|
Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
|
1
|
Giriş
|
|
|
2
|
Güvenlik Kavramı
|
|
|
3
|
Strateji, Güvenlik ve Stratejik Çalışmalar
|
|
|
4
|
Soğuk Savaş Sonrası Güvenlik Çalışmaları
|
|
|
5
|
Yeni Güvenlik Çalışmaları-I: Eleştirel, Post-Yapısal ve Feminist Güvenlik Çalışmaları
|
|
|
6
|
Yeni Güvenlik Çalışmaları-II: Kopenhag Okulu ve Güvenlikleştirme
|
|
|
7
|
Büyük Güçler ve Güvenlik: ABD, Rusya ve Çin Örnekleri
|
|
|
8
|
Uluslararası Örgütler ve Güvenlik: NATO, BM ve AB Örnekleri
|
|
|
9
|
Terörizm ve Güvenlik
|
|
|
10
|
Göç ve Güvenlik
|
|
|
11
|
Sınıraşan Suçlar ve Güvenlik
|
|
|
12
|
Türkiye`nin Güvenlik Anlayışı
|
|
|
13
|
Güvenlik Çalışmalarının Geleceği 1
|
|
|
14
|
Güvenlik Çalışmalarının Geleceği 2
|
|
|
Ön Koşul
|
-
|
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr.Öğr.Üyesi Emrah ÖZDEMİR
|
|
Dersi Verenler
|
-
|
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
|
Kaynaklar
|
Burgess, J. Peter, The Routledge Handbook of New Security Studies (Oxon: Routledge, 2010)
Collins, Alan, Contemporary Security Studies, 3rd Edition (Oxford: Oxford University Press, 2013)
|
|
Yardımcı Kitap
|
Williams, Paul D. Security Studies: An Introduction, 2nd Edition (Oxon: Routledge, 2008).
|
|
Dersin Amacı
|
Bu derste, güvenlik kavramını, Güvenlik Çalışmalarının gelişimini ve güncel güvenlik yaklaşımlarını, büyük güçler, uluslararası örgütler ve Türkiye örnekleri ile öğrenciler tarafından kavraması hedeflenmektedir.
|
|
Dersin İçeriği
|
Bu derste, Güvenlik Çalışmalarının Uluslararası İlişkilerin bir alt disiplini olarak doğuşu, Stratejik Çalışmalar hegemonyasında gelişimi ve Soğuk Savaş sonrasındaki dönüşümü ile bu dönüşümde ortaya çıkan kuramsal çeşitlilik ele alınmaktadır. Bu çerçevede, alanın liberalizm ve realizm gibi geleneksel yaklaşımları ile feminizm, eleştirel teori ve Kopenhag Okulu gibi yeni kuramsal tartışmaları da irdelenmektedir. Ayrıca, Güvenlik Çalışmalarının ampirik boyutları farklı bölgelerden ülkelerin yanı sıra NATO ve BM gibi bölgesel ve küresel örgütlerden örneklerle ele alınmaktadır.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
|
1
|
Uluslararası İlişkiler alanı ile ilgili temel ve ileri düzey kuramsal ve uygulamalı bilgileri edinme ve bu bilgileri kullanma.
|
3
|
|
2
|
Uluslararası İlişkiler alanı ile ilgili kuramsal bilgileri toplama, eleştirel olarak yorumlama ve analiz etme, bu bilgilerin uygulamadaki yansımalarını değerlendirme.
|
4
|
|
3
|
Uluslararası İlişkiler alanı ile ilgili diğer disiplinlerden faydalanarak disiplinlerarası yorum üretme ve analiz yapma.
|
3
|
|
4
|
Uluslararası İlişkiler alanı ile ilgili edindiği bilgileri yazılı ve sözlü olarak alanda uzman olan veya uzman olmayan kişilere aktarma.
|
-
|
|
5
|
Güncel, yerel, bölgesel ve küresel sorunları edinilen bilgiler ile analiz etme, çözüm önerileri geliştirme.
|
3
|
|
6
|
Uluslararası ilişkilerde belirli bir bölge ile ilgili edindiği bilgileri analiz için kullanma
|
-
|
|
7
|
Alanda edindiği bilgileri ileri düzey eğitim ve bireysel çalışmalarına yansıtarak öğrenme gereksinimlerini belirleme.
|
4
|
|
8
|
Uluslararası İlişkiler alanı ile ilgili bilgiler edinme ve analiz sürecinde bilimsel, etik, sosyal ve kültürel değerlere uygun hareket etme.
|
4
|
|
9
|
Uluslararası İlişkiler alanı ile ilgili edindiği bilgileri yaşam boyu kullanma.
|
-
|
|
10
|
Uluslararası İlişkiler alanının gerektirdiği ölçüde bilgisayar yazılımı ve iletişim teknolojilerini kullanma.
|
-
|
|
11
|
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak Uluslararası İlişkiler alanındaki kuramsal ve uygulamadaki gelişmeleri takip etme ve meslektaşları ile iletişim kurma.
|
3
|