Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Halkla İlişkilere Giriş ve İlgili Temel Kavramlar
|
|
2
|
Halkla İlişkilerin Doğuşu ve Gelişimi
|
|
3
|
Osmanlı´da Halkla İlişkiler
|
|
4
|
Halkla İlişkilerin Sınırlandırılması ve Diğer Alanlarla İlişkisi
|
|
5
|
Halkla İlişkilerde Temel Kamu Kategorileri
|
|
6
|
Kurum İçi Halkla İlişkiler
|
|
7
|
Kamu Sektöründe Halkla İlişkiler: Tanıma
|
|
8
|
Kamu Sektöründe Halkla İlişkiler: Tanıtma
|
|
9
|
Ara snav
|
|
10
|
Özel Kuruluşlarda Halka İlişkiler
|
|
11
|
Halkla İlişkilerde Araç ve Yöntemler
|
|
12
|
Yeni İletişim Teknolojileri ve Halkla İlişkiler
|
|
13
|
Halkla İlişkilerin Geleceği
|
|
14
|
Kamu ve Özel Sektörde Halkla İlişkiler Uygulamaları
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
YRD. DOÇ. DR. ERDAL GİŞİ
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
Kazancı, M. (2005). Kamuda ve Özel Sektörde Halkla İlişkiler. Turhan Yayınevi: Ankara
|
Yardımcı Kitap
|
Tortop, N. (2009). Halkla İlişkilere Giriş. Nobel Yayınevi: Ankara
|
Dersin Amacı
|
Kamu Yönetiminde kamu çalışanlarının kendi aralarında ve vatandaşla olan ilişkilerinin kavramsal, tarihsel ve günümüz kamu yönetimi anlayışı açısından öğretilmesi.
|
Dersin İçeriği
|
Halkla İlişkilere Giriş, Halkla İlişkilerin Doğuşu ve Gelişimi, Osmanlı´da Halkla İlişkiler, Halkla İlişkilerin Sınırlandırılması ve Diğer Alanlarla İlişkisi, Halkla İlişkilerde Temel Kamu Kategorileri, Kurum İçi Halkla İlişkiler, Kamu Sektöründe Halkla İlişkiler: Tanıma, Kamu Sektöründe Halkla İlişkiler: Tanıtma, Özel Kuruluşlarda Halka İlişkiler, Halkla İlişkilerde Araç ve Yöntemler, Yeni İletişim Teknolojileri ve Halkla İlişkiler, Halkla İlişkilerin Geleceği, Kamu ve Özel Sektörde Halkla İlişkiler Uygulamaları.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Ulusal ve uluslararası düzeyde kamu yönetimi, hukuk, siyaset, sosyoloji, kentleşme ve çevre sorunları konularında temel kavramsal ve alan bilgilere sahip olma ve bu konuda ortaya çıkan yenilikleri takip edebilme
|
1
|
2
|
Alanıyla ilgili bilgileri siyasal ve yönetsel alanda uygulayabilme ve uygulamadaki güncel, yerel ve küresel sorunları saptama, tanımlama, formüle etme ve çözümler için birlikte kullanabilme.
|
1
|
3
|
İnsanlar ve toplumlararası ilişkilerin işleyiş kurallarına dair temel bilgilere sahip olma.
|
1
|
4
|
Alanıyla ilgili konularda akademik ve mesleki araştırma yapabilme, uygun analitik yöntemler ve karar alma tekniklerini seçme ve uygulayabilme ve bu süreçlerine hâkim olma.
|
1
|
5
|
Temel istatistik bilgisini kazanarak, SPSS vb. istatistiksel paket programları kullanabilme ve bunları mesleki ve akademik araştırmalarda uygulayabilme.
|
1
|
6
|
Kamu kurum ve kuruluşları, siyasi kurumlar, özel sektör ve sivil toplum örgütlerinin insan kaynakları, halkla ilişkiler, mali yönetim ve denetim gibi alanların çeşitli düzeylerinde görev alabilecek niteliklere sahip olma.
|
1
|
7
|
Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve beceriler düzeyindeki düşüncelerini ve önerilerini ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarabilme.
|
1
|
8
|
Alanı ile ilgili alt dallar ve diğer sosyal bilimler alanları ile ilişki kurarak disiplinlerarası yorum üretir ve analiz yapma becerilerine sahiptir ve bu becerilerini geliştirir.
|
1
|
9
|
Bireysel olarak ve takım olarak etkin çalışabilme becerisi, sorumluluk alabilme becerisi ve gerek ekip olarak gerekse de kendi başına sorunları çözebilme becerisine sahip olma.
|
1
|
10
|
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme, mesleki anlamda bir yabancı dili okuyup anlayabilme becerisine sahip olma.
|
1
|
11
|
Demokrasi, insan hakları, sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma gibi konularda yeterli bilince sahip olma.
|
1
|
12
|
Alanında bilgi ve birikimlerin oluşturulması ve uygulanması sürecinde mesleki, toplumsal, kültürel, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket edebilme.
|
1
|
13
|
Değişime ve yeniliğe karşı açık olma ve yaşam boyu öğrenme ve sorgulama bilinci kazanma.
|
1
|
14
|
-
|
-
|
15
|
-
|
-
|