
4
|
Uluslararası İlişkiler alanı ile ilgili edindiği bilgileri yazılı ve sözlü olarak alanda uzman olan veya uzman olmayan kişilere aktarma.
|
3
|
|
5
|
Güncel, yerel, bölgesel ve küresel sorunları edinilen bilgiler ile analiz etme, çözüm önerileri geliştirme.
|
-
|
|
6
|
Uluslararası ilişkilerde belirli bir bölge ile ilgili edindiği bilgileri analiz için kullanma
|
4
|
|
7
|
Alanda edindiği bilgileri ileri düzey eğitim ve bireysel çalışmalarına yansıtarak öğrenme gereksinimlerini belirleme.
|
4
|
|
8
|
Uluslararası İlişkiler alanı ile ilgili bilgiler edinme ve analiz sürecinde bilimsel, etik, sosyal ve kültürel değerlere uygun hareket etme.
|
-
|
|
9
|
Uluslararası İlişkiler alanı ile ilgili edindiği bilgileri yaşam boyu kullanma.
|
-
|
|
10
|
Uluslararası İlişkiler alanının gerektirdiği ölçüde bilgisayar yazılımı ve iletişim teknolojilerini kullanma.
|
4
|
|
11
|
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak Uluslararası İlişkiler alanındaki kuramsal ve uygulamadaki gelişmeleri takip etme ve meslektaşları ile iletişim kurma.
|
-
|