ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Yönetim ve Siyasette Etik SKY404 BAHAR 3+0 Z 5
    Öğrenme Çıktıları
    1-Yozlaşmanın nedenleri ve sonuçlarını analiz ederek yolsuzlukla ilişkisini kurar
    2-Yönetsel etiğin felsefi arka planını çözümleyerek kamu yönetiminde etiğin önemini irdeler
    3-Karşılaştığı etik ikilemleri ve çıkar çatışmalarını çözümler
    4-Etik mevzuatını kullanarak etik ilke ve standartları uygular.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14342
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 3021530
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3012020
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 4013030
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   164
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     5,47 ---- (5)
    Dersin AKTS Kredisi   5
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Derse giriş ve dersin tanıtımı
    2 Genel Olarak Yozlaşma, Yozlaşmanın Sebepleri ve sonuçları K.1. Yılmaz (1997), "Siyasal ve Bürokratik Yozlaşma",
    3 Yozlaşma ve Yolsuzluk İlişkisi K.1 Yılmaz (1997), "Siyasal ve Bürokratik Yozlaşma",
    4 Kamu Yönetimi ve Yozlaşma K.2. Özsemirci (2005), "Türk Kamu Yönetiminde Yolsuzluk ve Yozlaşmanın Kültürel Altyapısı"
    5 Kamu Yönetiminde Zihinsel Arka Planda Yozlaşmaya Yol Açan Etkenler K.2. Özsemirci (2005), "Türk Kamu Yönetiminde Yolsuzluk ve Yozlaşmanın Kültürel Altyapısı"
    6 Etik ve Etiğe İlişkin Kavramlar K.3. Baykaler, "Kamu Görevlilerine Yönelik Etik Davranış İlkeleri",
    7 Genel Olarak Meslek Etiği Etik kanunları K.3. Baykaler, "Kamu Görevlilerine Yönelik Etik Davranış İlkeleri",
    8 Kamu Yönetiminde Etik ve Etik Dışı Davranışlar K.3.Baykaler, "Kamu Görevlilerine Yönelik Etik Davranış İlkeleri",
    9 Etik Kavramının Doğası ve Eğitimi K.3. Baykaler, "Kamu Görevlilerine Yönelik Etik Davranış İlkeleri",
    10 Türkiye´de Etiğe İlişkin Düzenleme: Örgütlenme K.4. Erdoğan, Siyasal Yozlaşma ve Türkiye Örneği
    11 Türkiye´de Etiğe İlişkin Düzenleme: Kanun ve Yönetmelik K.4.Erdoğan, Siyasal Yozlaşma ve Türkiye Örneği
    12 Kamu görevlilerinin uymaları gereken etik davranış ilkeleri (I) K.5. Şen (2012), Kamu Görevlileri Etik Rehberi
    13 Kamu görevlilerinin uymaları gereken etik davranış ilkeleri (II) K.5. Şen (2012), Kamu Görevlileri Etik Rehberi
    14 Kamu görevlilerinin uymaları gereken etik davranış ilkeleri (III) K.5. Şen (2012), Kamu Görevlileri Etik Rehberi
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu PROF. DR. GÜRBÜZ ÖZDEMİR
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K.1: Aytekin Yılmaz (1997), "Siyasal ve Bürokratik Yozlaşma", Yeni Türkiye Dergisi, S:13. K.2: Kemal Özsemirci (2005), "Türk Kamu Yönetiminde Yolsuzluk ve Yozlaşmanın Kültürel Altyapısı", Sayıştay Dergisi, S:58. K.3: Gazi Baykaler(2006),"Kamu Görevlilerine Yönelik Etik Davranış İlkeleri", Türk İdare Dergisi, Y:78, S:453, Aralık. K.4. Mustafa Erdoğan(1997), Siyasal Yozlaşma ve Türkiye Örneği, Yeni Türkiye Dergisi, S:13. K.5: Mustafa Lütfi Şen (2012), Kamu Görevlileri Etik Rehberi Ankara.
    Yardımcı Kitap
    Dersin Amacı Bu derste, etikle ilgili temel kavramlar, etiğin unsurları, yönetsel etik, yönetsel etiğin felsefi boyutları, kamu yönetiminde etiğin önemi, etik ikilemler, etik ilke ve standartlar, etik yasaları, ihbarcılar ve korunmaları, etiğe dayalı yönetim kültürü, etiksel karar verme, karakter ve erdem etiği, Türkiye´de yönetsel etikle ilgili normatif çerçevenin öğretilmesi amaçlanmaktadır.
    Dersin İçeriği Temel kavramlar, etiğin unsurları, yönetsel etik, yönetsel etiğin felsefi boyutları, kamu yönetiminde etiğin önemi, etik ikilemler, etik ilke ve standartlar, etik yasaları, ihbarcılar ve korunmaları, etiğe dayalı yönetim kültürü, etiksel karar verme, karakter ve erdem etiği, Türkiye`de yönetsel etikle ilgili normatif çerçeve.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Ulusal ve uluslararası düzeyde kamu yönetimi, hukuk, siyaset, sosyoloji, kentleşme ve çevre sorunları konularında temel kavramsal ve alan bilgilere sahip olma ve bu konuda ortaya çıkan yenilikleri takip edebilme. 4
    2 Siyaset bilimi ve kamu yönetimi ile ilgili bilgileri siyasal ve yönetsel alanda uygulayabilme ve uygulamadaki güncel, yerel ve küresel sorunları saptama, tanımlama, formüle etme ve çözümler için birlikte kullanabilme. 4
    3 İnsanlar ve toplumlararası ilişkilerin işleyiş kurallarına dair temel bilgilere sahip olma. 5
    4 Siyaset bilimi ve kamu yönetimi ile ilgili konularda akademik ve mesleki araştırma yapabilme, uygun analitik yöntemler ve karar alma tekniklerini seçme ve uygulayabilme ve bu süreçlerine hâkim olma. 4
    5 Temel istatistik bilgisini kazanarak, SPSS vb. istatistiksel paket programları kullanabilme ve bunları mesleki ve akademik araştırmalarda uygulayabilme -
    6 Kamu kurum ve kuruluşları, siyasi kurumlar, özel sektör ve sivil toplum örgütlerinin insan kaynakları, halkla ilişkiler, mali yönetim ve denetim gibi alanların çeşitli düzeylerinde görev alabilecek niteliklere sahip olma. 4
    7 Edindiği bilgi ve beceriler düzeyindeki düşüncelerini ve önerilerini ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. -
    8 Siyaset bilimi ve kamu yönetimi ile ilgili alt dallar ve diğer sosyal bilimler alanları ile ilişki kurarak disiplinlerarası yorum üretebilme. 4
    9 Bireysel olarak ve takım olarak etkin çalışabilme becerisi, sorumluluk alabilme becerisi ve gerek ekip olarak gerekse de kendi başına sorunları çözebilme becerisine sahip olma. 3
    10 Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme, mesleki anlamda bir yabancı dili okuyup anlayabilme becerisine sahip olma. -
    11 Demokrasi, insan hakları, sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma gibi konularda yeterli bilince sahip olma. 4
    12 Siyaset bilimi ve kamu yönetimi alanında bilgi ve birikimlerin oluşturulması ve uygulanması sürecinde mesleki, toplumsal, kültürel, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket edebilme. 5
    13 Değişime ve yeniliğe karşı açık olma ve yaşam boyu öğrenme ve sorgulama bilinci kazanma. 5
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster