ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Türk Siyasal Hayatı I SKY301 GÜZ 3+0 Z 5
    Öğrenme Çıktıları
    1-Türk siyasal kültürünün temel niteliklerini değerlendirir.
    2-Osmanlı klasik dönemini değerlendirir.
    3-Türk modernleşmesi döneminin değerlendirir.
    4-Cumhuriyete giden süreç ve cumhuriyetin dönemlerini tartışır.
    5-Günümüz siyasal hayatını değerlendirir.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14342
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4012020
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6013737
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   141
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     4,7 ---- (5)
    Dersin AKTS Kredisi   5
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Dersin ve Kaynakların Tanıtımı, Siyasi tarih okumalarında farklı perspektifler
    2 Orta Asya Türklerinde siyasetin tarihi, siyasetin temel kavramları, Selim Karakaş, "Kut-Tanrı İlişkisi Bağlamında Türklerde Yönetim Erkinin İlahi Temelleri" Aybars Pamir, "Orta Asya Hukukunda Töre Kavramı" Mehmet Seyitdanlıoğlu, "Eski Türklerde Devlet Meclisi Toy Üzerine Düşünceler"
    3 Selçuklu dönemi, Kültür ve medeniyet kavramları çerçevesinde Orta Asya Türklerinin ve Selçukluların değerlendirilmesi Ergin Ayan, "Büyük Selçuklu Devleti`nin Temelleri Atılırken Siyasi Meşruiyet Süreci" Özlem Coşkun, "Türk Yönetim Sistemi Üzerine Kısa Bir Değerlendirme"
    4 Osmanlı: Beylik`ten Devlete, Devletten İmparatorluğa Geçiş Süreci Ömer Lütfi Barkan, Osmanlı İmparatorluğunun Teşekkülü Meselesi, Yeni Zamanlar Yayınları
    5 Osmanlılarda Siyasi Kurum, Yapı, Uygulamalar: Saltanat, Naiplik, Kardeş katli, Kafes uygulaması, Harem Anthony Alderson, Bütün Yönleriyle Osmanlı Hanedanı, 2., 3., 4., 5., 6., 7. ve 8. bölümler
    6 Osmanlı`da Siyasetin Temel Kavramları: Nizam-ı Âlem, Daire-i Adliye, Klasik Dönem Düşünce Hayatı Mehmet Öz, "Klasik Dönem Osmanlı Siyasi Düşüncesi"
    7 Osmanlı İktisadi ve Toplumsal Yapısı, Osmanlı ve Feodalite tartışması Ahmet Tabakoğlu, "Osmanlı İctimai Yapısının Ana Hatları" Suraiya Faroqhi, "İktisat Tarihi", Türkiye Tarihi (ed. Sina Akşin), Cilt 3, ss. 191-218
    8 Avrupa`daki Gelişmeler ve Değişen Dünya Düzeni Abdullah Metin, "Medeniyet Endüstrisi", ss. 76-103
    9 Osmanlı`da Modernleşme Hareketleri Mehmet Beşirli, "Osmanlı`da Modernleşme ve Aydınlar"
    10 Tanzimat`tan Cumhuriyet`e Fikir Akımları: Batıcılık, İslamcılık Cengiz Yıldız, "Osmanlı`nın Son Dönemindeki Üç Düşünce Akımının Sosyolojik Analizi: Batılılaşma, İslamcılık ve Milliyetçilik"
    11 Tanzimat`tan Cumhuriyet`e Fikir Akımları: Osmanlıcılık, Türkçülük, Turancılık, Sosyalizm Yusuf Akçura, Üç Tarz-ı Siyaset
    12 Osmanlı`dan Cumhuriyet`e Geçiş: Tarihsel Süreç Abdullah Metin, ?Osmanlı Siyasi Düşüncesinin Kökenleri ve Ana Hatları?, Muhafazakar Düşünce Dergisi, 54. Sayı, 229-244
    13 Cumhuriyet dönemi: Yeni devletin meşruiyet sorunu, Güç mücadeleleri, Siyasi ve toplumsal değişim, Ulus İnşası
    14 Demokrasi, Cumhuriyet, Otoriterlik ve Totaliterlik Bağlamında Atatürk Döneminin Değerlendirilmesi, Osmanlı`dan Cumhuriyet`e Geçişin Teorik Olarak Tartışılması Etyen Mahçupyan, "Zihniyette Süreklilik Kopuş", Birikim Dergisi, sayı 125-126, 1999 Fatma Acun, "Osmanlı`dan Türkiye Cumhuriyeti`ne Değişme ve Süreklilik" Fatma Acun, "Osmanlı?nın Torunları Cumhuriyet?in Çocukları: Osmanlıdan Cumhuriyet?e Değişme ve Süreklilik"
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğretim Üyesi Abdullah METİN
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar Her haftanın konusuna dair makale http://websitem.karatekin.edu.tr/abdullahmetin adresine yüklenmiştir.
    Yardımcı Kitap Feroz Ahmad, Modern Türkiye`nin Oluşumu, Kaynak yayınları, 2011, İstanbul; Feroz Ahmad, Bir Kimlik Peşinde Türkiye, İstanbul Bilgi Üni. Yay., 2010, İstanbul; Niyazi Berkes, Türkiye`de Çağdaşlaşma, İstanbul, 2011;
    Dersin Amacı Genel anlamda Türk siyasal kültürünü ortaya koyarak, sırasıyla Osmanlı klasik ve modern dönem siyasal hayat, Cumhuriyete giden süreç ve Cumhuriyet`ten çok partili hayata kadar siyasal hayatın anlatılması ve bu konularla ilgili olarak analiz, karşılaştırma ve değerlendirme yapabilme yeteneğinin kazandırılması.
    Dersin İçeriği Türk Siyasal Hayatı 1 dersi, Orta Asya?dan İkinci Dünya Savaşı?na kadar süren zaman aralığında Türklerin siyasi hayatını konu almaktadır. İktisadi hayat, gündelik hayat ve komşu coğrafyalardaki gelişmeler siyasi hayatla iç içe olduğundan, bu konular da dersin muhteviyatına dâhildir.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Ulusal ve uluslararası düzeyde kamu yönetimi, hukuk, siyaset, sosyoloji, kentleşme ve çevre sorunları konularında temel kavramsal ve alan bilgilere sahip olma ve bu konuda ortaya çıkan yenilikleri takip edebilme 4
    2 Alanıyla ilgili bilgileri siyasal ve yönetsel alanda uygulayabilme ve uygulamadaki güncel, yerel ve küresel sorunları saptama, tanımlama, formüle etme ve çözümler için birlikte kullanabilme. 4
    3 İnsanlar ve toplumlararası ilişkilerin işleyiş kurallarına dair temel bilgilere sahip olma. 4
    4 Alanıyla ilgili konularda akademik ve mesleki araştırma yapabilme, uygun analitik yöntemler ve karar alma tekniklerini seçme ve uygulayabilme ve bu süreçlerine hâkim olma. -
    5 Temel istatistik bilgisini kazanarak, SPSS vb. istatistiksel paket programları kullanabilme ve bunları mesleki ve akademik araştırmalarda uygulayabilme. -
    6 Kamu kurum ve kuruluşları, siyasi kurumlar, özel sektör ve sivil toplum örgütlerinin insan kaynakları, halkla ilişkiler, mali yönetim ve denetim gibi alanların çeşitli düzeylerinde görev alabilecek niteliklere sahip olma. 4
    7 Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve beceriler düzeyindeki düşüncelerini ve önerilerini ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. -
    8 Alanı ile ilgili alt dallar ve diğer sosyal bilimler alanları ile ilişki kurarak disiplinlerarası yorum üretir ve analiz yapma becerilerine sahiptir ve bu becerilerini geliştirir. 4
    9 Bireysel olarak ve takım olarak etkin çalışabilme becerisi, sorumluluk alabilme becerisi ve gerek ekip olarak gerekse de kendi başına sorunları çözebilme becerisine sahip olma. -
    10 Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme, mesleki anlamda bir yabancı dili okuyup anlayabilme becerisine sahip olma. -
    11 Demokrasi, insan hakları, sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma gibi konularda yeterli bilince sahip olma. 4
    12 Alanında bilgi ve birikimlerin oluşturulması ve uygulanması sürecinde mesleki, toplumsal, kültürel, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket edebilme. 3
    13 Değişime ve yeniliğe karşı açık olma ve yaşam boyu öğrenme ve sorgulama bilinci kazanma. 4
    14 - -
    15 - -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster