ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Kamuda Halkla İlişkiler SKY409 GÜZ-BAHAR 3+0 Fak./ Üni. S 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-Halkla ilişkiler kavramı ile iletişim, propaganda, reklâmcılık ve insan ilişkileri kavramlarını bilir ve analiz eder
    2-Halkla ilişkilerin temel ilkelerini yorumlar
    3-Günümüzde halkla ilişkiler birimine niçin ihtiyaç duyulduğunu örneklendirir
    4-Halkla ilişkiler kampanyasının hazırlanmasındaki aşamaları kavrar
    5-Halkla ilişkiler çalışmalarında kampanya plânlamasına niçin ihtiyaç duyulduğuna yorumlar
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14342
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4011010
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6011515
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   109
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,63 ---- (4)
    Dersin AKTS Kredisi   4
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 İletişim ve İnsan İlişkileri K1, Bölüm 1
    2 Halkla İlişkilerin Tanımı, Tarihçesi ve Yakın Kavramlar K2, Bölüm 1
    3 Halkla İlişkiler Mesleği, Birimi ve Birim Faaliyetleri K2, Bölüm 5
    4 Halkla İlişkilerde Hedef Kitle K2, Bölüm 7
    5 Halkla İlişkilerinde Kullanılan İletişim Araçları K2, Bölüm 9
    6 Halkla İlişkilerde İnternetin Yeri ve Önem K1, Bölüm 1 G
    7 Kamu Yönetimi ve Halkla İlişkiler K1, Bölüm 2
    8 Türk Kamu Yönetiminde Halkla İlişkilerin Tarihsel Gelişimi ve Mevcut Durumu K1, Bölüm 3 A
    9 Türk Kamu Yönetiminde Halkla İlişkiler Uygulamaları K1, Bölüm 3 B
    10 Türk Kamu Yönetiminde Halkla İlişkiler Mevzuatı K1, Bölüm 3 C
    11 Türk Kamu Yönetiminde Halkla İlişkiler Sorunları K1, Bölüm 3 D
    12 Türkiye`de Bir Halkla İlişkiler Kurumu olarak Kamu Denetçiliği Kurumu (Ombudsman) K1, Bölüm 3 E
    13 Türk Kamu Yönetiminde Resmi Yazışma İlişkileri K1, Bölüm 3 F
    14 Türk Kamu Yönetiminde Protokol İlişkileri K1, Bölüm 3 G
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Öğretim Görevlisi Seçil Ayanoğlu
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Aydın, A.H. , Taş, İ. E. (2013). Kamu Yönetiminde Halkla İlişkiler. Seçkin Yayıncılık: Ankara K2. Tengilimoğlu, D., Öztürk, Y. (2016). İşletmelerde Halkla İlişkiler.Seçkin Yayıncılık: Ankara
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Kamu Yönetiminde kamu çalışanlarının kendi aralarında ve vatandaşla olan ilişkilerinin kavramsal, tarihsel ve günümüz kamu yönetimi anlayışı açısından öğretilmesi.
    Dersin İçeriği İletişim ve İnsan İlişkileri, Halkla İlişkilerin Tanımı, Tarihçesi ve Yakın Kavramlar, Halkla İlişkiler Mesleği, Birimi ve Birim Faaliyetleri, Halkla İlişkilerde Hedef Kitle, Halkla İlişkilerinde Kullanılan İletişim Araçları, Halkla İlişkilerde İnternetin Yeri ve Önemi, Kamu Yönetimi ve Halkla İlişkiler, Türk Kamu Yönetiminde Halkla İlişkilerin Tarihsel Gelişimi ve Mevcut Durumu, Türk Kamu Yönetiminde Halkla İlişkiler Uygulamaları, Türk Kamu Yönetiminde Halkla İlişkiler Mevzuatı, Türk Kamu Yönetiminde Halkla İlişkiler Sorunları, Türkiye`de Bir Halkla İlişkiler Kurumu olarak Kamu Denetçiliği Kurumu (Ombudsman), Türk Kamu Yönetiminde Resmi Yazışma İlişkileri, Türk Kamu Yönetiminde Protokol İlişkileri.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Ulusal ve uluslararası düzeyde kamu yönetimi, hukuk, siyaset, sosyoloji, kentleşme ve çevre sorunları konularında temel kavramsal ve alan bilgilere sahip olma ve bu konuda ortaya çıkan yenilikleri takip edebilme 4
    2 Alanıyla ilgili bilgileri siyasal ve yönetsel alanda uygulayabilme ve uygulamadaki güncel, yerel ve küresel sorunları saptama, tanımlama, formüle etme ve çözümler için birlikte kullanabilme. 3
    3 İnsanlar ve toplumlararası ilişkilerin işleyiş kurallarına dair temel bilgilere sahip olma. -
    4 Alanıyla ilgili konularda akademik ve mesleki araştırma yapabilme, uygun analitik yöntemler ve karar alma tekniklerini seçme ve uygulayabilme ve bu süreçlerine hâkim olma. -
    5 Temel istatistik bilgisini kazanarak, SPSS vb. istatistiksel paket programları kullanabilme ve bunları mesleki ve akademik araştırmalarda uygulayabilme. -
    6 Kamu kurum ve kuruluşları, siyasi kurumlar, özel sektör ve sivil toplum örgütlerinin insan kaynakları, halkla ilişkiler, mali yönetim ve denetim gibi alanların çeşitli düzeylerinde görev alabilecek niteliklere sahip olma. -
    7 Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve beceriler düzeyindeki düşüncelerini ve önerilerini ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. 4
    8 Alanı ile ilgili alt dallar ve diğer sosyal bilimler alanları ile ilişki kurarak disiplinlerarası yorum üretir ve analiz yapma becerilerine sahiptir ve bu becerilerini geliştirir. 3
    9 Bireysel olarak ve takım olarak etkin çalışabilme becerisi, sorumluluk alabilme becerisi ve gerek ekip olarak gerekse de kendi başına sorunları çözebilme becerisine sahip olma. -
    10 Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme, mesleki anlamda bir yabancı dili okuyup anlayabilme becerisine sahip olma. -
    11 Demokrasi, insan hakları, sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma gibi konularda yeterli bilince sahip olma. 3
    12 Alanında bilgi ve birikimlerin oluşturulması ve uygulanması sürecinde mesleki, toplumsal, kültürel, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket edebilme. 5
    13 Değişime ve yeniliğe karşı açık olma ve yaşam boyu öğrenme ve sorgulama bilinci kazanma. -
    14 - -
    15 - -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster