ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Kamu Yönetiminde Yeni Yaklaşımlar SKY310 BAHAR 3+0 Fak./ Üni. S 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-Farklı yaklaşımlar arasındaki ilişkileri gösterebilecekler
    2-Çağdaş yaklaşımların Türk kamu yönetimine aktarılması durumunda ortaya çıkabilecek durumu öngörebilecekler.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14342
    Ödevler3011010
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3011515
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 4012525
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   134
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     4,47 ---- (4)
    Dersin AKTS Kredisi   4
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Kamu Yönetiminde Yeniden Yapılanma(1923-1960)
    2 Kamu Yönetiminde Yeniden Yapılanma(1960-1980)
    3 Kamu Yönetiminde Yeniden Yapılanma(1980-1990)
    4 Devlet reformu (1990-2000)
    5 Yeni Kamu Yönetimi (1)
    6 Yeni Kamu Yönetimi (2)
    7 Yönetişim
    8 Ara Sınav
    9 E-devlet
    10 Stratejik yönetim
    11 Toplam Kalite Yönetimi
    12 Performans Yönetimi
    13 Hesap Verebilirlik
    14 Ağbağ Yönetimi
    15 Sosyal Sermaye
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Koordinatorü Dr. Öğretim Üyesi Emine ÇELİKSOY
    Dersi Verenler

    1-)Doktor Öğretim Üyesi Emine Çeliksoy

    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar Balcı, A., Nohutçu, A., Öztürk, N. K., Coşkun, B. (ed.) 2008; Kamu Yönetiminde Çağdaş Yaklaşımlar, Seçkin Yayıncılık, Ankara.
    Yardımcı Kitap -
    Döküman -
    Dersin Amacı Dersin temel amacı, kamu yönetimindeki çağdaş yaklaşımlar hakkında bilgi vermek ve bunların Türk kamu yönetimine olan etkileri hakkında değerlendirmeler yapmaktır.
    Dersin İçeriği Kamu Yönetiminde Yeniden Yapılanma(1923-1960), Kamu Yönetiminde Yeniden Yapılanma(1960-1980), Kamu Yönetiminde Yeniden Yapılanma(1980-1990), Devlet reformu (1990-2000), Yeni Kamu Yönetimi (1), Yeni Kamu Yönetimi (2), Yönetişim, E-devlet, Stratejik yönetim, Toplam Kalite Yönetimi, Performans Yönetimi, Hesap Verebilirlik, Ağbağ Yönetimi, Sosyal Sermaye
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Ulusal ve uluslararası düzeyde kamu yönetimi, hukuk, siyaset, sosyoloji, kentleşme ve çevre sorunları konularında temel kavramsal ve alan bilgilere sahip olma ve bu konuda ortaya çıkan yenilikleri takip edebilme 4
    2 Alanıyla ilgili bilgileri siyasal ve yönetsel alanda uygulayabilme ve uygulamadaki güncel, yerel ve küresel sorunları saptama, tanımlama, formüle etme ve çözümler için birlikte kullanabilme. 4
    3 İnsanlar ve toplumlararası ilişkilerin işleyiş kurallarına dair temel bilgilere sahip olma. -
    4 Alanıyla ilgili konularda akademik ve mesleki araştırma yapabilme, uygun analitik yöntemler ve karar alma tekniklerini seçme ve uygulayabilme ve bu süreçlerine hâkim olma. 4
    5 Temel istatistik bilgisini kazanarak, SPSS vb. istatistiksel paket programları kullanabilme ve bunları mesleki ve akademik araştırmalarda uygulayabilme. -
    6 Kamu kurum ve kuruluşları, siyasi kurumlar, özel sektör ve sivil toplum örgütlerinin insan kaynakları, halkla ilişkiler, mali yönetim ve denetim gibi alanların çeşitli düzeylerinde görev alabilecek niteliklere sahip olma. 4
    7 Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve beceriler düzeyindeki düşüncelerini ve önerilerini ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. 4
    8 Alanı ile ilgili alt dallar ve diğer sosyal bilimler alanları ile ilişki kurarak disiplinlerarası yorum üretir ve analiz yapma becerilerine sahiptir ve bu becerilerini geliştirir. 4
    9 Bireysel olarak ve takım olarak etkin çalışabilme becerisi, sorumluluk alabilme becerisi ve gerek ekip olarak gerekse de kendi başına sorunları çözebilme becerisine sahip olma. -
    10 Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme, mesleki anlamda bir yabancı dili okuyup anlayabilme becerisine sahip olma. -
    11 Demokrasi, insan hakları, sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma gibi konularda yeterli bilince sahip olma. -
    12 Alanında bilgi ve birikimlerin oluşturulması ve uygulanması sürecinde mesleki, toplumsal, kültürel, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket edebilme. -
    13 Değişime ve yeniliğe karşı açık olma ve yaşam boyu öğrenme ve sorgulama bilinci kazanma. -
    14 - -
    15 - -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster