Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Demokrasi ve Demokratikleşme
|
|
2
|
Osmanlı`da Demokrasi Hareketleri
|
|
3
|
Cumhuriyet Dönemi Demokratik Reformlar
|
|
4
|
Laiklik ve Demokrasi, Erken Dönem Türkiye Örneği
|
|
5
|
Tek Partili Dönem, CHP ve Başarısız Demokratikleşme Çabaları
|
|
6
|
Çok Partili Dönem ve Demokrat Parti
|
|
7
|
Türk Demokratikleşmesine Etki Eden Dış Faktörler (Soğuk Savaş, İki Kutuplu Sistem, Güvenlik Kaygıları?)
|
|
8
|
Darbeler (1961, 1971, 1980) ve Demokratikleşme Sürecindeki Yeri
|
|
9
|
Siyasi Partiler ve Demokrasiye Katkıları: AP, MSP, MHP
|
|
10
|
ANAP ve DYP; Özal Faktörü
|
|
11
|
Küreselleşme ve Türk Demokratikleşmesi
|
|
12
|
Ekonomik Kalkınma ve Türk Demokratikleşmesi
|
|
13
|
Türk Dini Sağı (Siyasal İslam) ve Türk Demokratikleşmesindeki Yeri
|
|
14
|
AB ve Demokratikleşme Sürecine Katkısı
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Öğretim Görevlisi Dr.Çağlar Ezikoğlu
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
Feroz Ahmad. 2006. Modern Türkiye`nin Oluşumu. İstanbul : Sarmal Yayınevi.
Feroz Ahmad. 1994. Demokrasi Sürecinde Türkiye. İstanbul: Hil Yayınları.
Tevfik Çavdar. 1995. Türkiye`nin Demokrasi Tarihi. Ankara: İmge.
A Nuri Yurdusev. 1997. Türkiye ve Avrupa: Batılılaşma, Kalkınma, Demokrasi. Ankara: İmge.
Aytekin Yılmaz. 2000. Modern Demokrasi: Gelişimi ve Sorunları. Ankara: Yeni Türkiye.
Tülay Özüerman. 1998. Türkiye`nin Batılılaşma ve Demokratikleşme Açmazı. İzmir: 9 Eylül Yayınları.
Gülgün Erdoğan Tosun. 2001. Demokratikleşme perspektifinden devlet-sivil toplum ilişkisi. İstanbul: Alfa.
Kemal Karpat. 1967. Türk Demokrasi Tarihi. İstanbul.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Tarihi bir perspektifle Türk demokratikleşmesini incelemek, demokratikleşmeyle ilgili teorik yaklaşımları öğretmek, Türk demokrasisinin felsefi ve pratik yönlerini, temel aktörlerini, olaylarını ve dönüm noktalarını öğretmek, Türk demokrasisinin oluşumunu etkileyen iç ve dış faktörleri gün yüzüne sermek.
|
Dersin İçeriği
|
Demokrasi ve Demokratikleşme, Osmanlı`da Demokrasi Hareketleri, Cumhuriyet Dönemi Demokratik Reformlar, Laiklik ve Demokrasi, Erken Dönem Türkiye Örneği, Tek Partili Dönem, CHP ve Başarısız Demokratikleşme Çabaları, Çok Partili Dönem ve Demokrat Parti, Türk Demokratikleşmesine Etki Eden Dış Faktörler (Soğuk Savaş, İki Kutuplu Sistem, Güvenlik Kaygıları), Darbeler (1961, 1971, 1980) ve Demokratikleşme Sürecindeki Yeri, Siyasi Partiler ve Demokrasiye Katkıları: AP, MSP, MHP ANAP ve DYP; Özal Faktörü, Küreselleşme ve Türk Demokratikleşmesi, Ekonomik Kalkınma ve Türk Demokratikleşmesi, Türk Dini Sağı (Siyasal İslam) ve Türk Demokratikleşmesindeki Yeri, AB ve Demokratikleşme Sürecine Katkısı.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Ulusal ve uluslararası düzeyde kamu yönetimi, hukuk, siyaset, sosyoloji, kentleşme ve çevre sorunları konularında temel kavramsal ve alan bilgilere sahip olma ve bu konuda ortaya çıkan yenilikleri takip edebilme
|
4
|
2
|
Alanıyla ilgili bilgileri siyasal ve yönetsel alanda uygulayabilme ve uygulamadaki güncel, yerel ve küresel sorunları saptama, tanımlama, formüle etme ve çözümler için birlikte kullanabilme.
|
4
|
3
|
İnsanlar ve toplumlararası ilişkilerin işleyiş kurallarına dair temel bilgilere sahip olma.
|
3
|
4
|
Alanıyla ilgili konularda akademik ve mesleki araştırma yapabilme, uygun analitik yöntemler ve karar alma tekniklerini seçme ve uygulayabilme ve bu süreçlerine hâkim olma.
|
4
|
5
|
Temel istatistik bilgisini kazanarak, SPSS vb. istatistiksel paket programları kullanabilme ve bunları mesleki ve akademik araştırmalarda uygulayabilme.
|
-
|
6
|
Kamu kurum ve kuruluşları, siyasi kurumlar, özel sektör ve sivil toplum örgütlerinin insan kaynakları, halkla ilişkiler, mali yönetim ve denetim gibi alanların çeşitli düzeylerinde görev alabilecek niteliklere sahip olma.
|
3
|
7
|
Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve beceriler düzeyindeki düşüncelerini ve önerilerini ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarabilme.
|
4
|
8
|
Alanı ile ilgili alt dallar ve diğer sosyal bilimler alanları ile ilişki kurarak disiplinlerarası yorum üretir ve analiz yapma becerilerine sahiptir ve bu becerilerini geliştirir.
|
4
|
9
|
Bireysel olarak ve takım olarak etkin çalışabilme becerisi, sorumluluk alabilme becerisi ve gerek ekip olarak gerekse de kendi başına sorunları çözebilme becerisine sahip olma.
|
4
|
10
|
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme, mesleki anlamda bir yabancı dili okuyup anlayabilme becerisine sahip olma.
|
3
|
11
|
Demokrasi, insan hakları, sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma gibi konularda yeterli bilince sahip olma.
|
4
|
12
|
Alanında bilgi ve birikimlerin oluşturulması ve uygulanması sürecinde mesleki, toplumsal, kültürel, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket edebilme.
|
2
|
13
|
Değişime ve yeniliğe karşı açık olma ve yaşam boyu öğrenme ve sorgulama bilinci kazanma.
|
4
|
14
|
-
|
-
|
15
|
-
|
-
|